Onko todella normaalia, että jotkut ihmiset pyörtyilevät vain tämän tästä?
Olen yrittänyt hakea terveydenhuollosta apua pyörtymisongelmaani, mutta minulle todetaan vain kylmästi, että jotkut nyt vain pyörtyilevät. Uskon, että minulla on tälläkin hetkellä kallonsisäinen verenvuoto ja olen lyönyt pään jo niin monta kertaa niin pahasti, että seuraavalla kerralla olen varma, että kuolen.
Kommentit (40)
Kirjoitanko teistä muuten normaalisti btw?
Ap
Onko otettu kilpirauhasverikokeet?
Paljonko ne oli? Tarkat numerot, ei vain että "viitteissä" tai "normaalit".
Mullakin oli "viitteissä", mutta ei hyvät. Tsh oli 4, yläraja oli 4,5. Moni lääkäri vähätteli, mut lopulta sain lääkityksen ja pyörtyili helpotti.
Sisareni pyörtyy toisinaan, koska hänellä on alhainen verenpaine.
Minä en pyörry koskaan, en pyörtynyt ennen tai jälkeen aivoaneurysmaleikkauksen. Verisyöpäkään ei pyörryttänyt eikä vyöruusu. Rankka kortisonihoitokaan ei pyörryttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli "viitteissä", mutta ei hyvät. Tsh oli 4, yläraja oli 4,5. Moni lääkäri vähätteli, mut lopulta sain lääkityksen ja pyörtyili helpotti.
Ei ole mitään tutkittu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tutkittu.
Ap
Mene vaikka Synlabiin, sieltä saa verikokeet ilman lähetettä myös.
Pyydä ainakin s-tsh, s-t4v ja s-tpoab = nuo kilpirauhasverikokeet.
1800-luvulla korsetit aiheuttivat pyörtyilemistä.
-Ooh, minua heikottaa...
-Nopeasti, tuokaa hajusuolaa! Ja kylmä kääre kreivittären otsalle!
Täällä yksi pyörtyilijä ilmoittautuu. Olen pyörtynyt viimeksi niin, että istuin kotona tuolilla ja putosin lattialle. Taannoin odotin bussia ja kaaduin suoraan selälleni siinä pysäkillä. Onneksi oli ystävä mukana. Mies löysi minut kerran kuistilta ulko-oven edestä rojottamasta. Todettakoon, että en ollut päihtynyt.
Näitä pyörtymisiä riittää ja syynä ovat tiheä syke, rytmihäiriöt ja alhainen verenpaine. Sykettä ja rytmihäiriöitä on hoidettu betasalpaajilla ja ongelmana on tietysti se, että ne laskevat myös verenpainetta.
Noloahan se on julkisella paikalla pökräillä, mutta minkäs mahdat.
Itsellä pää kuvattiin 6kk sen jälkeen kun olin kaatunut ja iskenyt pääni. Pyörryin pihaan ja löin pääni..kävin monet kerrat lääkärissä/päivystyksessä ja aina vaan sanottiin, että seuraa katseella kynää yms ja ota kipulääke ..lopulta sain lähetteen magneettikuviin ja pääsdä on nyt vamma mikä aiheuttaa edelleen pahoinvointi/huimauskohtauksia..neurolla nyt tutkimukset jatkuu. Itselleni tehtiin kyllä monesti selväksi, että olen selkeästi mielenterveyspotilas..onneksi sitkeästi jaksoin ravata ja vihdoin asia ehkä selviää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pyörtyilin teininä tämän tästä. Sanoivat aina päivystyksessä, että kuiva tyttö, juoda pitäisi muistaa. Jossakin vaiheessa opettelin juomaan nesteitä, vaikken ikinä ole oikein janoa tuntenut, mutta en enää aikuisiällä pyörtynyt. Toki saattoi syynä olla jokin muukin, mistäs sen tietää.
Painon ja verenpaineen nousu.
Itse olen mies, mutta painon nostaminen viidellä kilolla lopetti aikanaan silmien pimenemisen.
Minä en halua lihoa vaan laihtua vielä 5 kg.
Ap
Vielä? Oletko siis laihiksella ja siis et vain ole syönyt normaalisti?
Sulla varmaan mennyt ihan yli jo tuo, mutta ihan noin yleiselläkin tasolla pakko kommentoida, että mua niin ärsyttää, kun aina joka paikassa paasataan suolan liikakäytöstä ja vaikka mistä tarkoituksena laskea ihmisten verenpainetta. Kun kaikilla ei todellakaan ole tarvetta laskea verenpainetta, vaan päin vastoin nostaa sitä normaalille tasolle!
Minulla siis myös näkyy usein tähtiä silmissä noustessa jne. ja verenpaineet on tosiaan alhaalla. Silti jos vaikka kerron, että syön valmisruokia joskus, niin heti on joku kauhistelemassa, että kuinka niissä on sitä suolaa. :D
Apurahan sä tarvitsisisit.
Itse olin täysin terve enkä ikinä pyörtyilyt, kunnes aloin pyörtymään.
Ei tosin ollut mitenkään helppoa selvittää mistä johtuu.. oireita oli muitakin.
Mutta ainakin yhdessä kokeessa verenpaineeni romahti jos olin liian pitkään pystyasennossa.
Kyllä minullekin lääkäri sanoi: ettei ole vaarallista. No itse kaatuminen voi olla kyllä.
Jos oikeasti isket pääsi pahasti onhan se syy hakeutua tutkimuksiin.
AP vaikuttaa todella pelokkaalta. Eli jotain apua selvästi tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
-Ooh, minua heikottaa...
Kirjoittaja ei vaikuta kreivittäreltä.
Toisaalta - en muistaakseni ole koskaan tavannut kreivitärtä.
ruhtinatar
Vierailija kirjoitti:
-Ooh, minua heikottaa...
Ei se pelkästään korseteista johtunut. Ihan vain menkat, jatkuvasti raskaana oleminen ja raudanpuute johti siihen. Köyhillä naisilla lisänä myös huono ravinto. Naiset olivat käytännössä kaikki aliravittuja. Kyllähän se heikottaa.
Mitä se hajusuola on auttanut siihen liian kireään korsettiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pyörtyilin teininä tämän tästä. Sanoivat aina päivystyksessä, että kuiva tyttö, juoda pitäisi muistaa. Jossakin vaiheessa opettelin juomaan nesteitä, vaikken ikinä ole oikein janoa tuntenut, mutta en enää aikuisiällä pyörtynyt. Toki saattoi syynä olla jokin muukin, mistäs sen tietää.
Itse liikun hyvin, minulla on hyvä ruokavalio, en käytä päihteitä, olen normaalipainoinen... Kaiken kaikkiaan minulla on hyvät elintavat, joten tämä ei ole reilua! Minulla ei pitäisi olla terveydellisiä ongelmia näin nuorena ja se vielä, että minua ei edes auteta! Se on niin epäreilua ja väärin.
Ap
Matala verenpaine?
Hoitoahan hän tarvitsee ja tutkimuksia. Sekä somaattisia että psyykkisiä.