Haaveilen joskus työskenteleväni kaupan kassalla, mutta pelkään etten pärjäisi
Tämä saattaa äkkiseltään kuulostaa provolta, mutta ei ole sitä. Asiakkaat joskus pyytävät vaihtorahat sillä jollakin erikoisella tavalla takaisin, siis että antavat kai jotenkin vähän ylimääräistä, jotta saisivat jonkun tasasumman takaisin, tiedättekö? Olen yli 3-kymppinen korkeakoulutettu (en matemaattiselle alalle, heh), mutta en ole koskaan hahmottanut tuota. Joskus lasten kanssa Afrikan tähteä pelatessa menen välillä aivan hämmennyksiin myös siitä, paljonko pitäisi antaa vaihtorahaa. Varsinkin jos hoputetaan, menen aivan jumiin tällaisissa. Olen jostakin syystä aina haaveillut ainakin kokeilevani kassatyöskentelyä, sillä jokin siinä kiehtoo ja vaikuttaa kivalle, vaikkapa sivutoimisena työnä. Pelkään kuitenkin, ettei minusta olisi siihen, hassua kyllä.
Kommentit (9)
Kassakone kertoo paljonko vaihtorahaa annetaan.
Ehkä se houkuttelee sinua juuri siksi, että se tuntuu mahdottomalta. Vähän niin kuin George Clooney.
No sehän tekee vaan helpoksi antaa sen vaihtorahan, tasasumma. Esim ostokset maksaa 30,40€. Asiakas antaa 50€ setelin ja 40 senttiä, jotta saa takaisin kokonaisen 20€ setelin eikä 19,60€.
Kyllä aika moni korkeakoulutettu on tehnyt opintojen ohella töitä siivoojana, kassana ja tarjoilijana. Ei yliopistokoulutus tee ihmisestä jotenkin erilaista.
Vierailija kirjoitti:
No sehän tekee vaan helpoksi antaa sen vaihtorahan, tasasumma. Esim ostokset maksaa 30,40€. Asiakas antaa 50€ setelin ja 40 senttiä, jotta saa takaisin kokonaisen 20€ setelin eikä 19,60€.
Varsinkin kun summa näpytellään koneeseen joka tekee laskutoimituksen puolestasi.
Kun olet jo antamassa vaihtorahoja niin siinä kohtaa asiakkaalta ei enää tarvitse ottaa "eiku hei mul olis sittenki toi eurokakskytsenttii", koska vaihtorahavekslauksessa voi asiakas myös yrittää huijata. Monet kauppaketjut tähän ohjeistavat jo ihan perehdytyksessäkin.
Niin, olet vaan vähän tyhmempi? Ei se koulutus älystä kerro vaan istumalihaksista.
Hei, Olen Mustafa.
Minulle antaisit muutakin kuin vaihtorahaa.
Iloisin Terveisin
Mustafa.
Mä en pärjännyt edes kaupan kassana. Ahdisti liikaa. Nyt työkyvyttömyyseläkkeellä.
Omaan kaksi korkeakoulututkintoa ja yhden jatkotutkinnon mutta ihailen kassahenkilökuntaa ja tarjoilijoita. Ei onnistuisi minulta, pakokauhu valtaa pelkästä ajatuksesta. Teen silti luentoja ja esiinnyn isojen ihmisjoukkojen edessä tarvittaessa.