Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätimme jätkäsaaren!

Vierailija
10.02.2023 |

Jätimme jätkäsaaren taaksemme! Yksi etappi elämässä tuli näin täyteen. Olimme ajatelleet jätkäsaareen muutettua, että alue on lapsiystävällinen ja että olisimme viihtyneet siellä joitakin vuosia perheen perustamisen alussa. Se vain ei mennyt niin. Alueella on valtavat ruuhkat johtuen tallinnan lautoista ja voidaan rehellisesti sanoa, että jätkäsaari on vähän kuin pussin perällä olisi. Meillä alueen asukkailla oli välillä hankala mahtua julkisiin kulkuvälineisiin kun ne on ovat olleet tupaten täynnä turisteja. Kerrostalojen kellareissa alkoi liikkua myös hämärämiehiä ja paikallislehdissäkin oli tämän tästä juttua siitä miten ryöstelijät rällästää alueella. Alueen jätehuolto on hoidettu uudella tavalla, joka ei toimi käytännössä ollenkaan! Upouusissa kerrostaloissa on jätehuoltohuone, jossa on valehtelematta n. 30cm levyisiä pyöreitä röörejä, joista pitäisi saada kaikki jätteet läpi. Voitte kuvitella mikä työ on esimerkiksi pilkkoa paksusta pahvista tehty pahvilaatikko jotta osat saa läpi pienestä reiästä! Se oli ihan järjetön keksintö, joka ei toiminut ollenkaan käytännössä! Viimeinen niitti oli se, kun saimme perheenlisäystä ja hankimme pinnasängyn vauvalle. Tämä vuokratalon kaksioksi mainostettu asunto oli niin pieni, että kaksion makuuhuoneessa ei pystynyt kävelemään edes parisängyn ympäri! Sinne ei oikeastaan muuta mahtunut kuin parisänky! Asunto oli vain pari vuotta vanha, mutta niin huonosti suunniteltu! Siinä tunnetun ison vuokranantajan kerrostalossa on myös lähes puolet asunnoista tällä hetkellä tyhjänä kun vuokria on korotettu koko ajan. Sinne muutti lopussa enää muualta tulleita ja vaihtuvuus oli iso.

Nyt asumme huomattavasti halvemmalla huomattavasti väljemmässä asunnossa. Sellainen oli Jätkäsaari. Aika aikansa kutakin. On tuo uusi asuntorakentaminen hulluksi mennyt tässä maassa, nyt se on omakohtaisesti koettu.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asumme pohjanmaalla emme voisi kuvitellakaan lapsillemme tuollaista ympäristöä. Tällä on yllättävän paljon eri alojen työpaikkoja ja mahtavat puitteet urheilulle ja halvat asunnot

Okei.  Minä puolestani asuin koko lapsuuteni Helsingin kivierämaassa, ja se oli ihana lapsuus  <3

Lapset sopeutuvat hyvin, oli kivoja leikkejä, juoksukilpailuja, hippaa, piilosta korkeiden talojen asfalttipihoilla- Välillä mentiin merenrantaan tai puistoihin retkille, kiipeiltiin lähiseudun kallioilla. 

Vierailija
42/44 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dude island

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt suurimman osan lapsuudestani Helsingin kantakaupungissa ja asun meren lähellä Etelä-Helsingissä. Olen asunut neljässä eri kaupungissa, joista Helsinki on pienin. Kahdessa oli enemmän asukkaita kuin Suomessa. En voisi kuvitella asuvani missään muualla Suomessa, ehkä Turussa, jos olisi pakko. Asia, jota luonnosta valittavat eivät ymmärrä, että Helsingin kantakaupungissa luonto on lähellä joka puolella, nimittäin meri. Kävelen rantaan viidessä minuutissa ja puolessa tunnissa olen vesillä. Helsingin edustalla on paljon saaria, joissa voi käydä vaikka piknikillä, jos haluaa. 

Vierailija
44/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Perhe ehti asua jätkäsaaressa vuoden.

Olen samaa mieltä monista asioista.

Roskakatos oli aina täynnä ja roskia ei oltu lajiteltu tyhjennys väli oli surkea.

Ei aina mahtunut viemään omia roskia. Kun roskakatos oli täynnä lattiasta kattoon.

Liikenne ratikat olivat aina täynnä ja huonot vuorovälit.

Pk-jätkäsaari jossa lapsemme oli hoidossa iso rakennus liikaa lapsia ja huono piha.

Alueella on paljon vuokrakämppää lumo,m2 ja heka...

Ravintolat ja kaupat olivat surkeita..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi