Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimisto kiusaa

Vierailija
10.02.2023 |

Onko teistä ok, että joudun viikon sisään käymään kahdessa eri infotilaisuudessa? Töitä haen koko aika ja olen perustamassa yritystä. Miten pystyn keskittymään yrityksen perustamiseen, kun joudun koko aika ravaamaan infotilaisuuksissa? Juuri kävin tapaamassa alle kuukausi sitten omavalmentajaa. Eikö Suomen rahat kulu täysin hukkaan, kun käytetään rahoja pilipali-kursseille, joista kukaan ei hyödy ollenkaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok

Vierailija
2/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs otat vastaan tukia? Jos joku maksaa sinulle jostain niin sinun pitää tehdä niinkuin ne käskee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, eikä ole kiusaamista. Itsellänikin on suunnitelmat melkolailla kunnossa, mutta olen luvannut silti osallistua kolmeen teams-esittelyyn. Kaksi kouluesittelyä ja yksi yleisesti piilotyöpaikoista. 

Vaikka suunnitelmat ovat melko selkeät, niin nuo ovat varmasti hyödyllisiä tulevaisuutta ajatellen. Olen jo pariin osallistunut ja sieltä tuli kipinä tän hetken suunnitelmiinkin. Antaa uusia näkökulmia ja out-of-the-box ideoita.

Ja jos menet paikan päälle infotilaisuuteen, niin saat heti työttömyyskorvauksen korotettuna + 9 e/osallistumispäivä.

Vierailija
4/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos infotilaisuudet liittyy yrityksen perustamiseen, on sinun PAKKO mennä, mutta epäilen, että yrityksen perustaminen oli bluffi. Ei mihinkään ole pakko mennä kuin joskus monttuun hautausmaalle, muut pakot tulee sanktioiden kautta. Minäkin otin aikanani työttömänä vaikka kuinka helvetin monta karenssia ja jatkoin matkaa, jos ryhtyy narutettavaksi on naru perkeleen pitkä. Karenssi mikään elämää lopettava tuomio ole, kiusantekoa ehkä tai loppujen lopuksi vain kusetusta ja kusetuksesta ei minua rangaista, vain hyötykäytön kieltäytymisestä voin ottaa rapsut, en pili-pali-paskoista jutuista. P I S T E !

Vierailija
5/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on velvollisuus tehdä jotain niiden tukiesi eteen, sillä ne ovat vastikkeellisia.

Voithan sitten olla nostamattakin tukia jos ihan rauhassa haluat olla. 

Ei työkkäri tiedä mitä aiot tehdä tulevaisuudessa eikä se niille kuulukkaan niin kauan kun olet työttömänä. 

Ei mihinkään yrityksen perustamiseen tarvitse omaa rauhaa 24h/ miettimiseen. 

Sinun velvollisuus on työttömyyskorvauksen nostajana työllistää pilipali kurssien vetäjiä vaikket siitä mitään hyötyisi. Käyt sillä vain istumassa ja otat rennosti. Niinhän ne muutkin tekevät. Ei tuo voi olla raskasta ja kaikki asiat pystyy hoitamaan. On kyllä ihme jos jonkun asian hoitamiseen tarvitaan 24h/vrk aikaa. 

Jollain ilveellä eivät työttömätkään ole saman arvoisessa asemassa sillä tunnen sellaisia joita ei ole työkkäri häirinnyt mitenkään. En tiedä mistä se johtuu kun samoja aktivoidaan ihan olan takaa ja jotkut saavat olla rauhassa vuosikausia työttömänä. 

Vierailija
6/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on velvollisuus tehdä jotain niiden tukiesi eteen, sillä ne ovat vastikkeellisia.

Ei työkkäri tiedä mitä aiot tehdä tulevaisuudessa eikä se niille kuulukkaan niin kauan kun olet työttömänä. 

Sinun velvollisuus on työttömyyskorvauksen nostajana työllistää pilipali kurssien vetäjiä vaikket siitä mitään hyötyisi. Käyt sillä vain istumassa ja otat rennosti. Niinhän ne muutkin tekevät. Ei tuo voi olla raskasta ja kaikki asiat pystyy hoitamaan. On kyllä ihme jos jonkun asian hoitamiseen tarvitaan 24h/vrk aikaa. 

Jollain ilveellä eivät työttömätkään ole saman arvoisessa asemassa sillä tunnen sellaisia joita ei ole työkkäri häirinnyt mitenkään. En tiedä mistä se johtuu kun samoja aktivoidaan ihan olan takaa ja jotkut saavat olla rauhassa vuosikausia työttömänä. 

Tuet ei muuten ole vastiikkeellisia. On velvollisuus olla aktiivinen, hakea töitä ja omalla toiminnallaan edesauttaa työllistymistään. Vastiikkeellisuus on kokkareiden märkä päiväuni.

Vierailija
7/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus on ollut aiemminkin. Jotenkin tutun kuulloista tekstiä.

Vierailija
8/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Työkkäri on käytännössä kiusaamis ja vittuilukerho jossa jauhetaan samat asiat uudestaan ja uudestaan. Juoksutetaan ihmisiä ilman todellista auttamista.

Todellinen apu ja työllistäminen ei näköjään ole heidän työtään. Työkkäriin ja sen työntekijöihin on satsattu valvatavasti rahaa ja ovat käytännössä hyödyttömiä.

Suurin osa työttömistä on aktiivisia ja hakee töitä. Syrjäytynyt osa tarvitsisi apua, mutta ei saa oikeanlaista. Mielenterveys ym. tukea asioiden hoitoon.

Työkkärin työntekijöille olen itse joutunut neuvomaan miten lait menevät ja miten papereita täytetään, niin pieninä pätkinä kun olen ollut työtön.

En ole koskaan kuullut kenestäkään, joka olisi saanut sieltä töitä tai olisi hyötynyt jotenkin heidän "neuvoistaan"

Pitäisi varmaan mennä itse sinne töihin, istua vaan toimistossa ryystämässä kahvia ja juttelemassa työkavereille. Välillä soitella listaa läpi ja juoksuttaa ihmisiä luoksesi. Kaikille luet saman listan yhdestä paperista läpi. Tämän olen siellä havainnut.

Kuulostat raskaalta ihmiseltä ja sulle on varmaan sattunut joku veemäinen virkailija. Huono yhdistelmä.

Työkkärin/kuntakokeilun työntekijöiden on seurattava tiettyjä sääntöjä, mutta kyllä oma asennekin ratkaisee paljon. Itseäni ei ole kukaan ahdistellut tai kyykyttänyt, saati alkanut kettuilemaan. Joku kokee sen kerran-pari kuukaudessa soiton ahdisteluna, itse en. Yksi ammatinvalintapsykologi oli vähän ennakkoasenteinen työtöntä kohtaan, mutta toinen oli ihan mahtava. 

Työkkäri ei sua työllistä (ellet sitten hae sinne virkailijaksi), vaan on apuna työnhaussa. Ihan itse pitää asioita hoitaa. Omalle kohdalleni on osunut virkailijat, jotka ovat ymmärtäneet etten tarvitse apua työnhaussa vaan enemmän siinä "mitä tehdä isona", joten kukaan ei ole alkanut selittämään miten cv pitää tehdä tai miten hakea töitä. Pyysin itse päästä sellaiselle paljon parjatulle työvalmennuskurssille, joka oli erittäin hyvä sekin. Porukka oli hyvä ja meillä oli samanlaisia ongelmia/tavoitteita, joten kurssi muokkautui siinä osallistujien tarpeen mukaan.

Työkkärin tehtävä ei ole myöskään ratkoa mielenterveysongelmia, vaan korkeintaan ehdottaa hakeutumista lääkärin vastaanotolle, jos siltä vaikuttaa ettei ole kykenevä työntekoon tai -hakuun. 

Vierailija
9/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ei muuten ole vastiikkeellisia. On velvollisuus olla aktiivinen, hakea töitä ja omalla toiminnallaan edesauttaa työllistymistään. Vastiikkeellisuus on kokkareiden märkä päiväuni.

ämän lisäksi sinun pitää huolehtia seuraavista velvollisuuksista.

Ole tavoitettavissa ja pidä yhteystietosi ajan tasalla. Voit ilmoittaa muutoksista Oma asiointi -verkkopalvelussa tai soittaa puhelinpalveluun.

Ota vastaan työtä, jota asiantuntijasi tai työnantaja tarjoaa. Jos asiantuntijasi tekemä työtarjous on velvoittava, ota yhteyttä työnantajaan ja ilmoitat määräajassa yhteydenotostasi. 

Ota vastaan koulutusta, jota asiantuntijasi tarjoaa. Koulutustarjoukset velvoittavat, että haet työvoimakoulutukseen ja ilmoitat määräajassa hakemisestasi. 

Osallistu haastatteluihin, työnhakukeskusteluihin ja täydentäviin työnhakukeskusteluihin sekätyöllistymis-, aktivointi- tai kotoutumissuunnitelman tekemiseen ja tarkistamiseen.

Hakeudu ja osallistu kaikkiin suunnitelmassa sovittuihin tai sinulle tarjottuihin työllistymistä edistäviin palveluihin sekä tee kaikki suunnitelmassa sovitut tehtävät ja ilmoita niiden toteutumisesta.

Jos olet alle 25-vuotias, eikä sinulla ole tutkintoon johtavaa, ammatillisia valmiuksia antavaa peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta, hae keväällä vähintään kahta opiskelupaikkaa, jotta saat työttömyysturvaa. Oikeutesi työttömyysturvaan tarkistetaan syyslukukauden alkaessa eli 1.9. alkaen. Lisätietoja ja apua saat lähimmästä Ohjaamosta. 

Ilmoita yhteystietojesi muutoksista TE-toimistolle tai kuntakokeilulle. 

Työttömäntyönhakijan velvollisuudet

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyottomyys/tyottoman-tyonha…

Vierailija
10/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Työkkäri on käytännössä kiusaamis ja vittuilukerho jossa jauhetaan samat asiat uudestaan ja uudestaan. Juoksutetaan ihmisiä ilman todellista auttamista.

Todellinen apu ja työllistäminen ei näköjään ole heidän työtään. Työkkäriin ja sen työntekijöihin on satsattu valvatavasti rahaa ja ovat käytännössä hyödyttömiä.

Suurin osa työttömistä on aktiivisia ja hakee töitä. Syrjäytynyt osa tarvitsisi apua, mutta ei saa oikeanlaista. Mielenterveys ym. tukea asioiden hoitoon.

Työkkärin työntekijöille olen itse joutunut neuvomaan miten lait menevät ja miten papereita täytetään, niin pieninä pätkinä kun olen ollut työtön.

En ole koskaan kuullut kenestäkään, joka olisi saanut sieltä töitä tai olisi hyötynyt jotenkin heidän "neuvoistaan"

Pitäisi varmaan mennä itse sinne töihin, istua vaan toimistossa ryystämässä kahvia ja juttelemassa työkavereille. Välillä soitella listaa läpi ja juoksuttaa ihmisiä luoksesi. Kaikille luet saman listan yhdestä paperista läpi. Tämän olen siellä havainnut.

Kuulostat raskaalta ihmiseltä ja sulle on varmaan sattunut joku veemäinen virkailija. Huono yhdistelmä.

Työkkärin/kuntakokeilun työntekijöiden on seurattava tiettyjä sääntöjä, mutta kyllä oma asennekin ratkaisee paljon. Itseäni ei ole kukaan ahdistellut tai kyykyttänyt, saati alkanut kettuilemaan. Joku kokee sen kerran-pari kuukaudessa soiton ahdisteluna, itse en. Yksi ammatinvalintapsykologi oli vähän ennakkoasenteinen työtöntä kohtaan, mutta toinen oli ihan mahtava. 

Työkkäri ei sua työllistä (ellet sitten hae sinne virkailijaksi), vaan on apuna työnhaussa. Ihan itse pitää asioita hoitaa. Omalle kohdalleni on osunut virkailijat, jotka ovat ymmärtäneet etten tarvitse apua työnhaussa vaan enemmän siinä "mitä tehdä isona", joten kukaan ei ole alkanut selittämään miten cv pitää tehdä tai miten hakea töitä. Pyysin itse päästä sellaiselle paljon parjatulle työvalmennuskurssille, joka oli erittäin hyvä sekin. Porukka oli hyvä ja meillä oli samanlaisia ongelmia/tavoitteita, joten kurssi muokkautui siinä osallistujien tarpeen mukaan.

Työkkärin tehtävä ei ole myöskään ratkoa mielenterveysongelmia, vaan korkeintaan ehdottaa hakeutumista lääkärin vastaanotolle, jos siltä vaikuttaa ettei ole kykenevä työntekoon tai -hakuun. 

Sinä kuullostat juuri sellaiselta uusavuttomalta joka noita tyhjiä neuvoja tarvii. Et ymmärrä lukemaasi. Minä olen töissä johtavassa asemassa ja maksan veroja paljon. Itse olen paikkani aina löytänyt. Lyhyinä työttömyyspätkinä huomannut kuinka hyödyttömiä nuo palvelut on. Verorahat pitäisi suunnata järkevämmin ja niihin tarkoituksiin mihin niitä oikeasti tarvitaan, kuten niihin syrjäytyneihin. Noin ymmäristköhän nyt.

Vierailija
11/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin te toimistolle kaapin paikan. Eivät ole yli 3 vuoteen kiusanneet minua. Nolasin sen virkailijan ja haastoin oikeuteen ja voitin. Sen jälkeen eivät ole soitelleet.

Vierailija
12/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön.- kirjoitti:

Näytin te toimistolle kaapin paikan. Eivät ole yli 3 vuoteen kiusanneet minua. Nolasin sen virkailijan ja haastoin oikeuteen ja voitin. Sen jälkeen eivät ole soitelleet.

Nauhoitin virkailijan puheita mitä paskaa se minulle selitti.

Vierailija
13/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun on työttömänä työnhakijana, voidaan työkkäristä vaatia osallistumista siihen ja tuohon. Puolisollani kävi tässä yhtenä vuotena niin, että hänelle osoitettiin 6 viikon kurssi ja samaan aikaan hän puski yritystä pystyyn sen viimeisen 4 viikon aikana. Kurssi oli siis hänen osaltaan jo turha, koska oli jäämässä pois työmarkkinoilta. Mutta minkäs teet, jokainen euro siitäkin työttömyyskuukaudesta oli firman alulle tärkeää, joten hän sitten perusti firmaa ja kävi kurssin vasemmalla korvalla ja toinen jalka muissa asioitten hoitamisissa. Semmosta.

Vierailija
14/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuullostat juuri sellaiselta uusavuttomalta joka noita tyhjiä neuvoja tarvii. Et ymmärrä lukemaasi. Minä olen töissä johtavassa asemassa ja maksan veroja paljon. Itse olen paikkani aina löytänyt. Lyhyinä työttömyyspätkinä huomannut kuinka hyödyttömiä nuo palvelut on. Verorahat pitäisi suunnata järkevämmin ja niihin tarkoituksiin mihin niitä oikeasti tarvitaan, kuten niihin syrjäytyneihin. Noin ymmäristköhän nyt.

En koe saaneeni tyhjiä neuvoja vaan ihan oikeaa apua. Olen myös saanut jokaisen työpaikkani itse, mutta nyt terveys on laittanut miettimään asioita uudelleen ja tätä olen yrittänyt yhdessä te toimiston/kuntakokeilun kanssa selvittää.  Ilman heidän palveluita en olisi päässyt ammatinvalintapsykologille, ilmaiseen terveystarkastukseen yms yms. 

Joku sussa kuitenkin laittaa te toimiston henkilöt ehdottamaan kursseja ja infotilaisuuksia, kun itselle kukaan ei ole ikinä ehdottanut. Kuntakokeilutyöntekijä soittaa välillä ja kysyy mikä tilanne, toteaa että hyvältä kuulostaa, suunnitelmaa ei muuteta ja pyytää käydä kuittaamassa se. Pyysin itse päästä uravalmennukseen, johon menin avoimin mielin ja sain sieltä ideoita. Joskus kun asioita miettii vain itse, on tervettä kuulla ammattilaisten mielipiteitä myös. Sieltä tuli monta asiaa, joita en ollut edes miettinyt.

Vierailija
15/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän helvettiä ap oikein selittää?

Vierailija
16/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri sitä rahojen hyötykäyttöä että tehdään kalliita pilipalikursseja jotka muuten maksaa saakelisti järjestää järjestelmineen. Lisäksi palkataan turhia virkailijoita ja virkamiehiä. Sitten päättäjät itkee kun talous on taas kuralla ja pitää leikata. Suomen politiikan paradoksi

Vierailija
17/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon työtä se yrityksen perustaminen oikein vaatii? Ilmoita yritys kaupparekisteriin ja sitten se on perustettu. Ei niitä infotilaisuuksia joka päivä ole, vaikka yrität sellaista esittää. Vai alle kuukausi sitten jouduit käymään tapaamassa omavalmentajaa. Johan on työlästä. Miten oikein jaksat sitä firmaasi pyörittää?