Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako raskaana ollessa syödä feta juustoa?

Vierailija
20.11.2006 |

Vai kuuluuko kiellettyjen listalle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt piparjuurta niin tulee lerpphuuli ja maissista isot jalat.

TIETYSTI SAA RASKAANA SYÖDÄ KAIKKEA!

Vierailija
2/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nekin vain juuri avatusta purkista. jääkaapissa avattuna päivänkin seisoneet syötän miehelle ja lapsille

nim. merk. ei vara venettä kaada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetaa voi kyllä syödä.

Vierailija
4/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin esikoista -97 ei minulle sanottu mitään, mitä ei saisi raskausaikana syödä (paitsi tietty särkylääkkeistä suositeltiin vain Panadolia). Alkoholi oli ainoa, josta sanottiin ettei saa käyttää (en ole koskaan käyttäjä ollutkaan).

Toista odotin -02 ja silloin sanottiin, että maksaa ei kannata syödä kovinkaan paljoa, mutta maksamakkaraa saa käyttää kohtuudella ja maksalaatikkoa syödä kerran viikossa.

Nyt odotan. Minulle lyötiin käteen " kiellettyjen lista" neuvolasta. PIIIIIIIIITKÄ litania, mitä ei saa syödä..

Kysyin neuvolatädiltä, että mikä idea tässä oikein on..? Hän vastasi, että ei oikeastaan mikään muu, kuin että syö mitä haluat, kaikkea saa syödä kohtuudella, kunhan ne on oikein pesty ja kypsennetty.

Eli jopa ulkolaisia homejuustoja saa syödä, kunhan ne on käyny esim. uunissa (pitsat, lämpimät voileivät)

Mitään ei tarvitse kuulemma vieläkään välttää (paitsi lääkkeitä ja alkoholia)

Vierailija
5/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma ole enää sama kuin -97! Itse muuten odotin esikoistani -98, ja kyllä mulle jo silloin neuvolassa sanottiin aika paljon erilaisia ruoka-aineita, joita pitää välttää! Ei tietenkään pidä olla ylihysteerinen, terve varovaisuus riittää.

Vierailija
6/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun odotin esikoista -97 ei minulle sanottu mitään, mitä ei saisi raskausaikana syödä (paitsi tietty särkylääkkeistä suositeltiin vain Panadolia). Alkoholi oli ainoa, josta sanottiin ettei saa käyttää (en ole koskaan käyttäjä ollutkaan).

Toista odotin -02 ja silloin sanottiin, että maksaa ei kannata syödä kovinkaan paljoa, mutta maksamakkaraa saa käyttää kohtuudella ja maksalaatikkoa syödä kerran viikossa.

Nyt odotan. Minulle lyötiin käteen " kiellettyjen lista" neuvolasta. PIIIIIIIIITKÄ litania, mitä ei saa syödä..

Kysyin neuvolatädiltä, että mikä idea tässä oikein on..? Hän vastasi, että ei oikeastaan mikään muu, kuin että syö mitä haluat, kaikkea saa syödä kohtuudella, kunhan ne on oikein pesty ja kypsennetty.

Eli jopa ulkolaisia homejuustoja saa syödä, kunhan ne on käyny esim. uunissa (pitsat, lämpimät voileivät)

Mitään ei tarvitse kuulemma vieläkään välttää (paitsi lääkkeitä ja alkoholia)

muuten listeria ei olekaan mikään leikinasia. listeria voi aiheuttaa sikiölle todella pahoja vammoja, jopa keskeyttää raskauden.