Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan lakko ja media

Vierailija
09.02.2023 |

Mielenkiintoista huomata että lehdet ovat alkaneet otsikoimaan juttunsa niin että myyjiä syyllistetään siitä että yrittävät saada parannuksia työolosuhteisiinsa ja palkkoihinsa.
Samaan aikaan kaupat takovat ennätystuloksia ja maksavat ennätysosinkoja joista kyllä itsekin olen viime vuosina päässyt nauttimaan. Kuitenkin Kaupan Liitto on sitä mieltä että PAM on kohtuuton kun yrittää parantaa myyjien asemaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi halutessaan perustaa kaupan.

Olkaa hyvä!

Vierailija
22/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi halutessaan perustaa kaupan.

Olkaa hyvä!

Ei muuten voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppiaat pitäisi piestä!

Ihmettelen tätä kauppias vihaa.

Ennen kauppiasuraani työskentelin monta vuotta kaupassa, kävin koulutuksissa jne.

Sen jälkeen otin hirmuisen lainan että sain ostettua keskon osakkeet ja kaupan sekä siellä olevat tavarat.

Olen melkein jokapäivä töissä, ja jos en varsinaisesti ole kaupalla, olen kuitenkin suurimman osan vuodesta hälytysvalmiudessa että pääsen kaupalle jos jotain sattuu.

Työtunteja tulee viikossa reippaasti yli 50, jos joku on sairaana minä teen hänen vuoronsa, ei auta itku vaikka olis muuta menoa, aina ei saa tuuraajaa.

Tienaan hyvin mutta olen tehnyt sen eteen töitäkin. Miksi minut tai kollegani pitäisi piestä?

Kauppiaat tienaavat vuodessa satojatuhansia tai miljoonia ja myyjät 25000 vaikka myyjät tekevät ihan samat hommat kuin kauppiaskin lukuunottamatta työvuorolistojen tekemistä. Näin ainakin meidän kaupassa.

Satojatuhansia ja miljoonia, kaikki pienet k-kauppiaat?? Oletko nyt ihan varma? Itse en ainakaan tienaa.

Ja kyllä se kauppias tekee hiukan enemmän kuin perusmyyjä, et vain tiedä sitä kun et ole päivääkään kauppiaana ollut.

Itse olen myyjänä K-kaupassa ja teen samat hommat kuin kauppiaskin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tämä ei kyllä näy palkassani.

- Eri

Niin teet siellä kaupassa niitä samoja hommia kuin kauppias mutta sen lisäksi kauppias tekee paljon muutakin