Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmoittaa työtä tarjottaessa, että on hakenut muitakin paikkoja?

Vierailija
08.02.2023 |

Miten toimia tyylikkäästi, jos onnistuu saamaan työtarjouksen mutta on hakenut muutamia muitakin työpaikkoja (joiden haku vielä kesken)? Työnantaja tietenkin haluaisi vastauksen mahdollisimman pian mutta itse haluaisi tietää, miten ne muut haut menevät. Neuvokaa mikä olisi asiallinen toimintatapa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sen työpaikan vastaan, et sano mitään ja irtisanoudut koeajalla, jos saat paremman. Työnantaja itse ottaa riskin halutessaan työsopimukseen koeajan.

Vierailija
2/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, ettet vielä ehdi aloittaa työtä kun sinulla on parempaa tekemistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat työn vastaan. Jos saat paremman paikan muualta lähdet livohkaan koeajan turvin.

Vierailija
4/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Otat sen työpaikan vastaan, et sano mitään ja irtisanoudut koeajalla, jos saat paremman. Työnantaja itse ottaa riskin halutessaan työsopimukseen koeajan.

Teknisesti ottaen noin ei saa tehdä. Koska koeaikapurku ei silloin liity työhön millään tavalla.

Vierailija
5/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Teknisesti ottaen noin ei saa tehdä. Koska koeaikapurku ei silloin liity työhön millään tavalla.

Siihen voi heittää vaikka "Työ ei vastannut mielikuviani" ja siinä se

Vierailija
6/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkität alkua sen 2 viikkoa Sanot että aloitus sopii 2 viikonpäästä.

Ja tosiaan.  neuvottele se palkka sellaiseksi että se kestää kilpailun.

Vierailija
7/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

No hyi hyi. Saako teknisesti ottaen vetää koeajalla kännit töissä ja saada koeaikapurku?

Eikä sillä, ettäkö noin yleisesti ottaen suosittelisin koskaan polttamaan siltoja takanaan.

Vierailija
8/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

No hyi hyi. Saako teknisesti ottaen vetää koeajalla kännit töissä ja saada koeaikapurku?

Eikä sillä, ettäkö noin yleisesti ottaen suosittelisin koskaan polttamaan siltoja takanaan.

Monessa paikassa työaikakännit takaa , että luulevat sinun olevan superosaaja

Vierailija
9/9 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässähän on se ongelma, että nykyisin on haettava useita paikkoja hakipa sitten vakitöitä, osa-aikatöitä tai ihan vaikka kesätöitä tai harkkapaikkaa. Niiden haut osuu usein samaan aikaan mutta hakuprosessi kaikilla omatahtinen. Sitten pitäisi heti sitoutua ennen kuin edes tietää miten mahdolliset muut haut on menneet. Tietenkin jos kymmenien tai satojenkin hakijoiden joukosta tulee valituksi niin hyvähän se on.  Mutta jos itselle paras tai kotipaikkakunnalla oleva rekry selviää vasta myöhemmin niin ahdistaa sitoutuakin.