Hävettääkö matala ruotsin kielen taitosi sinua?
Syytä olisi. Miten ihmeessä voisit koskaan saada hyväksyntääni?
Kommentit (39)
Onneksi en tarvitse sinun enkä kenenkään muunkaan hyväksyntää.
Ei! Onneksi yleensä riittää, että osaa sanoa "hej" "armband" ja "tack" 😎
On ainakin 9999 kieltä joita osaan vielä vähemmän.
Hävettääkö matala Gambian kielen taitosi sinua?
Vierailija kirjoitti:
Hävettää ja kovaa. Ei meinaa tull työni hoitamisesta hevonvittua
Sanna Marin PM
Ministereillä on helpoa kun sormia napsauttamalla saa tulkin avuksi. Maailmassa on niin paljon kieliä, ettei niitä kaikkia kukaan osaa.
En ole tarttenut ruotsin kieltä koulun jälkeen missään. Miksi sen opiskeluun piti aikoinaan uhrata monta tuntia lukuvuodessa?
Ei, en ole koskaan tarvinnut tuota mongerrusta täällä pohjoisemmassa. Hävettääkö ap:ta matala äo?
Ei hävetä, mutta harmittaa. Olen kyllä käynyt ammattikoulun ruotsiksi, mutta opin vain ammattisanaston. Muutoin koulussa opet ja kaverit puhuivat minulle aina suomea. Opetusmateriaalinkin sain suomeksi, joten en joutunut edes yrittämään.
Mies on suomenruotsalainen ja puhuu minulle aina suomea. Hänen sukunsa puhuu kanssasi suomea.
Ehkä juuri siinä on syy, että myös ruotsia puhuvat eivät itsekään auta kielensä vahvistumisessa.
Miltä tuntuu se, kun tietää, että ei pysty saamaan arvostustani? Miltä se tuntuu?
AP
Ei hävetä. Osaan suomea erittäin hyvin, joten pärjään. Muunkielisten kanssa englanti taittuu riittävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tacksam att man även kan svenska
Olet siis kiitollinen , kun mies osaa ruotsia?
Minä tunnen muutaman naisenkin, jotka osaavat myös
Kun herätessäni avaan silmäni, ensimmäinen asia mikä iskee on kamala häpeä ruotsin kielen taitoni puutteesta. En tahdo päästä sängystä ylös. "Hej" ja "hejdå" eivät riitä. Kun näen kasvoni peilistä, näytän varmaan 10 vuotta vanhemmalta. Väsymys ja matala ruotsin kielen taitoni ovat jättäneet jälkensä.
Jag gillar kättbullar.
Ei hävetä, olen suorastaan ylpeä osaamattomuudestani. Olen panostanut muihin kieliin (osaan 3 muuta kieltä suomen lisäksi) kuin kännisen ranskalaisen tallirengin alulle panemaa mongerrusta.
Ei, käytän aikaani hyödyllisten kielten opiskeluun esim. saksaan ja ranskaan
Ei, puhun halutessani ihan hyvää ruotsia. Useimmiten vaan en halua.
Ei hävetä. N37