Aikuinen joka kasaa Legoja
Mitä mieltä olette reilusta kolmekymppisestä miehestä joka tykkää kasata Legoja?
Kävin treffeillä miehen kanssa ja kun hän ilmoitti tämän yhdeksi harrastuksekseen, naurahdin vahingossa koska luulin sitä vitsiksi.
Mutta kuitenkin tosiaan kasaa. Hänellä ei ole lapsia joten yksin niitä kasailee.
Onko tämä kuinka yleistä. En ole koskaan kuullut ennen?
Kommentit (42)
Hyvin yleistä nykyisin. Legolla on nykyisin yli 18-vuotiaiden sarjoja, joiden kokoaminen on kuin palapelin tekemistä. Olen itse yli viiskymppinen mies ja saman ikäinen vaimoni harrastaa niitä minua enemmän. Itse en ollut Legoihin koskenut lapsuuden jälkeen ennen viime vuotta.
Jos kasaa muutaman palan tikku-ukkoja pitäisin yksinkertaisena, mutta tekniikkalegoissa ja isoissa rakennelmissa on kyllä maagista vetovoimaa.
t. 60v mummeli
Kasaako aikuiset palapelejä? Tai figuureja? Minusta menee vähän samaan kastiin, vaikka ensisijaisesti lapsille tarkoitettu. Tiedän kolmekymppisen miehen joka vaan fantasioi legojen kasaamisesta, ei vaan omista niitä
Olen 45 mies, hyvät tulot, ura, lapset, vaino jne ja minusta ei ole mitään mukavampaa kuin rakentaa legoista eri settejä. Minulla on oma huone kellarissa niitä varten. Hyvä harrastus, rentouttaa.
AP taitaa elää -90 luvulla, silloin aikuiset ei saanut kasata Legoja.
Minä olen neljäkymppinen nainen ja tykkään kasata legoja aina jos vaan raaskin ostaa niitä. Mies on varmaan rahoissaan, nuohan maksaa monta sataa kappaleelta.
Saariluoman juontamassa Lego-kilpailussa oli osanottajissa varsin varttunuttakin väkeä. Lapset eivät olisi pärjänneet siinä alkuunkaan.
Minä kasaan legoja harrastuksena. Niitä löytyy joka taitotasolle ja vaativimmat vie paljon tilaa sekä aikaa. Tykkäisin miehestä, joka kasaisi myös legoja.
T. Nelikymppinen nainen
Tuskin on yleistä, mutta menee aika samanlaiseen kategoriaan, kuin vaikka maalaaminen. Luovaa rakentelua, tai varmaan jotku tykkää loogisemmasta, ja rakentelee ohjeitten mukaan. Leegot voi mieltää lasten leikkikaluiksi, mutta niin voisi vaikka maalausvälineetkin sitten. Ihan miten haluaa nähdä asiat.
Minä nelikymppinen nainen tykkään kasata 1500-3000 palan palapelejä. Menee minusta samaan sarjaan legojen kanssa, voisin hyvin kuvitella kasaavani myös niitä. Hyvä harrastus.
legot, palapelit, aikuisten väirtyskirjat, piirtäminen, maalaaminen.... jatka itse listaa. Luultavasti kyseessä on luova henkilö ja kun legot harrastuksena, niin hänellä lienee kolmiulotteista hahmotuskykyä.
kaikenkaikkiaan kaikki aivoharrastukset auttavat pysymään virkeämpänä koko elämän läpi
Aika moni taisi innostua legoilusta viime keväänä kun tuli Lego Masters Suomi.
Olen itse 48v mies, enkä ole lapsuuden jälkeen suuremmin legoista innostunut mutta olen pistänyt merkille miten monet noista nykyään on suunnattu meille "80-luvun lapsille", esim. Ritari Ässä ja Paluu Tulevaisuuteen legosetit, Playmobil, jne. joten varmaan aika moni aikuinen näitä harrastaa.
Mieheni on 51 vuotias ja kasaa/ omistaa kymmeniä tuhansia tekniikka legoja. Rahaa niissä on kiinni noin. 2000€ ainakin. Mielummin legot kuin esim. alkoholismi.
No itse pelaan mobiilipelejä. Pitäisin melkein nolona, jos ei olisi niin yleistä. Ja ihan nainen olen.
Eikö niitä joitain lego-tuotteita tehdä ihan aikuiset kokoajat ja keräilijät mielessä? Niitä, missä on jotain tuhansia palikoita? Niin kauan kun legot eivät vie elämää niin ihan normaali harrastus.
Vierailija kirjoitti:
No itse pelaan mobiilipelejä. Pitäisin melkein nolona, jos ei olisi niin yleistä. Ja ihan nainen olen.
Eikö niitä joitain lego-tuotteita tehdä ihan aikuiset kokoajat ja keräilijät mielessä? Niitä, missä on jotain tuhansia palikoita? Niin kauan kun legot eivät vie elämää niin ihan normaali harrastus.
Jep, noissa minulla olevissa on ikäsuositus 18 vuodesta ylöspäin.
On yleistä ja ihan hyvä harrastus naisillekin.