Lapsiperheet, tervetuloa Oodiin syömään!
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009359204.html
Miten meni haastattelu noin omasta mielestä, ravintolapäällikkö?
Kommentit (693)
Imettäkää äidit kaikessa rauhassa, Oodissa on loistavat tilat. Käyn mielihyvin Oodissa lukemassa lehtiä, lainaamassa kirjoja. Kiitos stadi .
Sormiruokaijoiden äidit jättävät sotkunsa henkilökunnan sii kirjoitti:
Sormiruokaijoiden äidit jättävät sotkunsa henkilökunnan siivottavaksi. Voi jumalauta 🙄
Tuonkaan takia en mene Oodiin tarjotuille Seuren keikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilaan sitten bonapurkkeja myyntiin, kahvilassa syödään vain kahvilasta ostettuja tuotteita. Piste. Rajais vähän sotkemisintoakin.
Jos haluaa jotain sormiruokaa syöttää, niin sitten lounaspöydän salaattilautanen.Ei minullakaan, lapsettomalla, ole oikeutta mennä kahvilaan syömään omia eväitä.
Jos pitää imettää, niin jonnekin syrjempään tämä tekemään, ei keskellä kahvilaa kaikkien edessä. Tai joku liina päälle, mikä peittää.
Nykyään kun äidit ovat kovin tarkkoja pienokaistensa hoidosta, niin olisin kuvitellut, että noita pilttipurkkiruokia ei enää syötettäisi. Nehän on ihan karseita,
Ihan ok matkaeväinä.
Lapset on omalla osastolla äiteineen jne. Kiva että on tapaamispaikka.
Mikä siis on sitten niin vaikeata siivota ne isoimmat sotkut siitä ? Paperilla pyyhkäistä. Jos kaikki sotkut jätetään niin ei sinne ole kenenkään kiva mennä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään lapsista, ja on luonnollista että lapsista lähtee ääntä ja sotkuakin syntyy.
En silti koe, että kirjasto paikkana olisi tarkoituksenmukainen miljöö lapsen leikki- ja/tai hoitopaikkana.
Ilmeisesti tämän tapaiselle tilalle olisi suuri tarve, mutta voisiko se olla jokin muu paikka kuin kirjasto?Itse en tunne nykyisellään mitään halua käydä kirjasto Oodissa, koska miellän kirjaston rauhalliseksi ja hiljaiseksi saarekkeeksi, pakopaikaksi metelistä ja sykkeestä, paikaksi jossa aika pysähtyy ja voin hengähtää.
Sitähän Oodi ei nykyisellään ole.
Oodissa on ihan kaupungin virallinen leikkipuisto, jossa järjestetään lapsiperheille toimintaa joka arkipäivä kolmesti päivässä. Sille todellakin on tarvetta, kun muu leikkipuistotoiminta on suljettu. Lisäksi oodin keskeinen sijainti sopii monelle. Tottakai lapsiperheet jäävät leikkipuiston läheisyyteen syömään etenkin, kun siinä on sopiva esteetön tila.
Vierailija kirjoitti:
Ei-helsinkiläisenä ihmetyttää miksi jollain on välähtänyt järjestää kirjastossa vauvajumppia? Eikö tuollaiselle toiminnalle ole jotain omia tiloissa muskareissa tai vastaavissa paikoissa?
Niitä jumppia jne järjestää kirjaston tiloissa oleva leikkipuisto, joka on ihan kaupungin ylläpitämä. Sama leikkipuisto järjestää muutakin ohjelmaa lapsille ja vanhemmille, kuten maahanmuuttajaperheille suomea opettavia leikkihetkiä.
Kerran eräs nainen nukkui sohvalla Oodissa, menin ohi ja sanoin että taitaa olla päiväuni aika. Oli oma....niasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussahan luki että siellä on migro.
Lugulasit hugassa.
:DD
niin, yläkerrassa on mikro, muttei ravintolan yhteydessä alakerrassa. Näyttävät valittavan, että lämmittäjiä on liikaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tarjottimet roskinern monessa muussakin maassa viedään ihan itse esim. johonkin kärryyn, ihan normaalia. Ja Oodon tapauksessa on vielä kyse asiakkaan omista eväistä ja jättää vielä sotkun jälkeensä.
Jep, ihan minimiedellytys normaalille ihmiselle, ettei omia roskia kanneta jonnekin kahvilan pöydälle kahvilan hävitettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussahan luki että siellä on migro.
Lugulasit hugassa.
:DD
niin, yläkerrassa on mikro, muttei ravintolan yhteydessä alakerrassa. Näyttävät valittavan, että lämmittäjiä on liikaa
Jos kerran syö omia eväitä niin miksi sitten ei voi mennä sinne yläkertaan eikä kahvilayrittäjän riesaksi? Toki siellä ei varmaan saa yhtä hyvää palvelua vaan joutuu lämmittämään ruokansa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä ajatellut että pitäisi ruveta ravintolassa itse siivoamaan. Astiat ym vien kärryyn jos on tyhjiä kärryjä tarpeeksi lähellä, mutta en kyllä siivoile jos jotain menee maahan tai pöytään. Oli sitten lapsia mukana tai ei.
Ei se asiakkaalle kuulukaan. Osa täällä on sitä mieltä ja saavat he siivota pöytänsä. Ei sitä kukaan kiellä. Mutta ei kannata vaatia, että muuta noudattavat heidän outoja mieltymyksiään.
Asiakkaalle ei myöskään kuulu ylenmääräinen sikailu ja sotkeminen. Siis ainakaan jos on kyse normaalijärkisestä asiakkaasta.
No nyt pomppas. Ylenmääräinen sikailu? Mistä tuon revit?
Artikkelista sai sellaisen kuvan. Olenpa joskus kyllä todistanut ihan omin silminkin viereisen pöydän jälkeensä jättämää todella sikamaista sotkua (ml. rikottu lasi joka tietysti piti antaa syömään vasta opettelevan lapsen omiin käsiin).
Voidaanko muistaa julkisilla paikoilla, että myös normaaliperheet karsastaa näitä sikaperheitä?
Inhottaa kun meidätkin tuomitaan näiden sikojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan negatiivinen artikkeli.
Oikein korostettiin miten vauvoja on aivan liikaa ja niistä lähtee hirveä meteli ja lisäksi ne tukkivat vaunullaan kaiket paikat ja jättävät jälkeensä hirveän sotkun. Ja tämä häiritsee muita ihmisiä ja karkoittaa toiset asiakkaat pois.
Että katsokaa miten ällöttäviä on lapsiperheet. Tosi tervetullut olo kyllä tulee tuosta varmaan noille äideille..
Eipä ole tosiaan Suomi kovin lapsiystävällinen maa. Ja sitten ihmetellään miksi syntyvyys laskee, eikä enää haluta lapsia.
Piiloviesti tässäkin jutussa on, että äidit pysykää kotona neljän seinän sisässä ällöttävine vauvoinenne.
Olisivat nyt iloisia, että vihdoin koronan jälkeen sinne tulee porukkaa ja asiakkaita paikalle. Mutta ei, vääränlaisia asiakkaita.
Yrittäjän näkökulmasta omia eväitään syövä ja hirveän sotkun jälkeensä jättävä minäminä-mamma on vääränlainen asiakas, ja se on normaalin ihmisen helppo ymmärtää.
Kukaan ei vaadi mammoja pysymään kotona, mutta pliis älkää tulko häiritsemään yrittäjiä ja maksavia asiakkaita. Mene vaikka leikkipuistoon tai laavulle sotkemaan ja syömään niitä soseita. Tosin saisit kyllä siivota jälkesi sielläkin.
Oodissa on Helsingin ainoa avoinna oleva leikkipuisto, joten sinne lapsiperheet tulevatkin. Lasten kanssa ei tarvitse olla kotona, mutta yrittäjiä ja maksavia asiakkaita ei saa häiritä, voisitko kertoa vaikka jonkun konkreettisen sisätilan jonne siis lapset olisivat näillä ehdoilla tervetulleita pk-seudulla?
Täällä valitellaan kun mammat vievät hirveästi tilaa, eivät osta mitän sotkevat ja vaihtavat vielä vaipankin pöydässä, onko kukaan todellisuudessa nähnyt tällaista? Itse en ole koskaan, toki vaunut vievät vähän enemmän tilaa, mutta itse olen nähnyt valtaosin ihan fiksusti toimivia lapsiperheitä, ihan Oodissakin! Monet menevät lattialle siivoomaan roskatkin, itsekin teen näin. Kaikki arvostavat puhtautta, mutta sikailijoita löytyy kaikista ryhmistä, ihan aikuisistakin.
Ei minua kiinnosta missä te aikaanne vietätte. Itse ehdotin leikkipuistoa ja laavua, mutta sisätiloihin pitää tietysti päästä.
Ja kun kysyt että onko kukaan todellisuudessa nähnyt lapsiperheiden sikailua, niin tässä ketjussa puhutaan linkin jutusta jossa tuosta sikailusta kerrotaan. Tuskin kovin monia häiritsee se lapsiperhe joka tulee ravintolaan tai kahvilaan nauttimaan maksullisia ruokia ja juomia ja siistii jälkensä ennen lähtöään. Aika suuri ongelma se tuntuu ainakin Oodissa olevan että mammat luulevat sen maksullisen tilan olevan oma oikeutensa ja aiheuttavat sen kuvitellun oikeuden varjolla yrittäjälle haittaa.
No ilmeisesti kiinnostaa, kun olet sitä mieltä että ei sää häiritä maksavia asiakkaita tai yrittäjiä. Mitään järkevää vaihtoehtoa et myöskään ehdottanut, laavuhan on todella näppärä vauvojen kanssa etenkin talvella ja Helsingissä on monta vaihtoehtoa. Ehdotit leikkipuistoa, no Oodissa on leikkipuisto, joten siksi siellä on niitä vauvoja. Eli lapsiperheet sikailevat ja vaihtavat vaipatkin ruokapäydässä, koska HS jutussa mainittiin että osa jättää pöydän epäsiistiksi. Aikamoinen yleistys.
Ei tietenkään saa häiritä yrittäjiä ja maksavia asiakkaita. Mistä mammoille tulee se käsitys että lisääntymisen jälkeen niin saa toimia? Minun tehtäväni ei ole keksiä sinulle ja vauvallesi ajanvietettä, omituinen ajatuskin. Jos et keksi mitään muuta tekemistä kuin sotkea kahvilassa, pysy kotona. Se on ihan hyvä vaihtoehto.
Enkä ole puhunut vaipoista mitään. Ilmeisen monet ihmiset ovat nähneet että niitä vaippoja vaihdetaan ruokapöydässä. Itse en ole luojan kiitos sellaista nähnyt. Jos näkisin, pyytäisin henkilökuntaa puuttumaan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tarjottimet roskinern monessa muussakin maassa viedään ihan itse esim. johonkin kärryyn, ihan normaalia. Ja Oodon tapauksessa on vielä kyse asiakkaan omista eväistä ja jättää vielä sotkun jälkeensä.
Ulkomailla en ilmeisesti oo käynyt itsepalvelupaikoissa. Syön, maksan ja lähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan negatiivinen artikkeli.
Oikein korostettiin miten vauvoja on aivan liikaa ja niistä lähtee hirveä meteli ja lisäksi ne tukkivat vaunullaan kaiket paikat ja jättävät jälkeensä hirveän sotkun. Ja tämä häiritsee muita ihmisiä ja karkoittaa toiset asiakkaat pois.
Että katsokaa miten ällöttäviä on lapsiperheet. Tosi tervetullut olo kyllä tulee tuosta varmaan noille äideille..
Eipä ole tosiaan Suomi kovin lapsiystävällinen maa. Ja sitten ihmetellään miksi syntyvyys laskee, eikä enää haluta lapsia.
Piiloviesti tässäkin jutussa on, että äidit pysykää kotona neljän seinän sisässä ällöttävine vauvoinenne.
Olisivat nyt iloisia, että vihdoin koronan jälkeen sinne tulee porukkaa ja asiakkaita paikalle. Mutta ei, vääränlaisia asiakkaita.
Yrittäjän näkökulmasta omia eväitään syövä ja hirveän sotkun jälkeensä jättävä minäminä-mamma on vääränlainen asiakas, ja se on normaalin ihmisen helppo ymmärtää.
Kukaan ei vaadi mammoja pysymään kotona, mutta pliis älkää tulko häiritsemään yrittäjiä ja maksavia asiakkaita. Mene vaikka leikkipuistoon tai laavulle sotkemaan ja syömään niitä soseita. Tosin saisit kyllä siivota jälkesi sielläkin.
Oodissa on Helsingin ainoa avoinna oleva leikkipuisto, joten sinne lapsiperheet tulevatkin. Lasten kanssa ei tarvitse olla kotona, mutta yrittäjiä ja maksavia asiakkaita ei saa häiritä, voisitko kertoa vaikka jonkun konkreettisen sisätilan jonne siis lapset olisivat näillä ehdoilla tervetulleita pk-seudulla?
Täällä valitellaan kun mammat vievät hirveästi tilaa, eivät osta mitän sotkevat ja vaihtavat vielä vaipankin pöydässä, onko kukaan todellisuudessa nähnyt tällaista? Itse en ole koskaan, toki vaunut vievät vähän enemmän tilaa, mutta itse olen nähnyt valtaosin ihan fiksusti toimivia lapsiperheitä, ihan Oodissakin! Monet menevät lattialle siivoomaan roskatkin, itsekin teen näin. Kaikki arvostavat puhtautta, mutta sikailijoita löytyy kaikista ryhmistä, ihan aikuisistakin.
Ei minua kiinnosta missä te aikaanne vietätte. Itse ehdotin leikkipuistoa ja laavua, mutta sisätiloihin pitää tietysti päästä.
Ja kun kysyt että onko kukaan todellisuudessa nähnyt lapsiperheiden sikailua, niin tässä ketjussa puhutaan linkin jutusta jossa tuosta sikailusta kerrotaan. Tuskin kovin monia häiritsee se lapsiperhe joka tulee ravintolaan tai kahvilaan nauttimaan maksullisia ruokia ja juomia ja siistii jälkensä ennen lähtöään. Aika suuri ongelma se tuntuu ainakin Oodissa olevan että mammat luulevat sen maksullisen tilan olevan oma oikeutensa ja aiheuttavat sen kuvitellun oikeuden varjolla yrittäjälle haittaa.
No ilmeisesti kiinnostaa, kun olet sitä mieltä että ei sää häiritä maksavia asiakkaita tai yrittäjiä. Mitään järkevää vaihtoehtoa et myöskään ehdottanut, laavuhan on todella näppärä vauvojen kanssa etenkin talvella ja Helsingissä on monta vaihtoehtoa. Ehdotit leikkipuistoa, no Oodissa on leikkipuisto, joten siksi siellä on niitä vauvoja. Eli lapsiperheet sikailevat ja vaihtavat vaipatkin ruokapäydässä, koska HS jutussa mainittiin että osa jättää pöydän epäsiistiksi. Aikamoinen yleistys.
Ei tietenkään saa häiritä yrittäjiä ja maksavia asiakkaita. Mistä mammoille tulee se käsitys että lisääntymisen jälkeen niin saa toimia? Minun tehtäväni ei ole keksiä sinulle ja vauvallesi ajanvietettä, omituinen ajatuskin. Jos et keksi mitään muuta tekemistä kuin sotkea kahvilassa, pysy kotona. Se on ihan hyvä vaihtoehto.
Enkä ole puhunut vaipoista mitään. Ilmeisen monet ihmiset ovat nähneet että niitä vaippoja vaihdetaan ruokapöydässä. Itse en ole luojan kiitos sellaista nähnyt. Jos näkisin, pyytäisin henkilökuntaa puuttumaan asiaan.
Oodissa on vessa jossa voi vaihtaa vaipat, taitaa olla 2 lasten puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on, vaikka jutusta puuttuivatkin muiden Oodin käyttäjien kommentit. Itse en käy Oodissa enää lainkaan, koska paikasta tulee mieleen enemmän Hoplop kuin kirjasto. Metelitasot ovat aivan infernaaliset, niinkuin monessa muussakin kirjastossa nykyään.
Veronmaksajain rahat ei ole menneet hukkaan Oodissa. Jokaiselle jotakin. Itse luen kun käyn Hesarit jne sekä aikakauslehtiä. Saatanpa istahtaa vähän kirjaakin lukemaan.
Perinteisen kirjastonkäyttäjän näkökulmasta verorahat on menneet kankkulan kaivoon, kerta palvelua ei pysty edes käyttämään. Saisipa edes yhden hiljaisen kirjaston, jossa pääosaa näyttelisivät kirjat ja lukeminen ja työskentely kaikessa rauhassa, eikä yleinen hilluminen ja mekkalointi. Toinen yleistynyt ilmiö on etäpalaverien pitäminen kovaan ääneen kirjaston tiloissa, omasta mielestäni kirjasto ei ole oikea paikka niidenkään pitämiseen.
Kannattaa suosia pieniä lähikirjastoja. Niissä on usein hiljaista ja rauhallista.
Ravintolan puolella ymmärrän että siellä ei syödä omia eväitä aikuinen ja vauva tai pieni taapero syö omia eväitä lusikalla. Alakwrrassa kai se ruokala. Lastenpuolella vou myös syödä ja varsinkin omia eväitä.
Tykkään käydä Oodissa, Oodi on iso, 3 krs. Kerrankin veronmaksajille vastinetta. Hienoa!!!
No nyt pomppas. Ylenmääräinen sikailu? Mistä tuon revit?