Paljonko maksaisit doulasta?
Jos sinulla olisi tilanne, että tarvitsisit tukea synnytykseen, mutta sinulla ei olisi ketään sinne eikä myöskään vapaaehtoista doulaa saatavilla. Niin paljonko
Olisit valmis maksamaan doulapalvelusta?
Sisältäen noin 5 käyntiä/tapaamista + päivystämisen milloin synnytys käynnistyy ja syntymän
Kommentit (9)
Itselläni on juuri tuo tilanne ja 250€ olisi varmaan ihan maksimi mitä pystyisin väkisin kasaan repimään. Esikoinen tulossa ja synnytys pelottaa järkyttävästi, miehellä niin paha verikammo että siitä saa vain toisen hoidettavan mikäli mukaan ottaa.
No en yhtään. Kolme lasta olen pykännyt ja mies on ollut vieressäni, mutta ei hänen läsnäololla ollut loppujen lopuksi isoa merkitystä minun tekemisieni kannalta.
Sitten kun lapsi oli syntynyt, niin oli ihana, että mies oli paikalla. Vieraita en tilanteeseen kaivannut ollenkaan kätilön lisäksi, päinvastoin minua olisi vaan ketuttanut joku tyyppi siinä.
En tarvitse siihen maksullisia naisia. Ihan turhaa jonkun olisi tulla höpöttämään jotain hengityksiä tai asentoja, kun kätilö on paikalla. Riitti, että mies oli siinä ja ilman miestäkin olisin pärjännyt mainiosti. Luonto hoitaa kyllä synnytyksen.
24,99 on halvin näkemäni kilohinta.
En valitettavasti keksi tuollaiselle doulalle mitään virkaa. Tai silloin kun asuimme ulkomailla, niin tiesin, että siellä olisi ollut suomalainen doula, joka osasi paikallisen kielen, tunsi paikalliset systeemit ja muut, mutta Suomessa ei sellaisella ole käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse siihen maksullisia naisia. Ihan turhaa jonkun olisi tulla höpöttämään jotain hengityksiä tai asentoja, kun kätilö on paikalla. Riitti, että mies oli siinä ja ilman miestäkin olisin pärjännyt mainiosti. Luonto hoitaa kyllä synnytyksen.
Samaa ajattelin, eli minullakin luonto on hoitanut synnytykset ja kätilö on tehnyt omat tehtävänsä hyvin. Neljä lasta olen synnyttänyt aikanaan, nuorin on lukiossa.
En penniäkään. Joko yksin tai sitten se isä saa olla läsnä.