Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiero kaveri, aikuinen nainen

Vierailija
04.02.2023 |

Tavannut lasten kautta naisen 40+, joka puolisoineen on halunnut kovasti olla ystävää perheemme kanssa. Ystävyyden alussa teki yhden isomman oharin, mutta tilanne parantui sitten - näin luulimme. Ilmeisesti ensivaikutelma ei petä.

Olen luullut, että vaikka päivittää kaikki tekemisensä, matkansa, laukkunsa someen Instan puolelle, että ei käytä Facebookia. Miksikö? Hän ei ole koskaan laittanut meille, ei minun tai perheemme kuviin minkäänlaista reaktiota.

Fine, ajattelin että on tälläinen että tili on vain olemassa mutta ei käytä sitä. Kunnes yksi yhteinen tuttavamme liittyi Facebookiin. Hänelle, kyllä, tälle yhteiselle puolitutulle, tämä kaverini käy rakastamassa jokaista postausta sydämin. Kyse ei ole mistään harkinnalla postatuista perhekuvista, yms vaan jokapäiväisestä elämän selostamisesta someen.

Samaan aikaan kaikki somessa, ja meille kaveriperheelle ei koskaan edes tykkäystä Tälle puolitutulle, sydämiä.

On jatkunut jo jonkin aikaa. En ole välittänyt, mutta ihmetyttää ja huvittaa koko perhettämme, kun olettaa että meidän perheemme osallistuu mm heidän juhliinsa, lastensa juttuihin, ja sitten perheen äidin somekäytös on tälläistä

Ymmärtäisin että jos ei käytä somea ollenkaan, mutta tämä käytös on täysin kaksinaamaista

Miten saan rajoitettua heidän näkymäänsä? En halua että seuraa tekemisiämme Facessa, kun ei löydä tykkää-nappia, ilmeisesti ja näköjään vain meidän kohdallamme.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäänkuin olisin vastaavan kirjoituksen lukenut joskus aiemminkin?

Mutta ootko tosissasi? Keski-ikää lähestyvän elämä kiinni siitä, kuka laittaa mitäkin tykkäyksiä? Vahditko muitakin, kuka tykkää tuttujen, puolituttujen tai neljännestuttujen kuvia?

Älä nyt provoile siellä.

Onhan tuo outoa käytöstä, että livenä ollaan muka kavereita mutta somessa tykkäilee vain yhteisen puolitutun jutuista.

On epäkohteliasta.

Tämä! On epäkohteliasta kaverin toiminta.

Vierailija
22/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö tai reagoitko sinä AP tän toisen insta ja FB kuvista? Kosto elä. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Tämän takia on Parhautta olla ilman sokea. En kyllä tiedä yhtään mitään tykkäysprotokollista ja varmaan saisin kaikkien vihat päälleni.

Vierailija
24/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyhyyy, tuttava ei ikinä tykkää minusta somessa.

Jo on ongelmat aikuisilla ihmisillä.

Vierailija
25/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö tai reagoitko sinä AP tän toisen insta ja FB kuvista? Kosto elä. 😅

Ehdottomasti, ihanista perhepostauksista tai järkevästä, mutta en tykkää logolaukuista, tai mistään esittämisestä.

Vierailija
26/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyyhyyy, tuttava ei ikinä tykkää minusta somessa.

Jo on ongelmat aikuisilla ihmisillä.

No onhan tuo tosi läpinäkyvää kaksinaamaisuutta ja avointa vittuilua Ap:lle, kun toinen käy rakastamassa puolitutun päivityksiä, ja oman kaverin jutuista ei tykkää🙁

Passiivis-aggressiivista käytöstä kaverilla. Joko rakastaa ja tykkää, tai sitten ei käytä mutta ei, ei näin.

Vierailija
27/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someaika on hirveää... Jos ei tykkäile kuvista ei voi olla hyvä kaveri? Kauheaa... En muista tykkäillä kaikkien julkaisuista, en lisää itse kuvia kuin joskus jouluna koirasta. Tykkään lukea sieltä harrastusryhmien päivityksiä ja selata myynti-ilmoituksia. Olen saanut paljon kuulla siitä kun en ole aktiivinen facebookissa, mutta ei se ole minua varten. Ahdistun tuollaisesta. En varmaan ole ainoa...? Pitäisi poistaa koko sovellus.

Vierailija
28/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Someaika on hirveää... Jos ei tykkäile kuvista ei voi olla hyvä kaveri? Kauheaa... En muista tykkäillä kaikkien julkaisuista, en lisää itse kuvia kuin joskus jouluna koirasta. Tykkään lukea sieltä harrastusryhmien päivityksiä ja selata myynti-ilmoituksia. Olen saanut paljon kuulla siitä kun en ole aktiivinen facebookissa, mutta ei se ole minua varten. Ahdistun tuollaisesta. En varmaan ole ainoa...? Pitäisi poistaa koko sovellus.

Minäkään en ole aktiivinen somessa, facessa en edes seuraa muita kuin paria ryhmää. Oikeiden kavereiden kanssa ollaan tekemisissä ihan oikeassa elämässä, enkä välitä mitä tuttavat ym ajattelee siitä kun en koskaan tykkää heidän postauksistaan. Jos joku siitä loukkaantuu niin kannattaa ehkä itse miettiä miksi jotkut some-tykkäykset on niin tärkeitä.

Vierailija
29/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tälläinen vastaava tilanne. Se mikä kauheaa, niin vielä hyvän kaverin kanssa.

Hän ei tiedä, että odotamme 3. lasta, ja olimme olleet aikeissa pyytää häntä ja puolisoaan kummeiksi.

Nyt kuitenkin jo useamman kuukauden hän on käynyt rakastamassa puolituttavamme päivityksiä, jättäen meidät huomiotta. Emme voi ottaa kummeiksi tämän somekäytöksen takia 😒

Vierailija
30/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole aktiivinen somessa, facessa en edes seuraa muita kuin paria ryhmää. Oikeiden kavereiden kanssa ollaan tekemisissä ihan oikeassa elämässä, enkä välitä mitä tuttavat ym ajattelee siitä kun en koskaan tykkää heidän postauksistaan. Jos joku siitä loukkaantuu niin kannattaa ehkä itse miettiä miksi jotkut some-tykkäykset on niin tärkeitä.

Etkö sä osaa lukea? Tai luetun ymmärtäminen on tosi huonoa?

Tässä tapauksessa toiselle hyvälle kaverille esittää, ettei muka käytä somea. Toiselle puolituttavalle painaa samaan aikaan sydämiä Tekopyhää, kaksinaamaista esittämistä !

Vierailija
31/31 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista ne molemmat somesta. Ei häiritse sitten enempää. Ei kieroja kaveriksi tai muuten epäselviä tilanteita. Ihmiset voivat olla outoja joskus toiminnassaan. Ehkä kyse onkin vain "passiivisuudesta" ettei jaksa kaikille laittaa sydämiä tai tykkäyksiä (vai ehdi seurata somessa kaikkea koko ajan), mutta voihan hän olla enemmän kiinnostunut jostain toisesta /toisista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän