Tänään siivouspäivä ei huvittaisi
Ihana herätä ja muistaa, että plääh tänään joutuu siivoamaan. Ei sitten yhtään huvittaisi
Kommentit (15)
Siitähän tulee hyvä mieli, kun näkee tuloksen. Jotain suursiivouksia tosin inhoan itsekin.
Löhden kohta töihin ja pääsen klo 15. Pyykkitupa varattu klo 16. Lakanoiden vaihto, pyykki ja imurointi päivä on tänään. Sitten ruoan laitto. Illalla koulutehtävää.
Mä siivosin torstaina, ihana vapaa vkoloppu siistissä kodissa. Paitsi että oon flunssassa, peiton alla varmaan koko päivän, mut onneks on puhtaat petivaatteetkin!
Kuulkaas tätä: Yks mummo sanoi kuolinvuoteellaan "Niin paljon turhaan minä elämässäni siivosin"
Olen toteuttanut sitä, jättänyt vähemmälle eikä kukaan huomaa yhtään mitään!
Niin ja jos perheessä on muitakin niin...eikun harja käteen ja työnjakoon!
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas tätä: Yks mummo sanoi kuolinvuoteellaan "Niin paljon turhaan minä elämässäni siivosin"
Vaikuttaa katkeralta tuo mummo. Ois ottanut hyötyliikunnan kannalta, ellei nyt sitten joka päivä ole ollut moppaamassa.
Viikkosiivous ei vie kuin pari tuntia, "tavallisessa kodissa", kyllä siihen aikaa riittää, turha muuta väittää. Ja onneksi nykyään voi palkata porukkaa apuun. Ja kuten sanot, kaikki mukaan, jokainen kuitenkin sotkee omalta osaltaan.
Laittakaa jotain huumoripitoista kuulokkeisiin ni ei oo niin ankeeta.
Joskus kun ei yhtään huvita, päätän jonkin palkinnon itselleni kunnon siivouksesta. Maksaisihan kotisiivouskin palveluna, joten kuitenkin on säästöä kun tekee itse. Ja palkinto voi olla jotain normaalista poikkeavaa esim. lehti, leivos, kuuma suihku tai miksei jokin koru/vaate josta on haaveillut.
Vierailija kirjoitti:
Mä siivosin torstaina, ihana vapaa vkoloppu siistissä kodissa. Paitsi että oon flunssassa, peiton alla varmaan koko päivän, mut onneks on puhtaat petivaatteetkin!
👍Minulla kans tapana siivota torstaina niin ei tarvi vp.ä siihen uhrata😊
Vierailija kirjoitti:
Joskus kun ei yhtään huvita, päätän jonkin palkinnon itselleni kunnon siivouksesta. Maksaisihan kotisiivouskin palveluna, joten kuitenkin on säästöä kun tekee itse. Ja palkinto voi olla jotain normaalista poikkeavaa esim. lehti, leivos, kuuma suihku tai miksei jokin koru/vaate josta on haaveillut.
Oletko paljonkin lohtusyönyt? Ylipainoisena kaikki on raskaampaa.
Onko viikonloppuna siivoaminen joku lapsuudesta pinttynyt tapa? Kannattaisi opetella siitä pois.
Minä yritän pitää siivoustasoa yllä ilman siivouspäiviä. Siivoan yleensä samoin tein, kun likaa syntyy. Jokainen siistii jälkensä vaikka vessassa käytyään tai ruokailun jäljiltä. Toki joitain asioita pitää tehdä perusteellisemmin kerran viikossa, mutta siihen ei erityistä päivää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko paljonkin lohtusyönyt? Ylipainoisena kaikki on raskaampaa.
Onko viikonloppuna siivoaminen joku lapsuudesta pinttynyt tapa? Kannattaisi opetella siitä pois.
Viestini oli ihan vilpitön, ei minulla ole ylipainoa tms. Sinun päiväsi varmaan parani kun sait ilkeillä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisen ihmisen pitäisi palkita itsensä siitä, että siivoaa oman kotinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa katkeralta tuo mummo. Ois ottanut hyötyliikunnan kannalta, ellei nyt sitten joka päivä ole ollut moppaamassa.
Viikkosiivous ei vie kuin pari tuntia, "tavallisessa kodissa", kyllä siihen aikaa riittää, turha muuta väittää. Ja onneksi nykyään voi palkata porukkaa apuun. Ja kuten sanot, kaikki mukaan, jokainen kuitenkin sotkee omalta osaltaan.
Se on juurikin näin; itse ajattelen parin tunnin reippaan siivouksen vastaavan hyvinkin päivittäistä lenkkiä, raitista ilmaahan siinä ei tosin saa. Ellei sitten tee oikein perusteellista siivousta ja vie matotkin pihalle. Siellä pontevan tamppauksen ansiosta pölyt ja liat lähtee matoista ja itse saat hyvän jumpan ulkoilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisen ihmisen pitäisi palkita itsensä siitä, että siivoaa oman kotinsa?
Siivousjuomat tai jointit tekee epämielyttävistä askareista siedettäviä. Välitön palkinto antaa paremman mielen.
Juu. Tekis mieli käyttää painepesuria ja lehtipuhallinta niin homma olis hoidettu nopeammin ja helpommin.