Te, joiden koiralta on jouduttu poistamaan kynsi, vinkkejä kaipailisin.
Meillä koiralta jouduttiin poistamaan maanantaina kynsi, ainoastaan hermo jäi jäljelle .
Koira ei vieläkään astu paketoidulla tassulla ollenkaan. Ulkoilut vaikeita kun pomppii loikkii kolmella tassulla. Kotiin ei enää suostu kävelemään, joten joudutaan kantamaan 20kg koira. Käytetään siis ainoastaan pissalla.
Kipulääkkeitä menee, joten luulen, että kivun takia ei tassua maahan laske, eli protestoi tassusidettä. On muutenkin tosi masentuneen oloinen.
Vinkkejä, miten koiran saisi käyttämään sidottua tassuaan. Suojattuna sitä pidettävä kuukausi, joten ei voi sitä aikaa kolmella jalalla loikkia.
Kommentit (5)
Mun koiralta on poistettu kannuskynnet samalla tavalla useampaan kertaan. Se paksu side on ollut paikoillaan max vuorokauden. Ulkoiluja varten suojattu joustavalla sideharsolla ja suojasukalla. Sideharsoa saa apteekista ja sukkia eläinkaupasta. Mikä tahansa niistä vedenpitävistä sukista tai tossuista käy suojaksi, kunhan koira sitä suostuu käyttämään. Pari kertaa päivässä tassusta pitää huuhdella irronnut erite kädenlämpöisellä vedellä, huolellinen kuivaus ja lopuksi Vetramil-voidetta. Ja estä koiraa nuolemasta tassua, kauluri tai kuonokoppa. Noin viikossa erittämisen pitäisi loppua.
Ottakaa huomioon että vesi kirvelee haavoissa paljon, on erikoista että koiran haavoja pestään heti vedellä, onko se hyvin perusteltua. Ihmisellä ensin käytetään vaan kirvelemätöntä desinfiointiainetta, vasta kun haava on parantunut hieman, sitten haalealla vedellä. Voiteen pitäisi olla tulehduksia ja bakteereja poistavaa jos on joku.
Mun vanhalla koiralla (+ 20 kg) jouduttiin poistamaan kynsi toisesta etutassusta. Mä ostin koiralle lasten jarrusukat, jota pidin sidotun tassun päällä. Sisällä esti liukastelun ja pihalla suojasi kylmältä. Toki sukkaa täytyi pitää poiskin, jotta haava pääsi tuulettumaan, mutta tuosta oli kyllä iso apu.
Ei ole tuosta kokemusta mutta koiralla on välillä ollut antura niin rikki ettei ole suostunut tassua käyttämään, olen laittanut pehmeän ulkoilutossun ja sen päälle vielä kovapohjaisen ulkoilukengän. Kokeilisin hakea eläinkaupasta reilunkokoisen kovapohjaisen kengän (näitä monesti myydään 2kpl paketeissa) ja laittaisin sen tossun sidoksen päälle.
Nosto