Vaikea unettomuus
Kommentit (12)
Illalla kalsiumia ja magnesiumia. Kunha ei liikaa saa.
Kämppä hämärtää tuntia ennen unta. Hengitystä opetella, rauhoitaa kehoa.
Melatoniini auttaa ehkä ottaa tuntia paria ennen uni aikaa. Netti kiinni hyvissä ajoin illalla zzZ
Mulla ollut hyvin pitkään. Melatoniini ei auta. Rauhoittavat auttaa.
Rytmit ja pois koneelta, telkkarin edestä ja puhelimesta noin 1-2 tuntia ennen nukkumaanmenoa ovat ainoat mitkä auttoivat.
Se, että vedät kahvia muutama tunti ennen nukkumista ja sitten tuijotat puhelinta/pelaat tietokoneella viisi minuuttia ennen nukkumista ei ihan varmasti saa sua nukkumaan. Puhumatta siitä että heräät joskus 1 aikaa päivästä ja kuvittelet saavasti unta 9 aikaa illalla.
Mulla oli todella hankala ja vaikea univaikeus, mutta kyllä sen hoitaminen lähti ihan itsestä. Ei ne lääkkeet kauaa auttaneet.
Mirtazapin ja Olanzapin ovat auttaneet minua.
Jos on kipulääke, ota se klo 17, sen jälkeen ei mitään syötävää tai juotavaa. Myös pieni palelu iltaisin hyväksi.
Unettomuus voi johtua ylirasituksesta.
Tarpeeksi etanolia illalla niin pysyy taju pois aamuun asti.
Riippuu minkä tyyppistä unettomuutesi on. Itse kärsin kroonisesta nukahtamisvaikeudesta, mutta sitten kun nukahdan, nukun kyllä n. 7 tuntia. Nukahtamiseen käytän Stilnoctia.
Tämä oli viimeinen keino joka auttoi minulle. Minulla on geneettinen unettomuus.
Kuuntelen joka ilta yksitoikkoista puhetta. Vaikka radiosta tai netistä. En ole tarvinnut unilääkkeitä enää yli 10 vuoteen.
Kaikki muut keinot olin kokeillut.
Mä meen nukkumaan aamulla ja herään yhden aikaan. Nukun makeasti, eli en ole uneton. Olisin kyllä, jos yritän pitää jotain muuta rytmiä. Hetken onnistuu muukin aikataulu, mutta valahtaa aina tähän jos ei ole ehdoton pakko muuten toimia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli viimeinen keino joka auttoi minulle. Minulla on geneettinen unettomuus.
Kuuntelen joka ilta yksitoikkoista puhetta. Vaikka radiosta tai netistä. En ole tarvinnut unilääkkeitä enää yli 10 vuoteen.
Kaikki muut keinot olin kokeillut.
Minäkin nukahdan aina, kun kuuntelen tylsää äänikirjaa, jonka lukija omaa matalan äänen.
Kerrotko tarkemmin omasta unettomuudestasi? Kokemusta on monenlaisesta.