Oskarin siskolle nimi
Olemme mieltyneet tyttöjen nimiin, joissa olisi osittain samoja kirjaimia kuin isoveljen Oskarin nimessä. Kaksi ykkösehdotusta ovat tällä hetkellä Siiri ja Iiris, mutta emme pääse kompromissiin kummankaan valinnan suhteen, koska toinen vanhemmista pitää enemmän toisesta ja toinen toisesta. Tulisiko teille mieleen muita kirjaimiltaan (ja aikakaudeltaan) samankaltaisia suomalaisia naisten nimiä, jotka sopisivat Oskarin kanssa yhteen?
Kommentit (29)
Jokainen ihminen itse haluaa nähdä itsensä yksilönä.
Lapsia kuitenkin nimetään kuin he olisivat osa jotain settiä. "Mikä sopisi Venlan/Islan/Elsan/Arja-Oliverin siskolle/veljelle nimeksi?"
Vierailija kirjoitti:
Lapsia kuitenkin nimetään kuin he olisivat osa jotain settiä. "Mikä sopisi Venlan/Islan/Elsan/Arja-Oliverin siskolle/veljelle nimeksi?"
Parikymppisenä kun edelleen kohdeltiin kuin lasta joka kuuluu heidän settiinsä, tuli tarve lisääntyä että erottuisi omaksi yksikökseen. Surullinen kierre.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat hankittavaa omaisuutta. Eivät he pääse päättämään seuraansa, vaan vanhemmat saavat helpommin seuraa itselleen emättimestä kuin omilla avuillaan hankkimalla kavereita. Kavereista ei myöskään pääse samalla tavalla päättämään.
Siiri, Inkeri ja Ester (i) parhaat ehdotukset
Oskari ja Katri sopivat siskoksille, ovat kumpikin vanhoja nimiä.
Elisa
Aliisa
Kristiina