Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun olette surullisia, niin miten lohdutatte itseä?

Vierailija
01.02.2023 |

Itse pyrin huonoina päivinä ajattelemaan, että kaikki on vain väliaikaista, niin kuin monesti onkin. Katselen myös hömppä sarjoja ja syön hyvin. Joskus lähden lenkille, jos tuntuu seinät kaatuvan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn makuulle, suljen silmäni ja hengittelen syvään. Mietiskelen omia ongelmiani suhteessa muiden ongelmiin, ja alan hymähdellä itsekseni. Paikoin saatan hetken päästä jopa tirskahdella.

Vierailija
2/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen musiikkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä syystä olen surullinen. Oikein suureen suruun ei mitkään lohduttelut auta. Se pitää vain surra. 

Vierailija
4/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n kuvaus ei kuulosta surulta, vaan korkeintaan alakulolta. Suru on minulle niin iso tunne, ettei se lenkillä tai tv-sarjoilla helpotu. 

Vierailija
5/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn harrastukseen eli keräilykokoelmani järjestelyyn.  Terapeuttista

Vierailija
6/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki auttaa aina. Ei se välttämättä lohduta, mutta auttaa käsittelemään surua. Joskus vain istun kuuntelemassa musiikkia ja itken. Sekin helpottaa. 

Vierailija
7/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap:n kuvaus ei kuulosta surulta, vaan korkeintaan alakulolta. Suru on minulle niin iso tunne, ettei se lenkillä tai tv-sarjoilla helpotu. 

Persoonakohtaista. Joskus suru koteloituu sydämeen vuosiksi ja sen kanssa tottuu elämään. Ja se helpottuu ajattelemalla jotain muuta tai lenkillä ja tv-sarjoilla.

-sivusta

Vierailija
8/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta muut ihmiset auttavat parhaiten alakuloon tai huonoina päivinä. Keskusteleminen. Mikään muu ei auta.

Vierailija
9/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottamalla että se mene ohi

Vierailija
10/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tekee hyvää. Murheet saa mielestä kun liikkuu. En edes ole mikään urheilullinen mut raikas sää ja liikunta vaikka kävely parantaa.

Vierailija
11/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso suru on kauhea tunne. Kuin kuristuisit siihen. Voit saada ajatukset muualle tekemällä jotain, mutta se musta kuristus ei hellitä. Siihen auttaa vain aika. Ensin tunti kerrallaan, sitten päivä, sitten viikko jne. Muista jokainen hetki, kun suru väistyy. Se tuo toivoa. Niitä tulee lisää. 

Vierailija
12/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä saada murheita pois mielestä tai ajatuksia muualle. Suru pitää surra. Se on ainut keino oppia elämään sen kanssa kunnolla. 

Vierailija
13/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän tämän tyyppinen taktiikka:

"Kipu kuolee huutamalla alastomana lattialla." 

Vierailija
14/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ihmisiä, joilla on pakottava tarve "piristää" surevaa. Surevana kaipaan myötätuntoa ja rauhaa, en piristämistä. 

Vierailija
15/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun lämpimässä suihkussa ja annan kyynelten virrata. Tuo suihku on minulle kuin halaus.

Vierailija
16/22 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppään pois surun. Kännissä päähän tulee muita ajatuksia, jotka vie pois pahimman surun. Seuraavana päivänä on jo helpompi jatkaa elämää, vaikka vähän krapulassa.

Vierailija
17/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyyn painopeiton alle ja halityyny tiukkaan halaukseen.

Vierailija
18/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan.

Vierailija
19/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumalla.

Vierailija
20/22 |