Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parturi-kampaaja Laura Piirosen asiakkaat peruvat nyt aikojaan, koska rahat menevät sähkölaskuun

Vierailija
31.01.2023 |

https://yle.fi/a/74-20014837

Samaa tapahtuu yhä useammin: peruutuksia, halvempaan palveluun vaihtamista, harvemmin käymistä.

Tällä hetkellä moni asiakas odottaa ensin sähkölaskua ja katsoo sitten, mihin on varaa. Ensimmäisenä tingitään usein juuri kampaamoista ja kauneudenhoidosta.

Laura Piironen kertoo, että moni asiakas ottaa nyt kalliimman värjäyksen sijaan pelkän hiustenleikkuun, joka on edullisempi.

Ennen käytiin kuuden viikon välein, nyt kuuden kuukauden välein. Asiakkaat ottavat myös edullisempia palveluita kuin ennen. On aika iso lovi budjettiin, kun kolmen tunnin värjäyksiä vaihdetaan pelkkiin latvojen tasauksiin, Laura Piironen kertoo.

Myös tuotemyynti laahaa. Kolmenkympin shampoopullon korvaa nyt usein markettituote.

Piironen on toiminut kampaamoyrittäjänä 12 vuotta eikä ole ennen kohdannut vastaavaa.

Nuoret ovat tottuneempia käyttämään kauneuspalveluja. Jos täytyy säästää, opetellaan laittamaan kynsiä tai värjätään kaverin tukka. On myös hienoa osata tehdä itse. Säästämisessä yhdistyykin tee se itse -kulttuurin ihailu ja tiukka talous.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubevideot tee se itse-leikkaus ja tee se itse-kotivärjäys takoo varmaan katsojia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme