Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keskustelua vaunuista

18.11.2006 |

Kertokaahan mielipiteitä Brion Kombi yhdistelmävaunuista. Kokemuksia? Ja mitä sanotte värivalinnasta: MUSTA kevätvauvalle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta samaan pinkkaan voisi varmaan heittää ajatuksia muistakin kärryistä.

Henk.koht olen hermoni jo menettäny, (kaikki on hyviä kun joltain suunnalta katsoo) ekakertalaisen on pirun vaikeeta mennä ostamaan vaunuja. Kaikissa merkeissä ja malleissa on hyvät ja huonot puolensa, eikä niitä osaa valkata kun ei vielä tiedä mitä itse tarvitsee.

Mä otin riskin ja tilasin netistä, vauvattarelta Oran Jovi Air -yhdistelmät, meni syteen tai saveen..mun hermot ei riittäny enää vaunujen ylistyspuheita ja selvittelyä.

Tsemppiä etsijöille!!! Helppoa ei ole, ja mielipiteitä on yhtä monta kun on vaunullisiakin.

Tappert ja Puksu 23+6

Vierailija
2/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Kuhan katsoo ettei oo huterat, tosin sellasia on varmaan vaan tosi halvat " ei minkään merkkiset" .

Esikko oli kevätvauva ja väritys vaunuissa pääasiassa musta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet meillä reilun kaksi vuotta ja olen ollut vaunuihin tosi tyytyväinen. Kevyet työntää ja hyvin jousitetut. Kaverilla on samanikäiset Orat, joissa esim. huonona puolena se että kun vaunut vaihtaa rattaiksi oli valjaat pienelle istujalle tosi väljät. Taitaa olla pääasiassa makuasioita minkä merkkiset ostaa, kaikissa on hyviä puolia, mutta myös jotain " virheitä" . Musta tai yleensäkin tumma väri on varmaan siinä mielessä parempi ettei lika näy niin helposti, eikä tarvitse usein pestä kankaita. Suosittelen Brion Kombeja lämpimästi, et varmasti pety!

Minttuli 29+2

Vierailija
4/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostaan viime viikolla brion kombi vaunut ruotsin puolelta. sain kaupanpäälle hoitolaukun ja lämpöpussin..siis sellaisen makuupussin:)) Maksoivat 540e. ei minusta hirmu kalliit. monella kamulla samat vaunut ja ovat tyytyväisiä!! mm.Koppa tukeva kun pohjassa puupohja,kevyet.. meillekkin syntyy kevät vauva, valitsin väriksi musta/hopeat. Nyt harjoittelen vaunujen työntämistä..pääsis jo ulos vaunujen kans!!

Vierailija
5/10 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo viides käyttövuosi menossa ja edelleen toimivat ja hyväkuntoiset, kuin uudet.

Vierailija
6/10 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut vajaa kaksi vuotta, uutena ostettiin helmipoika 2005:lle.

Ovat tukevat ja vaununkoppa on tarpeeksi ylhäällä. Kun mielestäni muissa vaunuissa on vauvankoppa todella alhaalla, itselleni tulisi ainakin tunne että vauveli kulkee katutasossa... Kun sitten siirtyy rattaisiin, niin istumakorkeutta saa laskettua, mutta on edelleen mukavan korkealla. Niin, ettei rapa roisku lapsen päälle.

Kuomussa on isot tuuletusaukot vauvalle, joten kesähelteelläkin on vilpoisat. Ja kova koppa käy hyvin matkasängyksi vauvalle. Meillä poika nukkui tyytyväisenä puolivuotiaaksi asti vaununkopassa mökillä.

Ovat aika isokokoiset vaunut, joten jos liikutte autolla, niin kannattaa kokeilla mahtuuko takakonttiin. Muuten ovat kevyet työntää. Ja tavarakori on hyvän kokoinen, kaupassakin mahtuu ostokset sinne kätevästi.

Meillä on värinä musta/beige ja olen ollut siihenkin tyytyväinen. Keväällä ja kesällä on sitten kuitenkin mahdollisuus värikkäillä peitteillä ja muilla tuoda vähän väriä yleisilmeeseen. Musta on mielestäni ajaton väri ja jos nyt vaunuista voi sanoa, niin sopii myös työntäjän vaatetukseen =) (sehän se on tärkeintä...!) No juu, mutta tyytyväisiä ollaan.

Tsemppiä teille vaununhankintaan!

Nalle

Vierailija
7/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tummansininen beigeillä tehosteilla kevätvauvalle. Jos olisin saanut valita uudestaan, olisin valinnut vaaleamman, koska tumma kuumenee auringonpaisteessa nopeammin kuin vaalea.

Minä olin varsin tarkka vauvan lämmönsäätelystä. Kesä 2005 oli kovin lämmin.

Muutenhan värinä musta on tyylikäs.

Vierailija
8/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii siis minä en laittaisi lastani mustiin vaunuihin. Sitä lasta kun ensin oikein odottaa ja odottaa ja toivoo ja sitten kun sen saa niin en laita mustiin hautasusauto vaunuihin. Värikkäät vaunut ovat todella iloisempia ja hienompia mielestäni! Mutta makunsa kullakin.

Vierailija
9/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kombien sijaan valitsin tosin aikanaan duot. Niissä koppa ja ratasistuin ovat erikseen. Ajattelin, ettei ratasosan kangas turhaan " kullje mukana" ja kulu kantokopan alla silloin, kun vauva on vielä pieni ja käyttää pelkkää koppaa. Duossakin vaununkopan sai kätevästi irti, siinä oli yhtä lailla kantokahvat, eli kantokassista kävi.

Muutenhan nuo duot ovat aika lailla kombien kanssa samanlaiset. Ratasistuimet molemmissa tilavat, mahtuu isompikin lapsi vielä vaunuihin tarvittaessa nukkumaan.

En koskaan kokenut mustaa väriä synkkänä. Meillä vauva syntyi alkukesästä ja ehti nukkua vaunuissa päiväunensa kaksi kesää. Eivät olleet merkittävästi kuumemmat kuin kavereidenkaan vaunut, varjossahan vauvaa nukutetaan muutenkin. Ja isoissa ja tilavissa vaunuissa (oli ne sitten minkä merkkiset tai väriset hyvänsä) ilma kiertää paremmin kuin pienissä (siksi en itse halunnut esim. pehmeää koppaa). Mustassa värissä näkyy tietysti myös tahrat, esim. leikki-ikäisen ja taaperon kengistä jäävä hiekkapöly. Aikaa väri on kuitenkin kestänyt hyvin, eikä brion kangaskaan ole laisinkaan kolmessa vuodessa haalistunut.

Vaunujen heikoin lenkki on ollut tuo kuomun tuuletusluukku. Sen verkkokangas on hapertunut rikki, vaikka itse luukkua on meillä käytetty olemattoman vähän. Runko ottanut iskuja, joihin tullut vähän ruosteen punaa. Esim. tavarakori hankaa runkoo, kokoontaittomekannismi kolhiin runkoa jne. Takuu ei kuulemma korvaa näitä. Autoon laittaessa isot vaunut ovat aina isot vaunut, joten jossain vaiheessa mekin hankimme autoilua varten kevyemmät avorattaat.

Nyt kakkosta odottaessa vain harmittaa, että tuli ekalla kierroksella hankittua niin hyvät kärryt. Tuplarattaisiin ei oikein raaskisi enää sijoittaa, ja uusista vaunuista ei kehtaa uuden värin tai mallin toivossa edes unelmoida...

Jos nyt osatisin viisaampana esikoiselle vaunuja, saattaisin hankkia sellaiset, joista myöhemmin voi adapteri osalla rakentaa myös tuplarattaat. Parilta valmistajalat löytyy tällaisia. Mutta kun ei sitäkään tarvetta voi koskaan etukäteen tietää...

Vierailija
10/10 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja keskustelu jatkuu...