Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka 3600 euroa, suorittava taso. Minulle tarjotaan asiantuntijatyötä talon sisällä. Paljonko kehtaan pyytää lisää palkkaa?

Vierailija
31.01.2023 |

Kaikki palkat sopimuspalkkoja, täysin sovittavissa. Siirtyisin lähes assistenttitasoisesta työstä asiantuntijatyöhön. Itse ajattelin pyytää 4500 euron bruttopalkkaa, mutta olenko ahne? Haluaisin jäädä taloon vuosiksi, enkä halua, että palkkaneuvotteluissa vaikuttaisin niin röyhkeältä, että se jäisi pomojen mieleen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole suorittavan tason ja asiantuntijan palkkaero tollanen. Puolisoni oli asentajana ja minä suunnittelijana ja meillä oli suht sama palkka.

Täältä sivusta huomauttaisin, että asentaja on täysin eri asia kuin assistentti. Kovimmat asentajat vetää todella kovia palkkoja, mutta tekevätkin sitten todella kovaa duunia urakkapohjalta ja ennen kaikkea osaavat sellaisia asioita, mitä muut eivät välttämättä osaa. Sitten on myös asentajia, jotka saa ihan duunarin perusliksaa. Esimerkiksi parhailla sähkö- ja lvi-asentajilla on liksa todellakin kohillaan.

Vierailija
22/23 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon myös se, että jos nyt työtehtävän vaihtuessa vaativampiin et heti pyydä ja saa uuteen roolin sopivaa palkkaa, jäät pysyvästi jälkeen. Yleensä saman roolin vuosikorotusten yhteydessä ei mielettömän isoja saa sovittua, vaikka olisi miten hyvä tulos. Eli se sellainen kymmenien prosenttien pompsu pitää saada sovittua nyt heti alusta uuden roolisi palkaksi.

Edellisessä työpaikassa tämä oli iso ongelma, kun tyypit vaihtoivat tiimistä toiseen ihan eri vaativuusluokan (ja siten palkkaluokan) tehtäviin, mutta saivat vain pienen korotuksen. Palkassa saattoi olla tonnin ero meihin ulkopuolelta rekrytoituihin, mutta pomot vaan hymisteli seuraavina vuosina, ettei niin isoja korotuksia voi vaan antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole suorittavan tason ja asiantuntijan palkkaero tollanen. Puolisoni oli asentajana ja minä suunnittelijana ja meillä oli suht sama palkka.

No tiedän varmasti, että talossa pitkään olleilla asiantuntijoilla on 5000-6000 euron palkka, toki esimiesvastuulla.

ap

Siihen ja aiempaan palkkaasi verrattuna 4500 on ihan hyvä pyyntö, mistä voit aloittaa ja nimenomaan esittää sen palkkapyyntönä, josta voitte neuvotella. (Kuten ne ovatkin, molemmin puolin - ei sitä ole pakko ekalla kertaa hyväksyä mitä työnantaja tarjoaa.)