Onko teillä tai onko ollut ystävä/kaverisuhteita, joissa käsitellään vain sen toisen valitsemia aiheita?
Havahduin siihen, että minulla on oikeastaan aika monen ihmisen kanssa niin. Puhumme ystävän mielenkiinnon kohteista aina tavatessamme ja jos yritän vastavuoroisesti kertoa jotain itse, ystävä kyllä ns. kuuntelee, mutta ilmeisen pitkästyneenä, eikä sano oikein mitään. Odottaa vain saadakseen jatkaa omaa juttuaan. Esim. sisko ottaa yhteyttä puhuakseen jostain asiasta. Kun itse laitan hänelle viestin jostain asiasta, hän ei edes vastaa. Lukee, muttei kommentoi.
Antakaa minulle neuvoa, miten saada tilanne muuttumaan? Ja auttakaa minua ymmärtämään, mistä tällainen johtuu.
Kommentit (4)
Ystävien kanssa ei käy noin, mutta parisuhteet helposti luisuvat tuohon kaavaan. Pitää vain yrittää etsiä huomaavaisia ihmisiä tai vähintään sellaisia, joiden juttuja kestää kuunnella.
Sisko on tietysti eri juttu, mutta miksi sulla on ystäviä ja kavereita, joiden kanssa sulla ei ole mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita?
Ei ole - enää.
Paitsi veljeni. Häntä on edelleen pakko kuunnella. Hupaisaa on, että minä olen hänen mielestään hauskaa seuraa. Niinpä. Koska puhun vain niistä asioista, jotka häntä kiinnostavat. En edes yritä keskustella muusta.
Jep, tuttu tilanne. Eräs ystäväni on juuri tuollainen.