Miksi lasten kavereiden kylässä lyöminen on niin rasittavaa?
Ihan kivoja tyyppejä lapsen kaverit. Mutta.
Pari päivää sitten, kun kyseinen kaveri oli kylässä, lapset oli ensin ulkona. He juoksi vartin välein ovella, että nyt he teki sitä ja voiko he nyt keinua ja voiko he nyt piirtää katuliiduilla ja voiko
Kun he tuli sisälle, niin viiden minuutin välein kyselyä, että mitä kello on ja kauanko he nyt voi leikkiä. Ja nälkä. No, olin tekemässä ruokaa. Silti mun olisi koko ajan pitänyt olla leikeissä mukana.
Tuntuu, että mun pitäisi suht isoille koululaisille olla ihan koko ajan aktiivisesti läsnä ja mukana. Lapseni uppoutuu ihan eri tavalla leikkeihin itsekseen, mutta tuntuu, että kaverit ei siihen pysty vaan poukkoilee koko ajan leikistä toiseen ja vaatii aikuisen siihen sivuun.
Kun mä olin lapsi, me oltiin pääosin ulkona ja juostiin keskenämme leikkipuistoissa ja metsässä. Mutta nämä ei uskalla lähteä kotipihalta. Jotenkin niin eri tapa olka lapsi kuin itsellä aikoinaan oli.
Kommentit (6)
Täh? Siis ennakoiva tekstinsyöttö. 😅 Kylässä käyminen piti lukea. 🙃
Kylässä lyöminen ja olka lapsi, joo, laita se automaattinen tekstinsyöttö pois.
No onhan se nyt jokseenkin rasittavaa, kun lyödään.
Voi ei! Ihan asiallinen aloitus sinänsä mutta otsikko taisi lähteä vähän omille teilleen :D
Mutta asiaan. Olen havainnut saman. Kolmasluokkalaisen veljenpoikani kaverit ovat samanlaisia. Koko ajan kauhea säätö ja poukkoilu meneillään, mihinkään touhuun eivät pysty keskittyä viittä minuuttia kauempaa ja koko ajan tarvittaisiin aikuista toimimaan seremoniamestarina.
Johtuuko älylaitteista, koulun rauhattomasta ilmapiiristä vai höösäävistä vanhemmista, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Ihan asiallinen aloitus sinänsä mutta otsikko taisi lähteä vähän omille teilleen :D
Mutta asiaan. Olen havainnut saman. Kolmasluokkalaisen veljenpoikani kaverit ovat samanlaisia. Koko ajan kauhea säätö ja poukkoilu meneillään, mihinkään touhuun eivät pysty keskittyä viittä minuuttia kauempaa ja koko ajan tarvittaisiin aikuista toimimaan seremoniamestarina.
Johtuuko älylaitteista, koulun rauhattomasta ilmapiiristä vai höösäävistä vanhemmista, en tiedä.
Siinäpä se nykyajan pyhä kolminaisuus on.
Kylässä lyöminen?