Onko joku perheesi jäsenistä tai lemmikeistä pudonnut jäihin?
Meillä eräänä keväänä maalishuhtikuun aikaan koiramme putosi mökillä jäihin, mutta pystyi itse kiipeämään takaisin. Otimme saunasta pyyhkeitä koiran päälle ja veimme sen äkkiä autoon ja lähdettiin kotiin. Koiralle ei jäänyt tapahtumasta traumoja ja keväällä ja kesällä taas se juoksi mereen innoissaan samalla rannalla.
Kommentit (11)
Minä putosin lapsena jäihin kun menin pihallamme olevan pienen lammen päälle käppäilemään jäälle ja se meni raks vain ja minä menin whumps sinne kylmään veteen.
Minä olen pudonnut lapsena jäihin. Vettä tosin oli vain polviin asti, mutta kuitenkin.
Poika, kolmisen kertaa, mutta ei kuin maksimissaan vyötärönsyvyiseen veteen. En anna hänen mennä hölmöilemään syvemmälle.
Itse olen pudonnut lampeen, jossa vettä oli onneksi vain reisiin asti.
Koirani on pudonnut järveen lähdettyään kielloista huolimatta juoksemaan sulassa olleita vesilintuja kohti. Jää petti sen alla ennen kuin se saavutti linnut.
Opastin rannalta koiraa käsimerkein uimaan kohti Myllyojan laskuojaa, jota pitkin se pääsi uimaan rantaan. Käsimerkit oli koiralle tuttuja etsintäharjoituksista.
Joskus mökillä ollessa putosin mutta jalat ylti pohjaan. Vettä oli olkapäihin asti.
Saunaan lämmittelemään..
-m
Olen pudonnut jäihin useamman kerran, tosin vettä ollut vain vyötäröön asti. Muu lapsuuden peeheeni on ollut samassa tilanteessa. Kissamme putosi myös jäihin kun seurasi meitä ja ui rantaan, meni raukka saunan alle piiloon, piti houkutella pois että saatiin se lämpimään.
Oliko viime kevättalvena. Meri vielä jäässä, mutta laiturin reunaa lämmitti aurinko. Laiturille noustessa jää petti alta. Vyötäröä myöten meressä. Onneksi oltiin rannassa, muutamia kymmeniä metrejä matkaa autolle. Reiteen tuli järkyttävät mustelmat.
Kissa upposi kerran jäihin. Se oli vielä tiineenä, mutta sieltä se nousi ison mahansa kanssa itse ylös. Kannoin sen sitten osan matkaa kotiin.
Meillä oli tapana käydä tuon kissan kanssa usein lenkillä. Talvella tehtiin pitempiä lenkkejä kantohangella ja järven jäällä. Siellä se viipotti innokkaana perässä.
Nyt ei oltais otettu kissaa mukaan tuon tiineyden takia, mutta se väkisin halusi myös tulla.
Sitä ei voinut huijata. Se tajusi heti kun lapasia kaiveltiin kaapista, että ulos ollaan menossa.
Minä. Olin pienenä, alle kouluikäisenä, leikkimässä
läheisellä joella. Siellä oli työmiehiä katkomassa puita. Oli lunta ja jäätä. Menin joen jäälle. Tippui jää alta. Kastuin vyötäröön asti.
Luin otsikon vahingossa "onko joku perheesi jännälemmikeistä pudonnut jäihin". Mietin onko koirissakin jo jännäkoiria. Pitäkääs koirista hyvää huolta talvella.