Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemusta (työnhakuvelvoite)?

Vierailija
28.01.2023 |

Olisi aika päivittää yksi avoin hakemus. Saisin sen työnhakuvelvoitteeseen. Sillä saisin velvoitteen täyteen, ja minulle sopivia avoimia paikkoja on nyt vähän, joten olisi työnhakuvelvoitteen nimissä vähän pakko päästä se hakemus päivittämään.
En pääse päivittämään, koska "käyttäjätunnus tai salasana on väärä". Laitan viestin "salasana unohtui" -toimintoon, josta pitäisi tulla sähköposti. Mitään ei tule.
Yritän tehdä uudet tunnukset. Ei onnistu, koska ko. sähköpostilla on jo tunnukset.
Ko. firmasta tulee minulle sähköpostiin säännöllisin väliajoin tieto avoimista työpaikoista, jotka sopivat työnhakuprofiiliini. Eli heillä kyllä oikeasti on se minun sähköpostiosoite.
Aikaisemmin olen kyllä pystynyt päivittämään hakemustani ko. firmaan kirjautumalla niillä tunnuksilla, jotka olen sinne tehnyt.
Laitanko nyt sitten työnhakuvelvoitteeseen, että olen yrittänyt päivittää avointa hakemusta firmaan X, mutta heidän järjestelmänsä ei ota sitä vastaan? Hyväksyykö TE-palvelu tällaisen?
Tämä ko. paikka ei ole edes mikään "pakkohaku" minulle, vaan hakisin sinne, vaikka tätä velvoitetta ei olisikaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ota yhteyttä kyseiseen yritykseen ja pyydä apua kirjautumiseen. Kun saat sen kuntoon niin hae paikkaa.

Vierailija
2/2 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ota yhteyttä kyseiseen yritykseen ja pyydä apua kirjautumiseen. Kun saat sen kuntoon niin hae paikkaa.

Kyseessä on iso kansainvälinen korporaatio. En löydä mitään yhteystietoja mistään. Työpaikkoja haetaan työnhakuporttaalin kautta, joka nyt ei ainakaan minun osaltani toimi.

Yhteystietolomake on tarkoitettu asiakkaille, ja pakollisena tietona kysytään tuote, jota yhteydenotto koskee. Listalta valitaan ko. firman tuote. Eli ei voi kirjoittaa mitä tahansa.

Googlen avulla löydän Suomen yksikön vaihteen numeron, mutta sinne pitäisi sitten osata kertoa, kenelle puhelu pitää ohjata. Onko se HR vai IT vai joku muu? Hoidetaanko tuota porttaalin softaa edes Suomesta käsin?

Täytynee siis selvittää, kuinka tämä ongelma selitetään englanniksi.

P.S. Olen useaan kertaan tarkistanut, että kirjoitan sähköpostiosoitteeni oikein. Viestiä ei ole tullut roskapostiin eikä mainospostiin eikä mihinkään. Ensimmäisen pyynnön salasanan vaihtamisesta laitoin useita päiviä sitten.

Vika ei siis ole minussa, tällä kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla