Poika myöhästyi lennolta. Kuka korvaa?
Poika täytti juuri 19v ja oli lähdössä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle kavereidensa kanssa. Hän muutti juuri omaan asuntoonsa ja käy ammattikoulua, jonka kanssa nyt ollut onkinverran viivästyksiä.
Lähtöä edeltävänä iltana oli kuitenkin mennyt käymään baarissa jonkun toisen kaverins kanssa ja nukkunut pommiin. Kun poika ei ilmestynyt bussiin, jolla olivat menossa lentokentälle, kaverit alkoivat soitella tuloksetta. Siitä huolimatta ettei poika tullut, he lähtivät lentokentälle.
Poika oli sittemmin herännyt ja lähtenyt seuraavalla mahdollisella bussilla, mutta enää myöhässä ehtiäkseen matkalle.
Oli soittanut kavereilleen ja pyytänyt heitä odottamaan häntä, mutta eivät kuulemma voineet odottaa vaan olivat lähteneet ilman poika ja jättäneet hänet yksin.
Poika olibtotgakai purkanut tuntoja j pettymystään j kaverit olivat sitten ilmoittaneet, että oma syy j ei tarvi sitten enää heihin olla yhteydessä.
Poika soitti minulle itkuisenaja paniikissa, että mitä tekee. En osannut neuvo, koska ei ole kokemusta lentokoneista.
Oli kysynyt vielä lentokentällä korvauksista, mutta ei kuulemma saa rahojaan lentokoneilta takasin, koska oma syy kun myöhästyi.
Minäkin annoin pojalle rahaa, että pääsi matkalle ja nyt sitten ei pääsekään.
Pojan puolesta laitoin kavereilleen viestiä, että saisivat maksaa pojalle rahat takaisin, mutta eivät kuulemma maksa.
Onko joku, joka on velvollinen korvaamaan tällaisen vahingon, jos lentäjät ja matkakaverit eivät maksa, jos matkalle ei pääse?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
0/5. Oikeesti huono.
Mun mielestä 4+/5. Tåssä oli yritystä! Oli nähty vaivaa ja keksitty aika pitkäkin sepustus. Vielä olisi voinut lisätä maustetta noihin loukkaantuneen vanhemman tuntemuksiin. Siis kuinka päivä on pilalla pojan itsekkäistä kavereista ja eikö nykymaailmassa voi kehenkään enää luottaa?
Uskon, että veronmaksajat kyllä kustantaa pojan elämisen ja matkailut tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että veronmaksajat kyllä kustantaa pojan elämisen ja matkailut tulevaisuudessa.
Minä ainakin toivon näin. Vastuullinen poika, unelmavävyainesta!
No, jos tuosta sais korvauksia, niin sitten pitäs kyllä vr:nkin ruveta maksamaan korvauksia silloin kun vr:n juna kulkee myöhässä ja matkustaja myöhästyy tämän takia jostakin jatkoyhteydestä.
Kiitos!
Toki, jos sen kaverit olis täysin tyhmiä, niin ne maksais sille sen ostetun lipun hinnan. Mutta hölmöläisten kylässä eivät sitten olleet kasvaneet, kun....
Pojasta tulee lentokapteeni, joka ei jätä ketään koskaan kyydistä. Itse soittaa matkustajille ja lähettää taksin noutamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pojasta tulee lentokapteeni, joka ei jätä ketään koskaan kyydistä. Itse soittaa matkustajille ja lähettää taksin noutamaan.
Tää juttu oli hauska jo valmiiksi, mutta tämäntyyppiset kommentit tekevät ketjusta aivan helmen. Kiitos lauantai-illtan piristyksestä, täähän alkaa tasoltaan lähentyä jo Fazerin vihreiden kuulien puolittajan kausiapulaisketjua!
Kun me oltiin lukiolaisina ekan kerran kaveriporukalla reissussa, kaveri heitti paluulentolippunsa roskiin. Onneks löytyi hotellihuoneen roskakorista ennen lähtöä.
Mun mielestä tämä oli provojen joukossa aivan kivaa vaihtelua.
Laita tilinumero, minä korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans unohdin eilen tehdä EuroJackpot pelin. Soitin sinne veikkaukseen, kuka mulle korvaa menetetyt miljoonat. Ne nauro ja löi luurin korvaan. Höh.
Haasta oikeuteen, voitat varmasti.
Juu minäkin myöhästyin kerran etelän junasta. Ei kukaan korvaa , kankkulan kaivoon meni biljettirahat.
Kysyi lentokoneilta? Ai miten?
Eikö pojalla ole herätyskelloa? Kännykkäherätys, vekkari ja sisäinen kello, näillä herätään ajoissa loma- ja työmatkoille.
Oli varmaan joku -omali, joka lomailee maassa, josta lähti "pakoon".
Vierailija kirjoitti:
Mamma betalar.
Tror inte det, verkar inte vara villig. Det går nog så, att pojken betalar och mamma ersätter det sen allt till pojken, det är ju så synd om lillen. Hur kunde dom göra så, man skulle kunna tro, att piloten ringer till alla, som inte har kommit i tid o väntar. Aldrig mera samma flygbolag, åtminstone inte samma pilot. Piloten borde få nån reprimand!
Matkavakuutuksesta voi yrittää. Jos sitä ei ole, niin omaan piikkiin menee. Kaverit ei todellakaan vastaa poikasi kuluista.
Kannattaa laittaa korvaushakemus kirjallisena mahdollisimman moneen paikkaan ja jos ei viikossa kuulu vastausta, vinkkaa myös iltalehdelle että tekevät jutun!
Lentoyhtiö, lentäjät, lentokenttä, bussiyhtiö, koulu, kunta/kaupunki, ravintola, vahtimestarit, alko, kaikki sukulaiset, herätyskello/kännykkäfirma, se kohdepaikkakunta, kohdehotelli, oma asuntoyhtiö, vuokranantaja ainakin.
Kyllä jonkun tulee kantaa vastuunsa!
Valtion kuluiltahan tämäkin kuulostaa...