Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työttömänä saa lääkäriltä sairaslomaa, pitääkö työnhaku katkaista?

Vierailija
27.01.2023 |

Juttelin tästä jo Te-toimistom kanssa mutta meni vähän korvien läpi masennuksen takia.. kun minulla on tuleva lääkäri helmikuun 2.päivä. Saan mahdollisesti sairaslomaa ja mietin pitääkö minun silloin katkaista työnhaku ja hakea jotain muuta rahaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sairaslomalla vuonna 2014 ollessani työtön ja nyt viime syksynä jäätyäni pitkästä kokopäiväisestä työsuhteesta työttömäksi minulta kysyttiin työkkärin toimesta, että olenko näin sairasloman jälkeen työkykyinen...

M 49

Vierailija
22/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin työttömänä vuoden sairaslomalla ja en tietenkään hakenut töitä vaan sain sairaspäivärahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet työtön työnhakija sairaanakin ja sulla on oikeus työttömyysturvan. Jos sulla on sairaus todistus , niin liität kopion siitä tarvittaessa lisäselvityspyyntöön.

Mutta pitääkö minun olla silloin valmis menemään töihin?

Ei jos saat sairaspäivärahaa.

Vierailija
24/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on näitä ikuisuuskysymyksiä ..Älä todellakaan merkkaa jos et halua menettää tukiasi. Ei työttömän kannatta tunnustaa sairauksiaan Suomessa. 20 vuotta työttömänä olleetkaan ei ole päivääkään olleet virallisesti sairaita vain koska byrokratia.

Ellei halua eläkkeelle tai halua supistaa pois pakkotyöllistämisaloja.

Eläkkeelle ei pääse mutta karenssia voi aina saada

Suomessa on 300 000 eläkkeellä, jotka ei ole vanhuuseläkkeellä, heitä on lisäksi miljoona kolmesataa tuhatta.

Aktiivimalli vei paljon ihmisiä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
25/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on näitä ikuisuuskysymyksiä ..Älä todellakaan merkkaa jos et halua menettää tukiasi. Ei työttömän kannatta tunnustaa sairauksiaan Suomessa. 20 vuotta työttömänä olleetkaan ei ole päivääkään olleet virallisesti sairaita vain koska byrokratia.

Ellei halua eläkkeelle tai halua supistaa pois pakkotyöllistämisaloja.

Eläkkeelle ei pääse mutta karenssia voi aina saada

Suomessa on 300 000 eläkkeellä, jotka ei ole vanhuuseläkkeellä, heitä on lisäksi miljoona kolmesataa tuhatta.

Aktiivimalli vei paljon ihmisiä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Eli siis 1 300 000 on vanhuuseläkkeellä ja 300000 työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
26/26 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen hakemaan sairaslomaa, kun nykyinen työ päättyy. Työttömien haukkuminen ja tukien leikkaus on mennyt liian pitkälle. Ihminen ei ole robotti joka kestää jatkuvaa paskaa niskaan. Olen pahasti masentunut.