Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko laittaa lapsesi yksityiseen päiväkotiin?

Vierailija
17.11.2006 |

Perustele miksi ja mihin? Miksi ei?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdistä olen lukenut monia onnettomuus- ja kuoleman tapauksia juuri näistä päiväkodeista.

Vierailija
2/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen päiväkoti on yritys, ja yritykset aina säästää kaikessa.

Olin yhdessä työharjoittelussa, ja se säästämistouhu meni kyllä niin yli että.

Jopa ruokaa tehtiin niin vähän, että lapset eivät saaneet vatsaansa täyteen. Hankinnoissa tietenkiin säästettiin, askartelu, lelu yms.

Ulkoilua harrastettiin myös kauheissa pakkasissa, koska se oli ilmaista. Toinen bravuuri oli laulaminen, jota piti aamuin illoin tehdä koska sekin oli ilmaista...hohhoijaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyisin esim. henkilökunnan koulutuksesta ym.

Olen itse alalla ja juuri tänään katsoin työpaikkailmoituksia ja monista yksityisten päiväkotien ilmoituksista jo näki ettei ne oleet ammattilaisen kirjoittamia.

Kerran olin haastattelussa yksityiseen päiväkotiin (hain siis opettajan paikkaa) ja minua haastatteli keittäjä! Jo siinä vaiheessa päätin että tänne en tule vaikka pääsisin. Heillä ei myöskään esim. käyty keskusteluja vanhempien kanssa ollenkaan. Ei kuulemma ole tarpeellista...

Vierailija
4/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylistyspuheita, mutta näköjään olin väärässä. Yleensähän yksityistä pidetään parempana, parempien ihmisten valintana, kaikilla aloilla.

Vierailija
5/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on ollut yksityisessä päiväkodissa. Minulla ei ole siitä mitään huonoa sanottavaa. Ihan samoin asiat toimi siellä kuin on toiminut kunnallisessakin päiväkodissa.

Vierailija
6/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jotenkin painottunut pk?

Vierailija
7/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäremme on yksityisessä PK:ssa. Harkitsin monia vaihtoehtoja kunnallisesta pk:sta perhepäivähoitoon. Lopulta tuttuni, jonka kolme lasta olivat olleet samaisessa PK:ssa, suositteli kyseistä päiväkotia. Nyt meillä on kaupungin ostopalvelupaikka eli hinta on sama kuin olisi kunnallisella puolella. Olen ollut todella tyytyväinen PK:iin. Henkilökunta on ollut sama jo vuosien ajan. Pienten ryhmässä on kolme hoitajaa ja 10 lasta. PK:ssa on oma keittiö ja lisää saa aina. Lapsille on tarjolla paljon erilaista puuhastelua; askartelua, musiikkia, retkiä ym. Myös yhteistyö kodin ja päiväkodin välillä toimii oikein hyvin.

Mutta yhtähyvin voisin viedä lapseni kunnalliseen päiväkotiin. Ihan sama onko yksityinen vai kunnallinen, kunhan lapsi kokee olonsa turvalliseksi.

Vierailija
8/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meilläpäin nämä kunnalliset on ihan hirveitä. Sen sijaan naapurialueella on useampi tosi kehuttu yksityinen. Samaten olen miettinyt yhtä yksityistä kielipäiväkotia.

Vierailija
9/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen päiväkoti. Ei ollut mitenkään erikoispainotteinen. Pieni ja kodinomainen. Ruoka tehtiin omassa keittiössä ja isommat lapset saivat aina välillä osallistua valmistamiseen ja kattamiseen. Se oli ainakin meidän esikoisen mielestä " tosi kivaa" . Talvisin tekivät usein pulkkaretkiä ja kesäisin uintiretkiä. Me ainakin tykättiin kovasti.

Vierailija
10/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on yksityisessä hoidossa. Ei mitään sellaista kun tuolla alhaalla kirjoitettiin. Vanhemmat päättävät kaikesta mitä tehdään eli paikkaa pyörittää vanhempainyhdistys. Opettajat ovat ammattitaitoisia ja aivan ihania. Ruokaa on paljon ja todella laadukasta, luomua mahdollisuuden mukaan. Ei keskuskeittiöltä vaan Amicalta, aamupalat ja välipalat tehdään hoitopaikassa. Tarvikkeita on yllinkyllin askarteluun ja taiteen tekemiseen. Retkeillään ja leivotaan jne. On rauhallista ja hiljaista. Perheet tuntevat toisensa ja ovat aktiivisia. En ikinä vaihtaisi. On " painottunut" . lapsia on 24, joista monet sisaruksia.

Vierailija
11/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät runsaasti taidenäyttelyissä, teattereissa, retkillä jne. Kuri on aika kova ja hyviä tapoja opetetaan.

Vierailija
12/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että yksityiset on niin hienoja ja vaikka mitä... Mutta kun oman työpaikkani joka tosin on vanhusten hoitolaitos osoittautui kaikeksi muuksi kun luksukseksi niin en todellakaan uskaltaisi lastani laittaa yksityiseen päiväkotiin...

Vierailija
13/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä se on lapseni toinen äidinkieli ja haluan sitä ylläpitää. Kuitenkin niin että syynään paikat kyllä huolella ennen kuin valitsen.

Itse en kyllä lähtisi töihin tuollaiseen päiväkotiin missä vanhemmat päättää mitä tehdään. Miten se voi toimia? Opettajat ja hoitajathan ovat kasvatuksen ja opetuksen ammattilaisia. Miten vanhemmat voivat tietää mikä on parhaaksi päiväkodissa ja miten kaikkien vanhempien toiveet edes voidaan huomioida? Musta vanhemmat mukaan ideoimaan mutta päätökset tekee kyllä henkilökunta. Onhan se heidän työtänsä ja heillä siihen koulutus.

Vierailija
14/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan esim. mistä tilataan ruoka, onko luomua, onko kasvisvaihtoehto, kuinka paljon budjetoidaan retkiin tai teatteikäynteihin. jne. Luulin, että tämä olisi päivän selvä asia!!! Ja hyvin toimii, opettajat ovat tosi sitoutuneita työhönsä ja yhteistyö toimii loistavasti. Esim yhdessä tai opettajien aloitteesta vanhemmat päättävät kalusteiden, mattojen uusimisesta ja sitä rataa. En kovin paljon arvosta kunnallista meininkiä, että kaikki uudistukset ovat kovan byrokratian takana ja jos jotain ehdotat niin ei millään onnistu kun ei ole määrärahoja. Meidän hoidossa vanhemmat haluavat lapsilleen hyvät olot, joten yleensä kaikki onnistuu.

Vierailija
15/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakipaikka kunnallisella mutta en viihdy siellä yhtään. Tosin se ei johdu siitä kunnallisuudesta. Unelma ois löytää ihana kotoinen yksityinen pk jossa osaava ja oikeasti työstään innostunut henkilökunta. On vaan ollut vaikeaa ja ihan minkä vaan takia ei uskalla vakivirkaa kaupungilta irtisanoa kun on asuntolainaa ja kaikki.

t.8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi