Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin mielialalääkkeen syömisen ja olo on kuin olisi piriä ottanut.

Vierailija
27.01.2023 |

Tosi hienoo kyllä, täytyy sanoa. Tuntuu omalta itseltään, eli iloiselta ja innostavalta. Paljon parempi olo kun siellä masennuksen synkässä näkoalattomassa fiiliksessä, joka saa pohtimaan vain kuolemaa ja kaiken päättymistä.
Olo on aivan erilainen. Tanssin, laulan, kuuntelen iloisia biisejä ja kohta lähden lenkille. Tuntuu vapaalta.

Kauan vastustelin mutta kyllä kannatti. Venlafaxin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on ku ostoskärrytanssi kerrassaan. Kivat sulle 🙌

Vierailija
2/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piriähän se ovat, vaikkakin hyvin mietona annostuksena.

On hankalaa nyky-yhteiskunnassa kun puoli kansaa on kamoissa, ja toinen puoli ei ole.

Ei ihme että ihmiset eivät ymmärrä toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä demonisoidaan, mutta kyllä niistä osalle on hyötyä ja hyvä niin. Itse olen kokeillut useita ja Venla oli kyllä huonoin: teki zombiksi, joka olisi vaan voinut istua koko päivän tuijottamassa seinää. Mikään lääke ei ole valitettavasti tehonnut mulla niin kuin ap:lla - onnea kuitenkin sulle!

Vierailija
4/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vetäny piriä? Jos olisit et istuisi kirjoittelemassa palstalle, meno on sitä luokkaa.

Vierailija
5/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hankalaa nyky-yhteiskunnassa kun puoli kansaa on kamoissa, ja toinen puoli ei ole.

No eikä ole snri-lääkkeet mitään piriä lähelläkään. Sekoitat ehkä adhd-lääkkeisiin.

Vierailija
6/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä demonisoidaan, mutta kyllä niistä osalle on hyötyä ja hyvä niin. Itse olen kokeillut useita ja Venla oli kyllä huonoin: teki zombiksi, joka olisi vaan voinut istua koko päivän tuijottamassa seinää. Mikään lääke ei ole valitettavasti tehonnut mulla niin kuin ap:lla - onnea kuitenkin sulle!

Niin. Itse pelkäsin enemmän sivuvaikutuksia ja sitten pohdin kovin sitä, että kun masennus on kuitenkin ihmisen luontainen suojamekanismi ja se täytyy käydä läpi, että kyllä se itse korjaantuu ajallaan kun vaan antaa lepoa ja sitä rataa. Päätin kuitenkin kokeilla ja huh mikä muutos. Tässähän vois kohta mennä työelämäänkin takaisin. Toivottavasti löydät itsellesi keinon, joka parantaisi oloasi. <3

Ap 

Vierailija
7/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän monet muutkin lääkkeet vaikuttavat keskushermostoon kuin vain mt-lääkkeet. Jopa niinkin arkiset lääkkeet kuin antihistamiinit ja yskänlääkkeet. Sitten on valtava määrä kipulääkkeitä – muitakin kuin morfiinijohdannaisia. Epilepsiakääkkeet, parkinson-lääkkeet, alzheimer-lääkkeet... Joten enemmän kuin puolet ovat "kamoissa". Deal with it. 

Vierailija
8/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että löytyi sopiva lääke. Venlan lopettaminen aikanaan on kuulemma sitten helvettiä.

Vierailija
9/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tosi asiallista lääke ja masennus keskustelua - niinkuin täällä aina.

Vierailija
10/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä hääviä ole, että tarvitsee pillereitä pysyäkseen toimintakykyisenä. Mutta lääkkeet mahdollisti mulla myös terapian onnistumisen, en olisi ilman niitä jaksanut käsitellä lapsuuden traumoja ja nousta takaisin työkykyiseksi. 

Vierailija
11/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet syönyt?

Vierailija
12/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä mömmö. Tulin umpimasentuneeksi ja huusin kauhusta lattialla ja anelin lopettamaan minut niskalaukauksella. Hirveetä paskaa mitä ei pitäisi syöttää kellekään.

Vierailija
13/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että löytyi sopiva lääke. Venlan lopettaminen aikanaan on kuulemma sitten helvettiä.

No olkoot, tämän olotilan vuoksi vedän vaikka lääkettä lopun ikääni. Mielummin tämä kuin se, että olen viikkokaudet sängyn pohjalla enkä pysty poistumaan kotoani kuin ehkä kerran kaksi viikossa kauppaan. 

Ap

Vierailija
14/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brintellix on mielestäni esso joka ei koskaan kunnolla lähde nousuun. 

Vierailija
15/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aluksi myös ma lääkkeen kanssa vastaavia olotiloja.

Ehkä pirin laatu on huonontunut kun ma lääkkeet toimii paremmin :D

Vierailija
16/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo kestää aikansa. Vointisi muuttuu lopulta serotoniinisyndroomaksi, jota luultavasti yritetään korjata tavalla "lääkettä lääkkeen päälle". Pian huomaat syöväsi masennuslääkkeitä ja neuroleptejä

Vierailija
17/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti tuosta alkuvaiheesta, se menee ohi.

Minulla Voxra pelasti elämän. 

Voxra on sellainen, että se joko sopii tosi hyvin tai tosi huonosti, mulle sopii loistavasti. Nyt on suurimmat "vauhdit" häipyneet, jäljellä on tasainen, aikaansaapa ja hyvä fiilis. 

Vierailija
18/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olet syönyt?

No tätä aloitustani ei enää kukaan usko kun kerron mutta siis periaatteessa lääkkeen vaikutukset alkoivat heti seuraavana päivänä. Tämä on siis totta, minuun jostain syystä puree lääkkeet hyvin tehokkaasti. En paljoa elämäni aikana kyllä niitä ole syönytkään, buranaakin välttelen aina ihan  viimeiseen asti. Olen siis syönyt reilun viikon lääkettä. Ap 

Vierailija
19/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut essitalopram, pohdin pitäisikö aloittaa uudestaan kun niin paljon kuormitusta elämässä.

Pelkään vain vieroitusoireita jos päätän lopettaa, aivan kauheaa oli.274

Vierailija
20/29 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂🤣😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme