Saako ihan kuka tahansa pankkivirkailija katsottua ihan kenen tahansa siinä pankissa rahojaan pitävän tilin tiedot?
Tytön luokalle tuli uusi lapsi ja hänen äiti tuli meidän pankkiin töihin. Saako tämä äiti nyt meidän taloudellisen tilanteen selville ihan vain katsomalla, että paljonko meillä on tilillä rahaa?
Kommentit (16)
Saa. Näkee, että taas on AP ostanut satasella kaalimadosta jotain.
Kaikki vaan ei ole niin uteliaita kyyliä. Tuskinpa edes trafilta tarkastaa "teidän" auton omistaja tietojakaan.
Apteekissakin jokainen työntekijä voi katsoa, mitä joku osti juuri siitä apteekista ilman lokimerkintää.
Ei kaikki. Ainoastaan työntekijät, joilla työnsä puolesta on pääsy asiakastietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissakin jokainen työntekijä voi katsoa, mitä joku osti juuri siitä apteekista ilman lokimerkintää.
Ja palsta mamman facebookista näkee kaikki mitä on tehnyt muutenkin.
Olen pankkivirkailija ja välillä naurattaa kun asiakkaan luottokortilla ostettu seksileluja :) Muistan viimeksi kun nuori nainen asuntolainaneuvotteluissa ja kuten prosessiin kuuluu, tarkistetaan luottokortin tiedot. Tunnistin seksikaupan sieltä :).
Vierailija kirjoitti:
Olen pankkivirkailija ja välillä naurattaa kun asiakkaan luottokortilla ostettu seksileluja :) Muistan viimeksi kun nuori nainen asuntolainaneuvotteluissa ja kuten prosessiin kuuluu, tarkistetaan luottokortin tiedot. Tunnistin seksikaupan sieltä :).
Hullulla on halvat huvit ja idioot...... on ilmaiset.
Ei saa katsoa. Pankin työntekijä saa katsoa vain sellaisen asiakkaan tietoja, jota hän hoitaa. Käsittääkseni tästä ollaan todella tarkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nauratti? Koska tunnistit seksikaupan, niin sehän tarkoittaa sitä että itsehän olet myös asiakas - eli se sun metrin mittainen, diesel-käyttöinen hieromasauva on sieltä myös peräisin.
Vierailija kirjoitti:
No mikä tuossa nyt naurattaa?
Saako ja voiko ovat kaksi eri asiaa. Riippuu ihan järjestelmistä pääseekö niihin käsiksi, mutta varmaa on, että niitä ei saa katsella. Lisäksi kaikista katseluista jää loki ja ainakin, kun olin aikaa sitten yhdessä finanssitalossa, niitä tarkasteltiin satunnaisesti. Ainakin huhu kertoi, että esim. julkkisasiakkaiden tietojen katselusta jää varmasti kiinni, koska niiden lokit tarkistettiin säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki. Ainoastaan työntekijät, joilla työnsä puolesta on pääsy asiakastietoihin.
Kyllä minun käsittääkseni teknisetkin näkevät asiakkaiden tiedot apteekin omasta tietokannasta (ei reseptikeskus tietenkään, sinnehän jää lokitieto).
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika estynyt seksuaalisesti kun normaalit seksuaalisuuteen liittyvät asiat naurattaa?
Vierailija kirjoitti:
Sehän tarkoittaa vaan että on sinulle tuttu liike kyseessä...
Kyllä vaikka muuta väitetään. Loki jää tietenkin, mutta tuskin ketään kiinnostaa.