Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison suhde vanhempiin ja parisuhde

Vierailija
25.01.2023 |

Nykyinen avomieheni ja lapseni isä ei muutama vuosi sitten halunnut millään esitellä minua vanhemmilleen. Pahoitin siitä mieleni ja meinasi ero tulla, kunnes mies sitten vähän vastentahtoisesti ns. suostui siihen, että tapaan hänen vanhempansa. Minulle on edelleen jäänyt siitäkin vähän paha mieli, että asiaan piti painostaa. Hän sanoi, etteivät hänen vanhempansa tule olemaan osallisia meidän elämässä. Käytti myös sanoja "ei kuulu pakettiin".

Ja minä taas sanoin, että minun mielestäni on normaalia tutustua toisen vanhempiin edes vähän niin, että voi ainakin sanoa, että ollaan tavattu.. eikä minua haittaa, vaikka heillä olisi elämänhallintaongelmia tms. Että ei tarvitse hävetä vanhempiaan. Ajattelin, että syynä on, että hän häpeää joko minua tai vanhempiaan. Hän sanoi syyksi, että ei häpeä minua vaan sitä, että toinen vanhempi makaa vain sohvalla ja se on kiusallista. Toinen on hyvinkin aktiivinen

Noh.. minä sitten tutustuin hänen vanhempiinsa muutama vuosi sitten ja nyt meillä on yhteinen lapsi. Lapsi on usein isovanhemmilla hoidossa. Eli hänen vanhempansa ovat hyvinkin paljon osallisia meidän elämässä ja miehellä on läheinen suhde äitiinsä. Vähän ristiriitaiset tai oikeastaan ikävät tunteet minulla on silti asiasta edelleen. Vähän kalvaa mieltä edelleen se ajatus, että vika oli sitten ilmeisesti kuitenkin minussa. Jostain syystä hän ei olisi halunnut esitellä minua voimakastahtoiselle ja mielipiteensä kertovalle äidilleen... joka kyllä aika usein arvostelee muita ihmisiä, kun olemme kylässä.

Minulle jäi varmaan ikuisesti sellainen olo, että en täysin kelvannut, vaikka myöhemmin muutimme yhteen ja saimme lapsenkin. Jyrkästi sanoi, että vanhemmat ei muka tule olemaan kuvioissa mukana... Niimpä.

Tämä jonkinverran vaikuttaa myös siihen, miten ajattelen "anopista" ja millaisen suhteen voin häneen luoda. Olen muutenkin aika varautunut ihminen. Vähän on etäiseksi meidän suhde jäänyt. Se ei kyllä erityisemmin harmita. Se kyllä vähän harmittaa, että tälläinen ikävä muisto on miehestäni. Muistoa ei ole yhteen muuttaminen ja lapsen saaminen tai mikään muukaan korjannut pois.. vaikka muuten yhteiselämä hyvin sujuukin. Minua tuo asia kosketti vaan niin paljon, enkä ole sitä kokemusta ole saanut käännettyä muuksi kuin miten sen silloin koin.

Minkälaisia kokemuksia muilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea.

Vierailija
2/8 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen oma asia. Ei ole sinun asiasi tunkea ja päsmäröidä ja mielensäpahoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän anoppi mitään pahaa ilmeisesti tehnyt tai sanonut sinusta? Mies halusi varmaan alussa suojella sua tulevan anopin mielipiteiltä. Älä näe mörköjä siellä, missä niitä ei ole.

Vierailija
4/8 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jokaisen oma asia. Ei ole sinun asiasi tunkea ja päsmäröidä ja mielensäpahoittaa.

No mitä minä olen tässä tunkenut ja päsmäröinyt. Eli ei ole normaalia, edellyttää, että ihminen tuntee puolisonsa vanhemmat. Eikä ihmenen saa tuntea surua. Olen mielipiteeni ja tunteeni asiasta miehelle jo kertonut niin, että on asia mennyt perille. Mielestäni elämässä kuuluu jakaa tärkeitä asioita ja ajatuksia puolison kanssa. Ehkä jotkut ei halua edes puolisoonsa tutustua.

Vierailija
5/8 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyllä vähän ihmettelisin, jos ollaan jo muutama kuukausi tiiviisti yhdessä oltu, eikä ole esitelty vanhemmille, jos vaikka asutaan samalla paikkakunnalla.

Sinun tapauksessa uskoisin, että miehesi jotenkin pelkää sitä vahvoja mielipiteitä laukovaa ja voimakastahtoista äitiään. Voi olla vaikka huonoja kokemuksia edellisen tyttöystävän kanssa.

Vierailija
6/8 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän anoppi mitään pahaa ilmeisesti tehnyt tai sanonut sinusta? Mies halusi varmaan alussa suojella sua tulevan anopin mielipiteiltä. Älä näe mörköjä siellä, missä niitä ei ole.

Niin, se on ihan totta. Mutta kyllä sen jotenkin tiedostan, että tuo kokemus vaikuttaa tahtomattani. Koen itseni ulkopuoliseksi. En kyllä osaa kuvailla olisiko tilanne mitenkään toinen anopin suhteen ilman tuota kokemusta. Hän on ihan ok, ei mitään sanomista. Kuten koitin sanoa, enemmän tuo asia vaikuttaa siihen, mitä miehestä ajattelen ja meidän suhteesta.

Vierailija
7/8 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän sama. Mies pelkäsi kovasti, kun tapasin hänen isänsä, joka sitten kertoikin aika monelle, ettei minusta tykkää (isä on "hieman" hankala luonne)

En vaan välittänyt mörököllistä ja nyt hän rakastaa mua kuin omaa tytärtä

Ehkä sun mies pelkäsi myös kärkkäiden vanhempiensa arvostelua, eikä halunnut altistaa sua semmoiseen?

Vierailija
8/8 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluasiko joku minulle kertoa, koenko asian jotenkin epänormaalisti ja miten itse ajattelisit asiasta.

Olen ilmeisesti vanhanaikainen? Vai ovatko tunteeni vääriä ja häiriintyneitä kuvauksen perusteella jonkun mielestä?

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme