Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihakset koko ajan kipeät, johtuuko raudan puutteesta?

Vierailija
25.01.2023 |

Lihakset on kipeät ja väsyneet koko ajan. Useimpina päivinä tuntuu, kuin olisin juuri juossut maratonin. Oikeasti en liiku juuri ollenkaan, koska en jaksa! Portaiden nousemisestakin on tullut vaikeaa, vaikka ennen olin liikunnallinen. Sain juuri verikokeiden tulokset ja ferritiini-arvo oli vain 11. Siinäkö syy?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tosiaan syy. Olisi hyvä, että ferritiini on lähellä sataa. Miehillä enemmänkin.

Vierailija
2/7 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Itselläni ferritiini oli 18 ja oli paljon kaikkea. Mm. hiukset kuivui tosi korpuiksi ja katkeili ja voimattomuutta jne. Olen syönyt Ferrion 100mg joka toinen päivä (imeytyy paremmin jos syö vain joka toinen päivä) ja noin 2-3kuukaudessa arvot nousi yli kuuteen kymppiin. Hemppa mulla oli jotain 147, vaikka ferritiini noin matala. Suosittelisin syömään tuota rautaa ja varmaan lääkärikin näin tekee. Ilman reseptiä on, joten voi ostaa mistä vaan kaupasta, jossa on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä johtuu, itselläni oli samaa vaivaa ja kesti pitkään ennen kun syy selvisi, koska hb oli lähes normaali, niin ferritiiniä ei mitattu. Ihan turhia muita tutkimuksia tehtiin ensin sydämeen liittyen.

Vierailija
4/7 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no hyvä tietää. Minullakin hemoglobiini 146, joten ei osattu mitään epäillä. Kohta vuosi sitten olen ensimmäisten kipu- ja väsymysoireiden takia käynyt lääkärissä. Fysioterapiaa ja buranaa on määrätty. Vihdoin nyt tajuttiin katsoa tuo ferritiini. Ihanaa jos tämä selviää nyt! Aloitan pitkän rautakuurin. Oireet on lisääntyneet niin vähitellen, ajattelin että tällaista nyt vaan on kun ikää tulee (olen 35v). :D AP

Vierailija
5/7 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
6/7 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita raudan puute aiheuttaa?

Raudanpuuteanemian oireet

Anemia voi aiheuttaa väsymystä, kalpeutta, päänsärkyä, korvien huminaa, sydämen sykkeen nousua sekä aiempaa herkempää hengästymistä. Muita raudanpuutteeseen liittyviä oireita voivat olla kielikipu, kipu niellessä tai kynsien haurastuminen. Anemia voi pahentaa sydän- ja keuhkosairauden oireita.

Vierailija
7/7 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,kvg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän