Miten lapsi-veljesten nahistelu, kateus ja riitely loppuisi?
Kiitos jo etukäteen hyvistä neuvoista. Lapsista toinen koulussa, toinen alle kouluikäinen. Olen läheinen, en huoltaja, mutta toivoisin ja vanhemmatkin varmaan huokaisisivat helpotuksesta, jos lapsilla menisi paremmin keskenään. Joskus ovat ja touhuavat yhdessä ihan ok, mutta paljon tilanteita, jossa otsikossa mainittua nahistelua (esim. tuo löi minua, ai kun sattuu jne) kateutta toisen saamasta tavarasta, riitelyä ja potkimista jne.
Vanhemmat tekevät parhaansa, ovat tasapuolisia jne.
Kertokaa, millä konsteilla te muut perheet olette saaneet riitelyt loppumaan? Vai onko muilla tällaista?
Älkää pahastuko, jos en vastaa mahdollisiin tarkentaviin kysymyksiin. En halua tulla tunnistetuksi. Huoli vaan on, myös vanhempien jaksamisesta.
Kommentit (7)
Otetaan isompi mukaan auttamaan pienemmän hoidossa.
Jaetaan leluja, tavaroita.
Olisi pitänyt aloittaa jo ihan pienenä.
Veljen hoitamista ym
Useamman kerran viikossa molemmille oma ohjattu (liikunta)harrastus, jossa saa purettua energiaa ja oppii toimimaan ryhmässä.
Ihan perus. Mun lapset (veljekset) tappeli siihen asti kunnes toinen oli 18v ja toinen 20v. Nykyään ovat jo melko läheisiä.
Enemmän liikuntaharrastuksia ja omia menoja molemmille, vaikka joka päivälle. Joukkuepeleissä oppii huomioimaan toiset ja toimimaan ryhmässä.
Tiedän veljekset, jotka jatkuvasti tappelevat ja nahistelevat keskenään. Viihtyvät koko ajan sisällä pelaillen ja leikkien. Kummallakaan ei ole liikuntaharrastusta - en tarkoita, että pitäisi olla -, mutta hyvä olisi lasten liikkua ja purata energiaa ulkona.
Kyylä.