Onku mulla huono verenkierto sormissa... ihmettelen, kun toiset tarkenee pakkasellakin ohuissa neulesormikkaissa.
Mulla viidessä pakkasasteessa jo lapaset ja nahkarukkaset päällekkäin, jotta tarkenee.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihava? silloin on myös huono pintaverenkierto
Normaalipainoinen ole
Minulla on sama juttu paitsi vain toisessa kädessä, vasen käsi kyllä tarkenee mutta oikea palelee.
Minulla kylmenee kädet tai sormet yleensä sisällä (lämpöä meillä talossa 18 astetta), mutta esimerkiksi koiralenkillä tänä aamuna riisuin hanskat pois, pakkasta muutama aste, ja käsiin oli ihan lämmin.
Hyvin ap:llä kun vielä tuntee että palelee. Sitten kun on pitempään ollut huono verenkierto, niin alkaa lähtemään tuntokin pois kun tuntohermot vaurioituu siitä syystä.
Mulla vasen käsi kylmenee herkemmin kuin oikea. Ääreisverenkiertohäiriö. Usein kun kättelen ihmisiä, tulee kysymyksiä, että onko mulla kylmä, kun kädet tuntuu tavallista viileämmiltä, mutta johtuu kys. häiriöstä. Ja siis kesät talvet sama homma. Laitan vaan useammat lapaset päällekkäin, ettei niin paljon tuntuisi kylmältä. Ja ikää 28, normaalipainoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä keksit kaikkia näitä huuhaajuttuja?
Kuulostaa, että sinulla on parempi verenkierto kuin minulla. Jos on pakkasta, mitkään rukkaset eivät pidä sormiani lämpimänä, ja nyt pidän kynsikkäitä käsissä, kun naputtelen läppärillä viestejä sisätiloissa.
Siihen tottuu. Varttitunnin jälkeen ei tunnu enää missään kun elimistö on tottunut kylmään.
Kun kävelee reippaasti niin veri alkaa kiertää lämmittäen myös sormet. Joudun usein riisumaan hanskat myös talvella tästä syystä.
Turkisvuoriset sormikkaat talvisin.
Kilpirauhasen vajaatoiminta saa kädet ja jalat kylmiksi
Vierailija kirjoitti:
Siihen tottuu. Varttitunnin jälkeen ei tunnu enää missään kun elimistö on tottunut kylmään.
No joo. Kohmeisia käsiä vaan ei saa liikutettua kunolla niin, että saisi esim. kotioven auki.
Nukutko kunnolla? Mulla katoaa tämä vaiva aina kun nukun hyvälaatuista unta. Toisin sanoen esim. 8h unta ei aina auta koska se ei sisällä hyvää unta. Palelu on yksi merkki liian vähäisestä/huonolaatuisesta unesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo. Kohmeisia käsiä vaan ei saa liikutettua kunolla niin, että saisi esim. kotioven auki.
Viiden asteen pakkasessa ei voi edes paleltua vaikka olisi alasti.