Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa tutulle että hän ei todennäköisesti saa töitä epäsiisteyden vuoksi

Vierailija
21.01.2023 |

Vaatteet nuhruiset, hiukset leikkaamatta, ei käytä deodoranttia...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkonäköön auta, ellei osaa työtä. En palkkaa ihmistä, jota kiinnostaa oma ulkonäkö.

Terveisin itsekin rekrytoinut

Vierailija
42/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee ryppyisillä likaisilla vaatteilla ja hienhajuisena työhaastatteluun, niin johan se antaa sellaisen kuvan, ettei kyseinen työpaikka kiinnosta ollenkaan.

Miksi?

Miksi yhteiskunnassamme on vallalla normi, joka vaatii meitä peittämään luonnolliset hajumme?

Kukaan ei vielä ole osannut vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla ollaan niin pinnallisia?

Ihan kaikilla. Et pääse mihinkään työhön jos menet haastatteluun tukka likasena ja kampaamatta, nukkavierussa kollegepuserossa rasvatahra rinnuksilla ja esim röökiltä haisten.

Tällaisesta henkilöstä saa helposti kuvan ettei mielenterveys ole ehkä kohillaan jos ei sen vertaa jaksa että edes peseytyy ja vähän siistiytyy.

Herää kysymys selviytyisikö tämä ihminen työstäänkään.

Kyllä sen verran pitää kunnioittaa muita ihmisiä ja sitä työnantajaa että näkee hiukan vaivaa siistiytymällä ja edes yrittää näyttää huolitellulta.

Vierailija
44/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menee ryppyisillä likaisilla vaatteilla ja hienhajuisena työhaastatteluun, niin johan se antaa sellaisen kuvan, ettei kyseinen työpaikka kiinnosta ollenkaan.

Miksi?

Miksi yhteiskunnassamme on vallalla normi, joka vaatii meitä peittämään luonnolliset hajumme?

No minäpä vastaan.

Koska se luontainen haju on helvet...n vastenmielinen.

Mitä luulet että tapahtus jos esim sairaanhoitajat menis peseytymislakkoon viikoksikaan.

Vierailija
45/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen työttömien syyllistämisketju. Miltäs itse näytät?

Vierailija
46/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No ihan siksi, että se on kohteliasta muita ihmisiä kohtaan. Sinä saatat rakastaa omaa luontaista hajuasi, mutta muut eivät varmasti ole samaa mieltä.

Vierailija
47/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ulkonäköön kaadu. IT-alalla ratkaisee mitä osaat, ei ulkonäkö. Mitä työnantaja tekee viimeisen päälle laitetulla, jolla ei ole ammattitaitoa. Tavalliset vaatteet riittää ja saa olla personaallinen. Olen IT-ammattilainen joka jää tänä vuonna vanhuuseläkkeelle.

Ei ole IT-ala, ihmisläheistä työtä.

Ap

Jos on ammattitaitoa ja työkokemusta, niin ulkonäkö on sivuseikka.

Tilastot puhuu toista

Useimmilla aloilla ulkonäöllä varmasti on väliä, mutta en jaksa uskoa, että työnantajaa kiinnostaa jos vaikkapa lääkäri tai hammaslääkäri on vähän nuhjuisen näköinen.

Vierailija
48/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys on perusasia. Sama kuin kohteliaat käytöstavat. Ei 2023 pitäisi edes miettiä pitääkö olla siisti ja puhdas. Vaikka hakisi miten fyysistä työtä jossa likaantuu, niin työhaastatteluun mennään siistissä kunnossa. Googlettamalla kuka tahansa löytää tiedon miten pukeutua työhaastatteluun.

Vierailija
49/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No minäpä vastaan.

Mitä luulet että tapahtus jos esim sairaanhoitajat menis peseytymislakkoon viikoksikaan.

Tästä minä olen eri mieltä.

Ja muutkin asiat voivat olla vastenmielisiä. Jollakin ihmisellä voi olla vaikkapa synnynäinen epämuodostuma kasvoissa. Onko ok, että pätevä henkilö jätetään palkkaamatta tällaisen asian takia?

Vierailija
50/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän masentunut? Sellaisen viestin ainakin moni lukee habituksesta, josta ei ole jaksettu huolehtia perussiisteyden vertaa.

Vierailija
51/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stailataan yhdessä sut työnhaku kuntoon. Vähän uusia vaatteita, uusi leikkaus hiuksiin ja tää uusi kiva tuoksu. Teet hyvän ensivaikutuksen haastattelijaan

Lähtisin vähän leikkimielen ja huumorin varjolla tälle linjalle. Jos olisimme samaa kokoa, kysyisin haluaako multa lainaan vaikka jonkun puseron (jos hänellä ei esim ole itsellä varaa ostaa uusia vaatteita). Sanoisin myös ihan suoraan, että kyllähän sinne haastatteluun pitää vähä laittautua.

Vierailija
52/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ulkonäköön auta, ellei osaa työtä. En palkkaa ihmistä, jota kiinnostaa oma ulkonäkö.

Terveisin itsekin rekrytoinut

Tuskin palkkaat hieltä ja viinalta haisevaa, likaisissa vaatteissa olevaa osaajaa. Vai oletko kenties itse juuri sellainen?

Vierailija
53/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tällainen työttömien syyllistämisketju. Miltäs itse näytät?

Siis mitä hemmettiä? Itse olen työtön, mutta ihan taatusti käyn suihkussa joka päivä, pesen hampaat ja pidän huolta että hiukset ovat puhtaat ja siististi laitetut. Jos menen työhaastatteluun niin takuuvarmasti pidän huolta siitä, että päällä on siistit, sileät ja puhtaat vaatteet. 

Vierailija
54/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ulkonäköön kaadu. IT-alalla ratkaisee mitä osaat, ei ulkonäkö. Mitä työnantaja tekee viimeisen päälle laitetulla, jolla ei ole ammattitaitoa. Tavalliset vaatteet riittää ja saa olla personaallinen. Olen IT-ammattilainen joka jää tänä vuonna vanhuuseläkkeelle.

Ap

Tilastot puhuu toista

Useimmilla aloilla ulkonäöllä varmasti on väliä, mutta en jaksa uskoa, että työnantajaa kiinnostaa jos vaikkapa lääkäri tai hammaslääkäri on vähän nuhjuisen näköinen.

Lääkäri ja hammaslääkäri joutuvat olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, joten kyllä perussiisteys täytyy olla hallussa. Menisitkö itse hammaslääkärille, joka tutkii suutasi parinkymmenen sentin päässä ja hän löyhkää hirveälle?

Vierailija
55/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No minäpä vastaan.

Tästä minä olen eri mieltä.

Ja muutkin asiat voivat olla vastenmielisiä. Jollakin ihmisellä voi olla vaikkapa synnynäinen epämuodostuma kasvoissa. Onko ok, että pätevä henkilö jätetään palkkaamatta tällaisen asian takia?

No voi hyvää päivää.

Nuohan on 2 täysin eri asiaa..... olla likainen hieltä haiseva ja epäsiisti kuin se että on esim joku epämuodostuma kasvoissa.

Onhan meillä vaikka minkä näköisiä ja kokoisia ja kropalyaan eri muotoisia ihmisiä töissä mutta he ovat siihtejä ja puhtaita niinkun töissä kuuluu ollakin.

Vierailija
56/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ennen seuraavaa haastattelua pohtisitte, että miltä ne haastattelijat edellisessä haastattelussa näytti ja yritätte kopioida hänen tyyliään.

Vierailija
57/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kerran palkkaamatta erään henkilön just sen takia että oli niin nuhjuisen näköinen, vähä likanen kuiva tukka jossa 3 sentin tyvikasvu ja kulahtanu vanha permis ja henki haisi lähinnä viemärille. Kun nauroi niin kurkussa räkä röhisi kuin jollain bubiruusulla. Hönki minuun päin pöydän yli mädäntyneen lihan hajuaan ja oli tulossa henkilöstöravintolaan töihin jossa ollaan myös asiakkaiden lähettyvillä ja näkyvillä.

Lopetin haastattelun lyhyeen että ehdin tuulettaa huoneen. Haju ei lähtenyt edes tuulettamalla. Piti vaihtaa neukkaria ennenkun seuraavat tuli.

Vierailija
58/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tilastot puhuu toista

Lääkäri ja hammaslääkäri joutuvat olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, joten kyllä perussiisteys täytyy olla hallussa. Menisitkö itse hammaslääkärille, joka tutkii suutasi parinkymmenen sentin päässä ja hän löyhkää hirveälle?

No kuule ei siellä julkisella pääse lääkäriä valkkaamaan, vaihtoehtoisesti voi jättää menemättä. Lääkärit revitään töihin vaikka sohvalta, niistä on kova pula.

Vierailija
59/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työnantaja ja tänäkin vuonna rekrytoinut muutamia ihmisiä. Varsinkin palvelualalla työntekijän ulkonäkö on yrityksen käyntikortti. En tarkoita ollenkaan, että pitäisi olla mallin mitat omaava viimeiseen muotiin pukeutunut vaan siisti ja asiallinen. Liian blondatut hiukset ja ripsipidennykset saavat minulta vahvan alapeukutuksen. Ylipainoinenkin saa olla, kun vaatteet ovat sopivan kokoiset ja puhtaat. Hienhaju on suuri miinus.

Vierailija
60/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tilastot puhuu toista

No jos lääkäri olisi työssään kovin nuhjuinen ja epäsiisti, niin kyllä alkaisin epäillä että suhtautuuko myös hoitotoimenpiteiden hygieenisyyteen yhtä leväperäisesti. Mitä sitä turhaan leikkauskohtaa tai välineitä desinfioimaan, sehän on niin pinnallista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi