Ai että mua v -tuttaa ihmiset jotka ei kuuntele!!
En ole mikään puhelias ihminen, olen melko hiljaa ja itse kuuntelen ihmisiä tarkasti, ja vaikka väliin tekisikin mieli joskus laukaista joku asiasta mieleen pompahtanut juttu ulos, pidän turpani ummessa, kuuntelen toisen asian loppuun ja kommentoin/reagoin siihen kuuntelun ja ymmärryksen merkiksi, ja _vasta sitten_ kerron sen oman mieleeni juolahtaneen asian.
Huomaan kyllä olevani harvinaisuus. Ehkä siksi moni hakeutuukin seuraani ja pitää minua mukavana ihmisenä, osaan kuunnella.
Ainut että alan itse olla niin veetuuntunut näihin toisiin osapuoliin, joiden seurassa todellakin tulee olo etteivät kuuntele minua vastavuoroisesti yhtään.
Esim. tänään yks kaveri kävi kylässä. Kuuntelin ensin hänen kuulumisensa, sitten aloin kertoa uudesta harrastuksestani jonka aloitin juuri, noin 15 sek ehdin kertoa, kun kaveri tokaisee yhtäkkiä kesken lauseeni "ai sä oot saanu joltain ruusuja, kiva kimppu, noihan vois kuivattaa, mäkin sain ja kuivatin just!"
...
Toiselle kerroin viime viikolla, että sain hämmentäviä viestejä vieraasta numerosta, en ehtinyt kertoa edes viestejä loppuun, kun tåmä tyyppi nousee kesken juttuni pöydästä, hakee lisää kahvia, keskeyttää minut kysyen "otatko lisää" ja kun vastaan siihen että kyllä kiitos, hän jatkaa oitis "asiasta toiseen, olisko lainata suksia". Kahvin haku ja otatko lisää-kysymys vielä ok kesken puheeni, mutta että aiheenkin vaihtoi vielä lennossa...
Mit vit...??
Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka.
Rakkaat keskeyttelijät, kysynkin teiltä miten tulisi toimia, alanko vaan toimimaan samalla lailla kuin tekin? Alan puhua teidän juttunne kesken jotain ihan muuta mitä mieleeni sattuu juolahtamaan? Vai sanonko suoraan, että voisitko kuunnella loppuun? Tälle ensin mainitulle kyllä sanoinkin, että "jaahas, näin paljon kiinnosti siis uusi harrastukseni" mutta se sai aikaan vain heleän naurun.
Alan erakoksi kohta, ihmiset nykyään ärsyttävät minua enemmän kuin ilahduttavat!
Kommentit (24)
Mua tympii ihmiset jotka eivät ymmärrä. Sitten jos niille yrittää selittää asian niin suuttuvat kun eihän se noin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mua tympii ihmiset jotka eivät ymmärrä. Sitten jos niille yrittää selittää asian niin suuttuvat kun eihän se noin voi olla.
Paljon on sinua älykkäämpiä ihmisiä
ja he sietävät tätä, sillä se on älykkyyttä
tyhmä
.
Sä et pysty hallitseen sun impulsseja - se ei ole älykkyyttä
Anoppi ja appi on tuollaisia, esimerkiksi jos kysyvät jotain niin eivät vastausta kuuntele kun jo ovat toisessa aiheessa.
Täältä on turha ymmärrystä hakea. Munkin kokemus on jotta aika monet on täynnä itseään. Mutta kun on oikein täynnä - voi haljeta. Silti jatkan yrittämistä - lähinnä kasvokkain.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ja appi on tuollaisia, esimerkiksi jos kysyvät jotain niin eivät vastausta kuuntele kun jo ovat toisessa aiheessa.
Myös mun. Ja sit ne ihmettelee kun mei ei kauheesti puhuta niille perheen asioista. Kun te ette kuuntele!
Kouluttamattomat ihmiset ei yleensä osaa keskustella eikä siten varmaan jaksa kuunnellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös mun. Ja sit ne ihmettelee kun mei ei kauheesti puhuta niille perheen asioista. Kun te ette kuuntele!
Niinpä. En tajua tuollaisia ihmisiä ollenkaan, eivät kuuntele, puhuvat ja selittävät ja kyselevät kyllä, mutta kun on vastaamassa niin puhutaan päälle, aihe vaihtuu, tai sitten lähdetään pois.
Mulla on lähipiirissä pari sellaista henkilöä, jotka tuuttaa omaa asiaansa päälle, vaikka mulla on juttu kesken. Eivät malta kuunnella. Toinen vieläpä näyttää miettivän vain, mitä seuraavaksi sanoa eli ei aina reagoi edes elein, että on kuullut. Molemmat lähes hermostuvat, kun pyydän, että saanko kertoa loppuun.
Itse olen rauhallinen enkä kovin puhelias ja olen miettinyt, että pitäisikö viileästi vain ottaa käyttöön sama päälle puhumisen taktiikka ja äänen korotus, että tulisi kuulluksi.
Opettele esittämään asiasi napakammin. Ei kukaan jaksa minuuttitolkulla kuunnella jaarittelua.
Vierailija kirjoitti:
Opettele esittämään asiasi napakammin. Ei kukaan jaksa minuuttitolkulla kuunnella jaarittelua.
Kyllä minä ainakin kuuntelen kohteliaasti toisten juttuja, vaikka puhuvat niitä pitkästikin.
Ja siis minut keskeytettiin tuossakin antamassani esimerkissä jo 15 sekunnin jälkeen!
Enkä todellakaan ole kovin puhelias ihminen. Tapaamisista minä äänessä n. 20 %, vastapuolet 80 %
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyhmä
.
Mennyvittuun, mä olen jättimäisen isolla todennäköisyydellä älykkäin ihminen joka on ikinä rääpiny sulle päätä ja mulla ei ole minkäänlaista impulssi kontrollia.
Sä teeskentelet et älykkyys on jotain tiettyä minkä näet itessäs peilistä ja se on tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Usein nämä malttamattomat itse jaarittelevat ummet ja lammet ilmeisesti sitä itse tajuamattaan.
Puhu asioista värittämällä niitä vähän lisää äläkä puhu kuin lukisit jotain jogurttipurkin tuoteselostetta.. ketä kiinnostaa jonkun uusi harrastus.pelkästään mutt jos oisit värittänyt juttuasi etä siellä on vaikka isokull--n ohjaaja jolta mieluusti ottaisit yksityistunteja..
Oot väärässä seurassa, vaihda. Normaali ihminen kuuntelee sinua.
Voi liittyä miten aiheita lähestyy. Suurimmalle osalle ihmisistä sosialisointi on pintapuolista lässytystä jonka aikana ei ole tarkoituskaan ajatella tai tuntea. Jos menee liian syvälle tai analyyttisesti mukaan, toinen säikähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. En tajua tuollaisia ihmisiä ollenkaan, eivät kuuntele, puhuvat ja selittävät ja kyselevät kyllä, mutta kun on vastaamassa niin puhutaan päälle, aihe vaihtuu, tai sitten lähdetään pois.
Tällaiset ihmiset yleensä olettaa tietävänsä muiden ajatukset ja mielipiteet, koska kuvittelevat kaikkien olevan kaikesta samoilla linjoilla mitä itse ovat. Ja sitten kun tietenkään ne niiden omat oletukset ei olekaan aina (tai koskaan) oikeita eikä muut ihmiset toimi/ajattelekaan miten nämä kuvitteli, niin alkaa uhriutuminen ja itsesääli kuinka ihan sitä hyvää hyvyyttään vaan teki ja näki hirmuisesti vaivaakin eikä tässä kukaan mikään ajatustenlukijakaan ole.
No ei ole ei, mutta miksi ihmeessä sitten itse niin kuvitellaan, ettei toisen mielipidettä tarvitse joko edes kysyä tai ainakaan sitä vastausta ei tarvitse kuunnella eikä noteerata?!
Mä olen tuskastunut samaan, mutta sitten olen miettinyt että josko tällaisella päällepuhujalla on just samanlaista kokemusta, että kukaan ei kuuntele vaan keskeyttää ja jos haluaa saada sen sanottavansa sanotuksi, niin se vaan on pakko alkaa hölöttämään toisen päälle.
Toisaalta myös yritän ymmärtää ja sietää, koska tiedän sen niin hyvin itsekin kuinka tärkeää olisi saada tulla kuulluksi ja jakaa omia ajatuksiaan. Yritän siis asettua sen toisen asemaan vaikka tekisi mieli vaan ärähtää että älä keskeytä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyhmä
.
Mennyvittuun, mä olen jättimäisen isolla todennäköisyydellä älykkäin ihminen joka on ikinä rääpiny sulle päätä ja mulla ei ole minkäänlaista impulssi kontrollia.
Sä teeskentelet et älykkyys on jotain tiettyä minkä näet itessäs peilistä ja se on tyhmää.
1. Väite älykkyydestä
->Yhdyssanavirheitä
->Epäkoherenttia lauseenmuodostusta
->Egoistinen asenne
= Arvelen sinulla olevan tutkintotodistus emälän kovasta kolusta.
On myös Oiekeet Narsisti liikkeelä puolustautumaas ja tunnistan kainki., mutta se hyvä puoli puhujalle ja kuitenkin vahvalle loka jaksaa sen paskan yläpuolelle, ja ja saat sen teoistaan nurkkaan nion lähtee kuin russakka pakkasella 🤣 kokemusta on ja plen oikeasti kuunteleva auttavainen mies ja se lieneen minun virhe kun ajutuu moiseen suhteeseen tommosten itsekkäitten manipulijoiden seiraan huh helvettin..... Hyvää Narsistivapaapaata uutta Vuotta kaikolle.😇
Kappalejaot oli ja kaikki.
Jos sinä et kykene tuota lukemaan, vika löytyy kyllä peilistä.
Oletko koskaan elämässäsi lukenut kirjaa?