Olen turhaan ostanut kalliita biohajoavia jätepusseja ruuantähteille, eivät kuulemma kelpaakaan jätelajittelussa
Noukkivat ne biojätepussit heti alkuvaiheessa pois muun jätteen seasta. Suosittelevat mieluummin vaikka paperipusseja. WTF!!!
Kommentit (8)
Osta hedelmät biopusseissa. Paperipussi levähtää kastuessaan. Jos kone noukkii pussit pois, niin ei ole ongelma.
Taitaa olla huijausta koko lajittelu.
Noi paperipussit (siis ne biojätteelle tarkoitetut) on kyllä sata kertaa parempia kuin ne biomuovipussit ikinä. Ei todellakaan hajoa edes kastuessaan. Joillakin paikkakunnilla jäteyhtiöt myös antavat niitä ihan ilmaiseksi, esim. Vaasassa. Suosittelisin muillekin.
Minä käytän niitä, koska ei muitakaan ole saatavilla.
Kyllä ne hajoaa ja maatuu, hyvissä oloissa jopa kymmenessä vuodessa.
Tavallisella muovipussilla hajoaminen kestää 100 - 1000 vuotta ja silti on kasa mikromuovia jäljellä.
Mä otan kaupasta biohajoavia hedelmäpusseja hedelmiä ostaessani ja vien biojätteet keräysastiaan niissä. Ei maksa ylimääräistä.
Hauska katsoa kun tyhjensivät jätteet. Kaikki eritetyt laitettiin samaan lavaan.Ei siellä mitään väliseiniä ollut.Kysyin kuskilta miten ne sorteerataan.Hän vaan nauroi. WTF?
Täällä on viime aikoina puuttunut biojäteastiasta jättikoon vihreä suojapussi. Biojätepussit heitetään suoraan siihen astiaan. Liittyy varmaan samaan asiaan.
En ole koskaan ostanut.