Kaveri väittää syöneensä yli kahdeksan kiloa suklaata viimeisen kuukauden aikana
Voiko pitää paikkaansa? On kyllä tosi lihava mutta onhan tuo täysin järjetön määrä. Normaali ihminen ei syö tuollaista määrää edes vuodessa.
Kommentit (40)
8000g/30=266,67g
Iso levy päivässä?
piip piip kirjoitti:
Ei naurata sitten kun keho brakaa
Tätä olen miettinytkin, mitä vaikutuksia sillä on terveyteen jos on kolme kuukautta vetänyt suklaata melko huolettomasti, mutta kuitenkin liikkuu jonkun verran ja syö myös terveellistä ruokaa? Ehtiikö kolmessa kuukaudessa tulla jotain ongelmia?
Itse söin jossakin vaiheessa 100 grammaa suklaata päivässä ja tätä jatkoin pitkään. Se olisi ollut noin 3 kg kuukaudessa. Kyllä tuo onnistui. Nyttemmin onkin sitten kovat rasvat kiellettyjen listalla sepelvaltimoiden ahtautumisen ja sydäninfarktin vuoksi.
M55+
Vierailija kirjoitti:
Itsekin syön helvetisti suklaata ympäri vuoden, varsinkin joulun aikaan ja tammikuussa sit alesuklaita. En ole tosin keksinyt laskea onko 8 kg mennyt jo rikki. Naurattaa vaan kaupassa kun taas haen uuden rasian alennusmyynnistä. Täytyykin alkaa laskea jotta voi järkyttää kavereita, työkavereita, naapureita..
Kerää ne rasiat ja vie kerralla roskiin. Tai jätä roskiksen viereen. Niin ainakin naapureille leviää tieto 🤭
Töissä vaikka kerää kuitit yhteen pinoon missä on pelkästään ne suklaat. Siivooja löytää ja järkyttyy ja kertoo muille. Ja kas niin on työyhteisöönkin helposti levinnyt tieto 😁
Vierailija kirjoitti:
Itse söin jossakin vaiheessa 100 grammaa suklaata päivässä ja tätä jatkoin pitkään. Se olisi ollut noin 3 kg kuukaudessa. Kyllä tuo onnistui. Nyttemmin onkin sitten kovat rasvat kiellettyjen listalla sepelvaltimoiden ahtautumisen ja sydäninfarktin vuoksi.
M55+
Tuo siis nuorempana, joskus 10 vuotta ennen infarktia.
Muten niin ei pysty syömään kahdeksan kilon edestä suklaata vuoden aikana? Tarkoittaisi noin 650g per kuukausi, mikä siis vastaa noin kolmea Fazerin sinistä suklaalevyä. Toki saavutus mättää kuukauden aikana.
Syökö joku suklaata sen takia että se on alessa ja halpaa??
Helposti voisin syödä. Lähes aina, kun avaan 400 g rasian syön kaikki samalla kertaa. Syön paljon oikeaa ruokaa niin ei kiinnosta syödä sentään 8 kg.
Vanha koulukaveri söi aikoinaan joka päivä Maraboun levyn 200g. Eikä ollut edes lihava.
Oon mäkin syönyt ton verran, en tajunnut että se nyt niiiiin paljon on että kauhistellaan täällä voiko edes olla totta... :D
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan niitä sen vuoksi ja uskottelen itselleni että siinä on pitkälle kevääseen herkkuja. Pari kolme viikkoa ja kaikki mennyt, useampi kilo suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Joo ostan sen 5 levyä kympillä olisiko yhdessä 200g? Joka tapauksessa kun herkku on käsillä ei pysty oleen nauttimatta. Ei kestä viikko edes vaikka aikeena on. Normaalisti ostan vähemmän mutta saatan hakea pian lisää.
Miksi se ei voisi pitää paikkaansa? Jos sanoisi syöneensä jotain rotanmyrkkyä tms, niin ymmärtäisin epäuskoisuuden, mutta reilu suklaalevy päivässä ei ole mikään niin suuri määrä etteikö sitä jokainen halutessaan pystyisi syömään.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin varastoon eikä siis ole tarkoituskaan syödä kerralla vaan pidemmällä aikavälillä. Halvemmaksi tulee ostaa jouluun jälkeen alesta, kun hinnat kohoaa tätä nykyä jatkuvasti. Hinta-laadulta sopiva kilohinta.
Vierailija kirjoitti:
Vanha koulukaveri söi aikoinaan joka päivä Maraboun levyn 200g. Eikä ollut edes lihava.
Nuorena tuollainen onnistuu leikiten. Vielä intissäkin moni tuttu teki tuota ja hoikkia taistelijoita olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin syön helvetisti suklaata ympäri vuoden, varsinkin joulun aikaan ja tammikuussa sit alesuklaita. En ole tosin keksinyt laskea onko 8 kg mennyt jo rikki. Naurattaa vaan kaupassa kun taas haen uuden rasian alennusmyynnistä. Täytyykin alkaa laskea jotta voi järkyttää kavereita, työkavereita, naapureita..
Kerää ne rasiat ja vie kerralla roskiin. Tai jätä roskiksen viereen. Niin ainakin naapureille leviää tieto 🤭
Töissä vaikka kerää kuitit yhteen pinoon missä on pelkästään ne suklaat. Siivooja löytää ja järkyttyy ja kertoo muille. Ja kas niin on työyhteisöönkin helposti levinnyt tieto 😁
Hyvä idea 😄 taidan tehdä niin että kerään ne tyhjät rasiat paperiseen kauppakassiin jonka laitan oven ulkopuolelle muka odottamaan roskiinvientiä. Talossa ollaan tarkkoja siitä ettei käytävässä säilytetä tavaroita joten se kerää varmasti katseita kerrostalokyyliltä, sana leviää ja järkytys myös kun tietävät että asun yksin. Sit voin avata keskustelun luontevasti ja pahoitella että en ehdi viedä roskia sitä tahtia mitä tyhjennän konvehtirasioita. 😜
Vierailija kirjoitti:
Tottakai koska en raaski ostaa niitä kalliimpia rasioita normaalihintaan. Ja alesta voi ostaa myös varastoon, tosin ei ne kauaa kaapissa vanhene.
Ite söin joulukuun aikana jotain 5-6 kiloa suklaata.... meni kuin huomaamatta, kun joka päivä napostelin. Lähti vähän lapasesta..
Mä korvaan helposti päivällisen levyllisellä suklaata. Tänään "ruokalistalla" oli maraboun minttulevy. Ja olen tosiaan työpaikallakin hoikimmasta päästä.
Miten ihmeessä pystytte syömään niin paljon? Itsellä kertaenkka on kolme riviä suklaata. Sen jälkeen oli jo niin tunkkainen olo, että kävin parin tunnin kävelylenkillä.
Siis syön suklaata kyllä. Välillä palan tai kaksi, en enempää. Se vaan jotenkin riittää.