Flunssan jälkeen töihin, uuvuttaa
Miten selvitä työmatka julkisilla ja töissä 8h? Oireet ohi, mutta vessaankin kävely uuvuttaa. Enempää en kehtaa saikuttaa.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
laihduta
Ei ehdi huomiseksi.
Ettei vaan ollut Koronaa joka jäi " päälle". Long Covid ei ole mikään harvinaisuus.
Älä mene töihin noin huonokuntoisena, mene lääkäriin. Tarvitset lisää sairauslomaa.
Terveys on tärkein!
Sairastetun sairauden jälkeen toipuminen vie oman aikansa, selvähän se. Saikuttaminen ja lepäily ei kuitenkaan edistä toipumista ja kuntoon palautumista, vaan liike on ainoa lääke.
Sehän riippuu paljon siitä millainen itse työ on. Jos on kovin fyysinen työ niin puolikuntoisena ei ole asiaa sinne, ja se voi olla jopa vaarallista. Esim. rankka hoitotyö.
T. 30v kokemus
Sinäkö mun vieressä bussissa röhit?
Vierailija kirjoitti:
Huono fyysinen kunto ?
Oli hyvä ennen flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan ollut Koronaa joka jäi " päälle". Long Covid ei ole mikään harvinaisuus.
Älä mene töihin noin huonokuntoisena, mene lääkäriin. Tarvitset lisää sairauslomaa.
Terveys on tärkein!
Tottakai on long covid mikä muukaan voi tulla ihmisille joka on tainnut useamman päivän vain kulkea sängyn ja sohvan väliä ja nyt kun pitää taas töihin mennä niin jo iski long covid. Voin sanoa että yli 10 vuotta sitten lähinnä makoilin sängyssä tai sohvalla kun olin influenssassa, arvaa kuule mikä uupumus iski kun pitikin viikon makoilun jälkeen lähteä töihin, mikä lie long covid iski vaikkei koronaviruksia ollut vielä edes löydetty.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu paljon siitä millainen itse työ on. Jos on kovin fyysinen työ niin puolikuntoisena ei ole asiaa sinne, ja se voi olla jopa vaarallista. Esim. rankka hoitotyö.
T. 30v kokemus
Kuule metalli pajallekin pääsee vaikka on puolikuntoinen ja voin sanoa että on rankempaa kuin hoitotyö, kummastakin kokemusta.
Jos vessaan kävely uuvuttaa, niin ei ole työkuntoinen.
Onhan kovan flunssan jälkeen aina ihan kamalaa lähteä töihin. Tuntuu, ettei jaksa millään. Mutta kummasti sitä päivä päivältä vaan jaksaa paremmin. Minulla on pieni epäilys, että jos jää vain kotiin lepäilemään, tuo voimaton olo kestää pidempään.
Mutta kyse voi oikeasti olla jostain jälkitaudistakin, joten kannattaa käydä lääkärissä ihan varmuuden vuoksi. Jälkitaudit voivat olla pahempia, kuin itse flunssa.
Särkylääkettä ja kofeiinia.