Miksi kaikki aina neuvoo etsimään uutta työtä?
Miksi kaikki aina neuvoo etsimään uutta työtä, jos sanoo inhoavansa töihin menoa ja töihin meno tuottaa suurta ahdistusta joka ikinen päivä? Kun pointti ei ole se, että olen väärällä alalla. Musta tuntuu, että kaikki alat on mulle vääriä sitten. Olen kokeillut vaikka mitä enkä ole viihtynyt yhtään missään. Vihaan ideaa, että joku toinen sanoo mitä teen ja milloin lähden pois kotoa ja kauan olen kotoa pois, V I H A A N sitä! En halua lähteä kotoa, en halua kohdata muita ihmisiä, en halua olla sosiaalinen, se tekee minut sairaaksi. En halua puhua kellään, en halua tekohymyillä, en jaksa. Haluan olla rauhassa. Tulen hulluksi. Plus koen, etten ole hyvä missään, tiedättekö miten turhauttava tunne se on??
Kommentit (8)
Tiedän tunteen. Enkä kävisikään töissä ellen tarvitsisi laskuihin rahaa.
Uusi työ ei kyllä välttämättä helpota ollenkaan. Kaikki pitää opetella uusiksi.
Mullekin jokainen aamu on henkistä taistoa töihin menosta. Saan palkkaa siitä, että teen ei-mielekkäitä, tylsiä, mekaanisesti toistettavia töitä. Lisäksi yritetään tehdä kynnysmatoksi, joka duunaa sen, mitä muut ei viitsi tai halua tehdä.
Joo, tämä työpäivä oli niin pska taas, että loppu ilta menee tässä syvässä vtutuksessa ja sitten onkin taas aamu. Mutta ah, sentään on tÖiTä! <3
Tiedän tunteen. Asiaa pahentaa se, että mulla on menossa unettomuuden kierre johon en saa sairaslomaa. Olin töissä samoilla silmillä. Viime viikolla nukuin ehkä 6h koko viikolla. Viikonloppuna nukuin oikeastaan koko ajan, hereilläolo aikani oli todella vähäistä, saatoin nukkua 14h putkeen ja olin hereillä muutaman tunnin ja nukuin 4h lisää jnejne. Mitä elämää tämä on?
Vaihtoehdot Ap:lle:
- ole yrittäjä ja työllistä itsesi, näin ei kukaan muu komentele
- etsi ala jossa itsenäinen työ eikä kukaan läähätä niskaan (esim eri kaupungeissa suhaava myyntiedustaja)
- ponnistele urallasi ylimpään johtoon, siellä on itse asiassa helpompaa (suosittelen!) ja saat itde vaikuttaa asioiden kulkuun
- ala taiteilijaksi, huovuttaja-artesaani
Sen sijaan ÄLÄ tee sitä mitä palstalaiset yleensä eli jättäydy elämäntapatyöttömäksi. Sillä kylmää kyytiä luvassa kun sosiaalituet on pakko ajaa alas ennenkuin hyvinvointivaltio romahtaa.
Terveen ihmisen tulee hankkia elanto itse.
Yrittäjän homma ei sovi kaikille. Pitää pystyä johtamaan itseään ja tulla toimeen asiakkaiden kanssa. Taiteilijoista varmaan alle prosentti tulee toimeen taiteella.
Kuin mun ajatuksia. Töitätöitätöitä, mä en aio enää koskaan mennä kuin osa-aikatyöhön, muutama tunti viikossa tai kuukaudessa. Ennenkuin jään eläkkeelle, jossa voi sentään ollaan rauhassa.