Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin tosi surullinen kun sain tietää että en pysty saamaan lapsia, kunnes

Vierailija
16.01.2023 |

Molemmilla siskoilla useampi lapsi, toisella 2 ja toisella 4. En ite yrityksistä huolimatta tullit raskaaksi ja sain viime vuonna tietää etten voi saada lapsia.

Olin tosi musertunut ja pettynyt vaikka se oli odotettavissa, kun ei pitkissä parisuhteissa onnistunut.

Tapasin sitten viikko viikko isän, jolla 2 vuotias lapsi . 7 kuukautta sitä suhdetta riitti , ihan hemmetin kamalaa ja tajusin että on siunaus että en voi saada lapsia, lapsiperhe elämä ei ole minulle vaikka siitä lapsesta pidinkin.

Minkälaisia kokemuksia teillä on , onko kaduttanut kun ette ole hankkineet vai onko kaduttanut kun olette hankkineet? Tai tilanne ettette vielä tiedä? Joku muu tilanne? Kaipasin kokemuksia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemuksia?

Vierailija
2/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipasin kokemuksia myös vapaaehtoiset lapsettomat, onko ollut hyvä päätös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän voin sanoa, että on ollut hyvä päätös, satunnaiset lapsenvahti keikat ja vierailut ystävien luona vahvistaa tunnetta. Minä olen lisäksi paininut masennuksen kanssa nuoresta lähtien, joten myös lapsen kannalta paras päätös, hyvä kun itsestäni jaksan huolta pitää.

Ymmärrän AP kokemustasi täysin. Luulen, ettei se oman kanssa olisi yhtä rasittavaa ja stressaavaa, mutta taatusti silti molempia kuitenkin.

Vierailija
4/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras päätös ikinä, ettemme tehneet lapsia! Jo ihan oman itsekkyydenkin vuoksi, mutta maailma on myös menossa sellaiseen suuntaan, että ei ole mitään järkeä tehdä tänne lisää ihmisiä. Olot hankaloituvat joka suhteessa, vaikka kaikkea uutta kehitelläänkin.

Tulee aika, jolloin ei saa syödä kuin jotain vegaanista, vettä tai sähköä on vain rajoitetusti, ei saa omistaa autoa, ei saa matkustaa, joku muu päättää mitä saat sanoa Kiitos ei.

Vierailija
5/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. "Mikko on syönyt tänään tosi hyvin" "Mikolla toimi vatsa tänään" "Tänään Mikko meni itse käskemättä pissalle ja kakalle"

"Mikko teki hienon piirustuksen päiväkodissa"

Sit Mikon (nimi muutettu) omat huudot "tuli kakka, tuli pissa, tuli kakka tuli pissa" . Ei tollasta jaksa kun ei omia lapsia ole ja lapsen isä yksinhuoltaja joka ei ymmärrä, etten ole niin kiinnostunut noista asioista kuin hän.

Ikäeroakin tähän mieheen oli 14 vuotta ja halusi musta uuden äidin lapselleen.

Vierailija
6/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton ja erittäin tyytyväinen :)

Vierailija
7/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi lapsi ja olen superinnellinen. Olen samalla ponnistellut uralla ja olen johtotehtävissä joten on sitten muutakin elämässä kun lapset aikanaan muuttaa kotoa.

Vierailija
8/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen, tahattomasti lapseton. Avioliitto voi kuitenkin hyvin, ehkä osasyynä lapsettomuus.

Vierailija
9/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa kun ei ole lapsia ollut, mutta hirmu alakulo iskee aina välillä kun kaikki aikalaiset ja kaverit pariutuu ja hankkii perheen.

Vierailija
10/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lapsia mutta en aio hankkia tälläiseen maailmaan.

Vierailija
11/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsi oli kauhea, koska se ei ollut sinun lapsesi. Omaan lapseen tulee erilainen kiintymyssuhde kuin toisen lapseen. Mutta onneksi pääsit katkeruudestasi eroon!

Vierailija
12/21 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen lapsi oli kauhea, koska se ei ollut sinun lapsesi. Omaan lapseen tulee erilainen kiintymyssuhde kuin toisen lapseen. Mutta onneksi pääsit katkeruudestasi eroon!

Itse taidat olla katkera. Ja sulla on lukemisen ymmärtämisessä vikaa.

Vierailija
13/21 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että. Ei ikinä lapsia. Nykyvanhempien (joidenkin)suoranainen viha jopa lapsiaan kohtaa vahvistaa tätä.

Vierailija
14/21 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ihmeellistä että nainen saa aivan vapaasti vihata lasta jos se ei ole oma mutta miehiltä vaaditaan lasten arvostusta ja tukemista jos nainen sitä omalle lapselleen vaatii

Vierailija
15/21 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taidat olla katkera. Ja sulla on lukemisen ymmärtämisessä vikaa.

Ei ole vikaa. Ap kertoi, että lapsiarki oli kauheaa, vaikka lapsessa itsessään ei ollut vikaa. Edellinen kommentoija vain veti mutkan suoraksi nimittäessään lasta itseään kauheaksi. Hän tarkoitti varmaankin, ettei lastenhoitoon halua eikä jaksa sitoutua kun lapsi ei ole oma eikä niin ollen ole aivan pakko. Silloin kaikki lapsen teettämä ylimääräinen työ on kauheaa eli "lapsi on kauhea".

Eri

Vierailija
16/21 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras päätös ikinä, ettemme tehneet lapsia! Jo ihan oman itsekkyydenkin vuoksi, mutta maailma on myös menossa sellaiseen suuntaan, että ei ole mitään järkeä tehdä tänne lisää ihmisiä. Olot hankaloituvat joka suhteessa, vaikka kaikkea uutta kehitelläänkin.

Tulee aika, jolloin ei saa syödä kuin jotain vegaanista, vettä tai sähköä on vain rajoitetusti, ei saa omistaa autoa, ei saa matkustaa, joku muu päättää mitä saat sanoa Kiitos ei.

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Mutta itse en jos noita asioita ollenkaan katastrofaalisina. En nytkään halua käyttää rajattomasti sähköä tai vettä, olen elänyt pitkään autotta ja vegaaniruoka on mielestäni hyvää. Sen sijaan elämä ilman lapsiani olisi minulle merkityksetöntä.

Luonnon kannalta totta kai sinun laillasi ajattelevat ihmiset ovat parempia kuin minun laillani ajattelevat. Mutten mitenkään osaa ajatella, että elämänlaatu olisi sidoksissa luonnonvarojen ylikulutukseen.

Vierailija
17/21 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

43w vela. En ole koskaan halunnut tehdä lapsia, enkä elää lapsiperhe-elämää. Jokainen kanssakäyminen lapsiperheiden kanssa on aina vahvistus tälle tunteelle. Ei minulle, kiitos, ikinä.

Vierailija
18/21 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden lapsia en todellakaan jaksaisi tällä intensiteetillä 24/7 tai puoliakaan siitä. Omia kyllä, vaikka välillä pää tuntuu leviävän hetkellisesti näidenkin kanssa. Ne on vain hetkiä. Rakastan lapsiani yli kaiken enkä heitä kadu. He kasvattavat minua siinä missä minä heitä.

Vierailija
19/21 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.

Vierailija
20/21 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei. "Mikko on syönyt tänään tosi hyvin" "Mikolla toimi vatsa tänään" "Tänään Mikko meni itse käskemättä pissalle ja kakalle"

"Mikko teki hienon piirustuksen päiväkodissa"

Sit Mikon (nimi muutettu) omat huudot "tuli kakka, tuli pissa, tuli kakka tuli pissa" . Ei tollasta jaksa kun ei omia lapsia ole ja lapsen isä yksinhuoltaja joka ei ymmärrä, etten ole niin kiinnostunut noista asioista kuin hän.

Ikäeroakin tähän mieheen oli 14 vuotta ja halusi musta uuden äidin lapselleen.

"Tuu kuuntelee!!!!" Totesi mies kun lapsi oli hetken osannut käydä itse vessassa. Pyysin lasta menemään vessaan kun kosketteli pippeliään, luulin että pissahätä.

Ei mennyt ja kolmen tunnin päästä meni ja mies ihan innoissaan "tuu kuuntelee!" Kun hirveä lorotus. Ei kiinnosta ihan oikeesti.