Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisille on vaikeaa puhua seksistä?

unhappyhuman
16.01.2023 |

Miksi ihmisille on vaikeaa puhua seksistä, vai onko sinulle? Olen itse huomannut tämän asian aina vain useammin; mikä ihme siinä on se ikävä seikka että, minkä takia seksistä puhuminen ihmisille on niin vaikeaa?

Mielestäni siinä on se yksi seikka, mikä on se mihin olen jo niin monesti ihmisten kanssa törmännytkin, eli ihmisen kategorisoiminen, ns.stigman, sen ikävän leiman antaminen, ja mistä syystä? Kun toinen saa päähänsä, tahi mielessään ajattelee, että toinen on ihan esim.täysinheipsankeikkadiipadaapa.tms outoa, kohtelukin voi olla sen mukaista. Tämä raivostuttaa itseäni, etenkin kun ei oikeasti vielä edes tunne toista ihmistä.

Ja hulluinta tässä on vielä se, että tälläistä ihan outoa käyttäytymistä ihmisistä pidetään normaalina, ehkä vähän liiankin normaalina, vielä varsinkin kun monilla vielä on "se" kokoajan mielessä, ja ovat aina valmiita? Ja eihän se niin helposti ikinä synny, "se" tai se aidosti onnistunut syvällinen ja seksuaalinen , molempia tyydyttävä, suhde; ei ainakaan minulla. Jos toinen käyttäytyy samoin kuin toinen, hän onkin taas esim.jokukyläluutahelppoheikki.tms, ja ties mikä kokokansanperästäänpoljettava. Helposti se käy!

Niin hullua mielestä tämä tälläinen käyttäytyminen, vaikka olisi niin, että paljon puhetta, mutta vähän villoja.sanotaan eli niitä, aitoja tunteita ja tekoja, vaan harvemmin niin kuitenkin, kohdalle osuu niitä.

Yksinkertaisesti sellainen ihminen, joka puhuu seksistä kärkkäästi ja vuolaasti, muttei sitten juurikaan parittele siellä ja täällä. Eli on vähän kuten minä, tai ehkä kuin sinäkin, herkästi tunteva ja syvällisiä kokemuksia elämäänsä kaipaava ihminen, myös seksissä. Ja hulluinta tässä vielä on se sitten miten jotkut kuvittelevat, että olen jotenkin vieläpä seksinvastainen tms. kun en sano koko asiasta sanaakaan. Se ei vain aina tunnu niin helpolta.

Ja ihan vaan sen takia että minua ei kiinnosta mikään niin pintapuolinen suhteilu ja tahi edes sellainen ihminen, kuten olen aiemmin jo kertonut enkä halua että minua vain käytetään hyväksi. Tietenkään, etenkään seksissä. Mitä mieltä itse olet, voiko sinun kanssasi puhua kuin ihminen ihmiselle, myös seksistä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköpähän tässä ole takana moralistien ahdasmielinen suhtautuminen seksiin. Pitkään koko asiasta puhumista pidettiin siveettömänä ja seksiä pelkästään avioliittoon kuuluvaksi asiaksi, ja kuviteltiin että kun seksistä ei puhuta, sitä ei myöskään harrasteta. Löytyyhän vieläkin ihmisiä, joiden mielestä koulun antama sukupuolivalistus kannustaa nuoret harrastamaan seksiä ja että aviopuolisot valistavat toisiaan kun sen aika on, muiden ei sovi asiasta puhua. Lisäksi kun miehiä on vielä pidetty pukkeina, jotka naivat kaikkea mikä liikkuu jos vaan saavat tilaisuuden, eipä ihme että puhuminen on hankalaa.

Vierailija
2/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sinun kanssasi puhua kuin ihminen ihmiselle, myös seksistä?

Kyllä minun kanssani voi, tosin paljon suorempaan kuin sinä aloituksessasi, olenhan mies.

- Lyhyitä, ymmärrettäviä lauseita - kiitos.

M48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

Eiköpähän tässä ole takana moralistien ahdasmielinen suhtautuminen seksiin. Pitkään koko asiasta puhumista pidettiin siveettömänä ja seksiä pelkästään avioliittoon kuuluvaksi asiaksi, ja kuviteltiin että kun seksistä ei puhuta, sitä ei myöskään harrasteta. Löytyyhän vieläkin ihmisiä, joiden mielestä koulun antama sukupuolivalistus kannustaa nuoret harrastamaan seksiä ja että aviopuolisot valistavat toisiaan kun sen aika on, muiden ei sovi asiasta puhua. Lisäksi kun miehiä on vielä pidetty pukkeina, jotka naivat kaikkea mikä liikkuu jos vaan saavat tilaisuuden, eipä ihme että puhuminen on hankalaa.

Hipit ovat nykyään liki kahdeksankymmppisiä ja kasvattaneet jälkeläisistään kaksi sukupolvea seksipositiivisuuteen; jos ovat.

Ei kaikessa tarvitse nähdä ahtautta, ei edes synnytyskanavassa!

M48

Vierailija
4/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan yksityisasioista puhuminen ain hankalaa

Vierailija
5/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M48

Nauroin ääneen 😂😂 Siis ihana piristys tänne taistelutantereelle, kiitos häpyhuulipalveluiden loppukäyttäjä!

Vierailija
6/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M48

Nauroin ääneen 😂😂 Siis ihana piristys tänne taistelutantereelle, kiitos häpyhuulipalveluiden loppukäyttäjä!

Kiitoksia! Kyllähän täällä aika yksinään saa verbaliikkaa harrastaa mutta onneksi sentään joku antagonisti aika ajoin sparraa minua - tarinan päähenkilöä, matkallani.

M48 :)

Vierailija
7/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei puhu. Hän nyt vain ei puhu, ja siihen on tyytyminen. Kaikki pitää pystyä päättelemään. Mutta onneksi homma toimii meillä niinkin. Onhan se vähän sellaista jännittävää aarrekartan selvitystyötä koko ajan, mutta pikkuhiljaa se tuottaa tulosta.

Vierailija
8/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei puhu. Hän nyt vain ei puhu, ja siihen on tyytyminen. Kaikki pitää pystyä päättelemään. Mutta onneksi homma toimii meillä niinkin. Onhan se vähän sellaista jännittävää aarrekartan selvitystyötä koko ajan, mutta pikkuhiljaa se tuottaa tulosta.

Ehdota, tai älä turhaan edes ehdota, ei se kuitenkaan vastaa - ota mukaan kimppaan jokin toinen apumies niin tulee äijään eloa! Sano että hän osasi viimeksikin niin hyvin - sillä aikaa kun sinä vaikenit.

M48 ;)

Vierailija
9/16 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no onhan yksityisasioista puhuminen ain hankalaa

Onko. Voiko suomessa, missä yleisesti käytössä oleva

. . h i l j a i s u u s . . (suomessa se ymmärretään!)

yhdeksi, hienoimmista tavoista: kommunikoida?

Mikä. Sitten siinä p u h u m i s e s s a on (kaikille!)

suomalaisille niin: v a i k e a a ?

Onko. Voiko suomessa, ihmiset tulla 'ALAS puusta..' ?

Vierailija
10/16 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä puhun seksistä ja kaksielisiä juttuja ihan noin vaan. Töissäki enemmän tai vähemmän aina hauskaa ku vastapuolesta riippuen kattoen minkä verran ja minkä tasoista juttua voi heittää. N35

Vierailija
11/16 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä puhun seksistä ja kaksielisiä juttuja ihan noin vaan. Töissäki enemmän tai vähemmän aina hauskaa ku vastapuolesta riippuen kattoen minkä verran ja minkä tasoista juttua voi heittää. N35

Njaa. Tuosta saa kuvan, että "puhumisesi" on rääväsuista läpänheittoa, jonka tarkoitus on lähinnä katsoa, että nolostuuko kuulija. Mutta onnistuuko ihan aito ja avoin ajatustenvaihto aikuisten kesken?

Vierailija
12/16 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi puhua ja puhun aiheesta mielelläni. Olen harvinaisen avoin erilaisille jutuille ja kokeiluille ja kaikenlaista onkin tullut kokeiltua. Monesti vain törmään siihen, että vastapuolen aika menee tuomitessa ja pöyristyessä, joten keskustelua ei oikein pääse syntymään. :-). Tästä syystä en yleensä aloita keskustelua aiheesta, mutta osallistun mielelläni, jos joku muu aloittaa.

Vierailija
13/16 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaa. Tuosta saa kuvan, että "puhumisesi" on rääväsuista läpänheittoa, jonka tarkoitus on lähinnä katsoa, että nolostuuko kuulija. Mutta onnistuuko ihan aito ja avoin ajatustenvaihto aikuisten kesken?

Sitä just tarkotin, molemmat sujuu luontevasti. Ja ei noin, ei kokeilua . Työpaikan pervojen kanssa asianmukaista läppää kun tiiän että ovat samanmielisiä kuin myös toisten kanssa ollaan ihan asian äärellä aidosti ja avoimesti. Samalla lailla puhun ihan avoimesti ihan mistä vaan.

Vierailija
14/16 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä just tarkotin, molemmat sujuu luontevasti. Ja ei noin, ei kokeilua . Työpaikan pervojen kanssa asianmukaista läppää kun tiiän että ovat samanmielisiä kuin myös toisten kanssa ollaan ihan asian äärellä aidosti ja avoimesti. Samalla lailla puhun ihan avoimesti ihan mistä vaan.

OK. Tässä palstalla on nyt vähän vaikea saada muutamasta sanasta oikeaa kuvaa siitä mitä tarkoitat, mutta mulle nuo "heittelyt", "pervot", "kaksimielisyydet" ja "hauska kattoo vastapuolta minkä tasoista juttua voi heittää" jotenkin kertoo vähän erilaisesta keskustelusta kuin mikä mulla tuli aloituksesta mieleen. Mulle nuo sanavalinnat voin kertovat vähän sellaisesta höröttelyllä ja keinotekoisella ronskiudella kuorrutetusta suunsoitosta, jossa ehkä siltikin nolo aihe on sillä tavalla peitetty, että siitä voi aina tarvittaessa peruutella että läppää hei, schläbändeerosta se vaan oli. Ihan mahdollista kuitenkin, että omaa tylsyyttäni vain tulkitsen väärin.

Joka tapauksessa, mulle aloitus toi mieleen enemmänkin sellaisen keskustelun, jota voisi käydä vähän samalla tavalla kuin harrastuksista tai muista yleisistä aiheista. Toisaalta seksi menee kyllä aiheena aika lähelle myös terveyttä ja parisuhdetta, ja pidetäänhän niistäkin asioista normaalisti sordiinoa päällä, eikä puhuta mitä tahansa kenen tahansa kanssa. Seksiäkin kuitenkin suurin osa harrastaa jonkun toisen kanssa, ja on aika luonnollista, ettei sen toisen intiimejä asioita aleta levitellä omissa keskusteluissa, mitä nyt on seksin yksityiskohdista puhuttaessa aika vaikea välttää.

Itse voisin kuvitella sopivassa seurassa keskustelevani jostain omakohtaisista asioista siltä osin kun ne voisi oikeasti pitää erillään aviovuoteen tapahtumista. Omasta kropasta, eroottisuudesta, kiihottumisesta, itsetyydytyksestä vaikka, sanoa mielipiteen jossain julkisuudessa käytävään keskusteluun tms. Samalla kuitenkin sanon suoraan, että enpä sellaista keskustelua olisi ensimmäisenä aloittamassa, jostakin syystä.

Vierailija
15/16 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työpaikka on turvallinen tila jossa en kerro tuplavaginapanoista tai pilluläväreistä - vaikka olenkin niissä kokemusasiantuntija.

Harrasteympäristössä minua ei saa hiljaiseksi.

- Olkaa kuten minä.

M48

Vierailija
16/16 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on kenelle seksistä puhutaan avoimesti. Ap:n tekstistä ei käynyt ilmi oliko puhekumppani deittikumppani, kaveri vai satunnainen juttukaveri.

Seksi on aika intiimi asia. Seksuaalisuuden kautta on helppo haavoittaa, niin harvapa haluaa avautua ventovieraalle.

Koska siitä puhutaan niin vähän, niin heti myös tulee ajatus että mitä tämän aihevalinnan takana on. Erittääkö se iskeä vai mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi