Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkötupakka

Vierailija
14.01.2023 |

Saako kerrostalossa polttaa sähkötupakkaa? Meille tuli tupakointikielto parvekkeille ja yritän lopettaa tupakoinnin. En viitsisi ravata 7. kerroksesta jatkuvasti ulos, häiriten naapureita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka on tupakka, eikä yhtään sen parempi kuin perinteinen. Jos oikeasti haluat lopettaa, yritä jollain muulla tuotteella.

Vierailija
2/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä sen kun ehdit, ei se naapureille kuulu.

Terveisin ex-tupakoitsija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan sähkötupakkaa, olen päässyt eroon tupakasta sen avulla. Kukaan vieraistani ei ole haistanut mitään.

Vierailija
4/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkalain mukaan sähkötupakkaa koskee samat säännöt kuin tavallista. Taloyhtiön tupakkakiellon rikkomisesta ei käytännössä kyllä seuraa mitään.

Vierailija
5/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen haju mene toisiin kämppiin niin kuin tupakan. Polttaisin vaan.

Vierailija
6/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tavallisen tupakan polttamisen sähköhöyrystimellä vuonna 2015. Sen jälkeen olen kuullut omituisia väittämiä sähköhöyrystimiestä. Että se olisi vaarallisempaa kuin tavallinen tupakka, vaikkei siinä ole tervaa eikä häkää, jotka aiheuttavat keuhkoahtaumataudin tai keuhkosyövän. 

Olen höyryttänyt työpaikalla, lentokoneen wc:ssä ja ties missä, eikä mikään hälytin ole ikinä pärähtänyt soimaan. Tosin jos on malli, mistä syntyy oikein paljon höytyä, se saa palohälyttimen huutamaan. Muuten naapurit eivät höyryttelyäsi voi todistaa, elleivät ole asentaneet valvontakameroita asuntoosi, mikä on laitonta.

Vierailija
7/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan sähkötupakka ei haise tupakalta. En usko, että kukaan valittaisi, vaikka polttaisitkin sähkötupakkaa asunnossasi tai parvekkeella.

Vierailija
8/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka eroaa tupakasta, sillä siinä ei polteta mitään, vaan höyrystetään pienen vastuksen avulla pääasiassa elintarvikkeiksi luokiteltuja nesteitä, useimmiten vaarattomalla nikotiinilla varustettuna.

Tupakan savusta poiketen, sähkötupakasta lähtevä höyry ei ole vaarallista tai haise pahalle, joskin jotkut poikkeusyksilöt eivät siedä hedelmäistä aromia joka siitä voi joitakin nesteitä höyrystettäessä tulla.

Pääsin itse eroon vuosikymmenten tupakoinnista höyryttimen avulla.

Vierailija
9/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä huijaamista tuollaiset sähkötupakat. Olet edelleen riippuvainen nikotiinista. Heikot ihmiset eivät pääse eroon riippuvuudesta.

Vierailija
10/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensä huijaamista tuollaiset sähkötupakat. Olet edelleen riippuvainen nikotiinista. Heikot ihmiset eivät pääse eroon riippuvuudesta.

Ihanaa tavata noin vahvoja ja riippuuvuuksista vapaita ihmisiä! Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
11/21 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita vähiten haittoja aiheuttava riippuvuun.

Voisin valita ruokariippuvuuden, viinan, heinän, vegaaniuden, bensan, dieselin, rahan, pelaamisen, rakennekynnet, kauneusleikkaukset, pimpankarvojen ajelun ym. mutta koska nikotiini on halpaa ja terveydelle vaaratonta, valitsen sen :-)

Vierailija
12/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tupakointi häiritsee naapureitasi enemmän kuin ulkonaramppaus.

Vierailija
13/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointikielto koskee myös sähkötupakkaa.

Vierailija
14/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä sisällä, se ei haise mihinkään.

Vierailija
15/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkötupakka on tupakka, eikä yhtään sen parempi kuin perinteinen. Jos oikeasti haluat lopettaa, yritä jollain muulla tuotteella.

Nikotiiniriippuvuudesta ei pääse eroon nikotiinituotteilla. Itse poltin 40 v. ja sain lopetettua tupakoinnin vieroituslääkkeen avulla. Kun lopettaa tupakan polttoa eikä käytä nikotiinituotteita, niin nikotiini häviää elimistötä muutamassa päivässä. Vaikeinta tupakoinnin lopetuksessa oli ainakin itselleni tapa käydä tupakalla ja koska poltin yleensä vain omalla parvekkeella minun piti oikein tarkoituksella opetella käymään siellä parvekkeella ilman, että tupakoin siellä. Aloitin samalla tupakoinnin lopetuksen kanssa painon pudotuksen, muutokset ruokailutottumuksiin ja myös liikunnan (pitkiä kävelylenkkejä) ja tästä kaikesta oli painon putoamisen lisäksi se hyöty, että sain muuta ajateltavaa eikä ajatukset pyörineet tupakoinnin lopetuksessa. Olen ollut polttamatta nyt jo yli 3 vuotta eikä tupakkaa enää tee missään tilanteessa mieli ja painokin on pysynyt hyvin tavoitelukemissa koska muutokset ruokailutottumuksissa ja elämän tavoissa ovat pysyviä. Itse en suosittele kokeilemaan tupakoinnin lopetusta sen paremlin nikotiinvalmisteiden kuin sähkötupakankaan avulla vaan ohjeistan hakemaan vaikka julkisesta terveydenhuollosta reseptin vieroituslääkitykseen, pysyvä lopettaminen vaatii sekä nikotiinista että tupakointitavasta irtipääsyn.

Vierailija
16/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan sähkötupakkaa parvekkeella koska meilläkin on tupakointikielto.

Vierailija
17/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroituslääkkeillä ei ollut minulle minkäänlaista apua tupakoinnin lopettamiseksi. Sähkötupakan avulla pääsin eroon tupakasta ja sitten sähkötupakasta.

Vierailija
18/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieroituslääkkeillä ei ollut minulle minkäänlaista apua tupakoinnin lopettamiseksi. Sähkötupakan avulla pääsin eroon tupakasta ja sitten sähkötupakasta.

Lopettaa sitten tupakoinnin millä keinolla tahansa, niin onnistumisen takana on aina vankka päätös lopettaa ja päätösen syntymistä edesauttaa jos on jokin asia mikä motivoi lopetuspäätöksen tekemistä. Itseäni motivoi lopetuspäätökseen rahan (n. 10 euro/päivä) säästyminen, eläkkeelle jäädessäni olisin joutunut luopumasn paljosta muusta jos olisin jatkanut tupakointia.

Vierailija
19/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan satunnaisesti sähkötupakkaa parvekkeella. Se tuoksuu joltain marjalta, ei voi häiritä ketään. Savukkeet poltan sitten alhaalla tupakkapaikalla.

Virallisesti sähkötupakka lasketaan savukkeeksi, mutta joissain yhtiöissä sähkötupakkaa saa polttaa parvekkeella. Meillä varmaan ei.

Vierailija
20/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkötupakka eroaa tupakasta, sillä siinä ei polteta mitään, vaan höyrystetään pienen vastuksen avulla pääasiassa elintarvikkeiksi luokiteltuja nesteitä, useimmiten vaarattomalla nikotiinilla varustettuna.

Tupakan savusta poiketen, sähkötupakasta lähtevä höyry ei ole vaarallista tai haise pahalle, joskin jotkut poikkeusyksilöt eivät siedä hedelmäistä aromia joka siitä voi joitakin nesteitä höyrystettäessä tulla.

Pääsin itse eroon vuosikymmenten tupakoinnista höyryttimen avulla.

et päässyt. vaihdoit vain nikotiiniadditiosi tyydyttämisen keinoa samankaltaiseen aktiviteettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä