Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt aikuisena se on alkanut sattua enemmän ja enemmän

Vierailija
14.01.2023 |

millainen lapsuus minulla oli ja mitä minulle tehtiin. Lapsena sitä ei oikein tuntunut edes ymmärtävän ja näki vian jotenkin itsessä. Vieläkin ajattelen kyllä, että minussa oli jotain vikaa, mutta myös että kuinka minulle saatettiin tehdä niin. Kipu vain tuntuu pahenevan päivä päivältä. Pelkään, että kohta en enää kestä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko selvittää terapian mahdollisuutta tai muuta tukea asian käsittelyyn?

Vierailija
2/4 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko selvittää terapian mahdollisuutta tai muuta tukea asian käsittelyyn?

Epäilen, että siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. En pysty käsittelemään asiaa. Pelkään, että painostaminen saattaisi johtaa psykoosiin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

4/4 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeita kokemuksiaan ei välttämättä tarvitse käsitellä suoraan henkilökohtaisella tasolla, jos ei ole valmis siihen. Sen sijaan voi esim. lukea psykologista kirjallisuutta, jossa pohditaan syitä sille, miksi ihmiset käyttäytyvät miten käyttäytyvät. Siten voi etäisyyden päästä käsitellä pieninä annoksina omiakin kokemuksiaan.

Ei välttämättä kannata kuitenkaan lukea sellaista kirjallisuutta, missä joku tilittää omista traumaattisista kokemuksistaan. Sellaista voi olla liian rankkaa lukea. Tarkoitan enemmänkin teoreettista kirjallisuutta. Nykyään on netistä löydettävissä paljon myös psykologien ja terapeuttien haastatteluja perhesuhteiden ongelmista ja lapsuuden traumoista yms.