Mistä tunnistaa onko rintakipu ahdistusta vai sydänvikaa??
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mistä sen varmaksi näkee, on sydänfilmi (levossa ja rasituksessa).
Itse asiassa ei välttämättä. Minulla oli normaali EKG mutta varjoainekuvauksessa silti näkyi sepelvaltimoiden ahtautuminen. Rasituskokeeseen harvemmin laitetaan sellaista ihmistä, joka tulee valittamaan sydänoireita.
Ainoa varma tapa nähdä sepelvaltimoiden tilanne on sydämen verisuonien kuvaaminen varjoainetta käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärissä. Voi olla montaa muutaiin. Kylkivälilihakset, fibro, jumi, refluksi.....
Itselläni kylkivälilihakset on se murheenkryyni. Jos koskaan oikeasti saan sydäntaudin tai infarktin niin kuolen varmaan kotiini kun luulen että ne pirun kylkivälilihakset taas kramppaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mistä sen varmaksi näkee, on sydänfilmi (levossa ja rasituksessa).
Itse asiassa ei välttämättä. Minulla oli normaali EKG mutta varjoainekuvauksessa silti näkyi sepelvaltimoiden ahtautuminen. Rasituskokeeseen harvemmin laitetaan sellaista ihmistä, joka tulee valittamaan sydänoireita.
Ainoa varma tapa nähdä sepelvaltimoiden tilanne on sydämen verisuonien kuvaaminen varjoainetta käyttäen.
Minut laitettiin rasituskokeeseen, kun lääkäri oli jo etukäteen päättänyt että se oli ahdistusta. Joko kävi tuuri tai sitten se oikeasti oli ahdistusta, kun en siihen kuollut eikä filmi näyttänyt mitään outoa.
- eri
Kiitos hyvistä kattavista vastaamisista sepelvaltimotautiin!
Järkytyin tässä joku aika sitten niin kovasti, että rintaa alkoi puristaa ja tuntui kuin olisi joku möykky ollut rintalastan takana. Olo oli kyllä kamala. Sitä kesti varmaan lähes puoli tuntia, mutta en mennyt lääkäriin, kun ei se pahentunut. Luulin saavani sydänkohtauksen, mutta sitten ajattelin, että se saattoikin olla takotsubokohtaus korkeintaan. Siitäkin kai olisi syytä mennä lääkäriin.