Mistä tietää että on elossa eikä kuollut?
Mitä tietää, että sydän lyö vielä? Mitä pitää tehdä kun tuntuu, että sydän on irronnut?
Kommentit (26)
Jos uloste on lämmintä olet elossa.
Verottaja jättää rauhaan kun olet kuollut.
Todennäköisesti olet hengissä, sydän lyö, vaikkei heti löydä pulssia, pitää etsiä oikea kohta. Ei kukaan tiedä onko elossa vai joku hologrammikaksoisversio, mutta sillä mennään mitä on.
Kuolleet eivät ainakaan yleensä pahemmin kirjoita trolleja Vauvapalstalle. Sama asia on myös jos sydän on pysähtynyt tai irronnut.
Filosofi René Descartes tuon aikanaan ilmaisi jo tavalla, etteivät sitä ole voineet muut filosofit enää kiistää: "Cogito, Ergo sum" , eli "Ajattelen, olen siis olemassa".
Johdettuna tähän tilanteeseen: Niin kauan, kuin saat tekstiä Vauva-palstalle, voit siis olla huoleti olemassa olosi suhteen.
Joku irvileuka joskus tosin totesi, ettei kuolemaa tarvitse pelätä, sillä kuoleman jälkeen et todennäköisesti välitä asiasta kuitenkaan.
...
Jos mieltäsi vaivaa ns. henkinen kuolema, on tämä tietysti vakavampi asia ja vaatinee parhaimmillaan ammattiapua. Puhuminen toki auttaa, ja paremman puutteessa vaikkapa Vauvapalstalle nimettömänä kirjoitteleminenkin.
Jos tiedostat jotain, olet elossa. Kuolleet eivät ajattele tai tiedosta tai mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedostat jotain, olet elossa. Kuolleet eivät ajattele tai tiedosta tai mitään muutakaan.
lähde?
Kun huomaa katselevansa makuulla ollessa kattoa, eikä katosta alaspäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähde?
Lähde? Tietoisuus on aivoissa, aivojen kuollessa tietoisuus katoaa. Lähde: moderni tiede.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän 99% ihmisistä on kuolleita. Katsokaa noita zombeja kun käytte ulkona kuutiostanne. Orjalaumoja jotka vaeltavat aamuisin töihin, illalla kotiin hieman nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Verottaja jättää rauhaan kun olet kuollut.
Ei nyt aleta hötkyilemään, kyllä verottaja vielä kuolinpesästä haluaa varmasti viedä tuhkat pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähde?
Lähde? Tietoisuus on aivoissa, aivojen kuollessa tietoisuus katoaa. Lähde: moderni tiede.
Tuntuu että toiset aivot vain tekevät havaintoja toisista aivoista ja tekevät hypoteeseja. Sitten aivot kiistelevät keskenään minkä aivon keksimä teoria aivoista on paras.
Ainakin tämä monta päivää kestävä migreeni saa minut ajattelemaan, että kunpa kuolo jo korjaisi. Eli minulla -> kärsin migreenistä eli olen elossa.
Silloin on kuollut kun ei tiedä mistään mitään vaikka ei nuku. Eli, jos siis joudut pohtimaan että olenkohan mä nyt kuollut, niin et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähde?
Tuntuu että toiset aivot vain tekevät havaintoja toisista aivoista ja tekevät hypoteeseja. Sitten aivot kiistelevät keskenään minkä aivon keksimä teoria aivoista on paras.
Susta voi tuntua ihan miltä vaan, ei ne tunteet todellisuutta muuta. Tiede ei välitä sun tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tämä monta päivää kestävä migreeni saa minut ajattelemaan, että kunpa kuolo jo korjaisi. Eli minulla -> kärsin migreenistä eli olen elossa.
Onko yrtti tai sienet jo kokeiltu? Ne jos eivät toimi, sitten eutanasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähde?
Susta voi tuntua ihan miltä vaan, ei ne tunteet todellisuutta muuta. Tiede ei välitä sun tunteista.
Tiedekin on vain aivojen tekemiä havaintoja kuule. Sinä itsekin olet sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähde?
Tiedekin on vain aivojen tekemiä havaintoja kuule. Sinä itsekin olet sellainen.
Aivot tekevät havaintoja ympäristöstään.
>havainnoilla on pakko olla havaitsija, siis olen olemassa koska nämä havainnot viittaavat aina yhteen tajuntaan.
Jos tunnistaa ja tuntee vidutusta, on vielä hengissä !