Ylävatsavaivat, painontunne oikealla puolen. Johtuu lääkärin mukaan psyykkeestä.
Eipä siinä, sopii kuvaan, että kun on masennusdiagnoosi, niin miksipä vatsavaivat eivät voisi olla yksi oire sen taustalla.
Jokatapauksessa vaiva häiritsee ja painontunne on epämukava ja kärsin siitä päivittäin. Se on paikallinen yhdessä kohtaa ja painaa, syömisen jälkeen tai pitkään istumisen jälkeen jopa kiristää.
Verikokeet kaikki on oikein hyvät, ei sappivaivaa tai maksassa vikaa. Vatsahaavaa pohti mutta ei hoideta sitä koska ei ole ollut verta ulosteessa. Ei myöskään ole ollut laihtumista tai oksentelua, suurempaa pahoinvointia, joten tämä jää nyt hoitamatta. Pohdin vain, mitä voin tehdä itse, että tuo menisi ohitse.
Kommentit (5)
Voisiko kuitenkin olla sappikivet, onko ultrattu? Oireilevat juurikin oikean kylkikaaren kohdalla ja keskivatsalla, etenkin rasvaisen aterian jälkeen. Sappikivet voi liuottaa itse pois (esim epsomsuola), kannattaa googlettaa ohjeet
Eli toiminnallinen vatsavaiva, joka liitetään tyypillisesti psyykkiseen alkuperään. Voit tarkastella tästä lisää https://www.kaypahoito.fi/kht00115
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kuitenkin olla sappikivet, onko ultrattu? Oireilevat juurikin oikean kylkikaaren kohdalla ja keskivatsalla, etenkin rasvaisen aterian jälkeen. Sappikivet voi liuottaa itse pois (esim epsomsuola), kannattaa googlettaa ohjeet
Lääkäri ei nähnyt syytä vatsan ultraamiselle. Juuri tuossa kohtaa se tunne on ja pysyy siis oikealla puolen rinnan alla, kylkikaaren alla! Vatsa myös turpoo erittäin herkästi, tuntuu kuin olisin kävelevä puhallettu pallo. Ei kuukausien mittaan ole kadonnut mihinkään, päinvastoin. Sappikiviä olen myös ajatellut mutta tosiaan verikokeet ovat aivan loistavat kaikinpuolin. Kiitos vinkistä, vilkaisen asiaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei nähnyt syytä vatsan ultraamiselle. Juuri tuossa kohtaa se tunne on ja pysyy siis oikealla puolen rinnan alla, kylkikaaren alla! Vatsa myös turpoo erittäin herkästi, tuntuu kuin olisin kävelevä puhallettu pallo. Ei kuukausien mittaan ole kadonnut mihinkään, päinvastoin. Sappikiviä olen myös ajatellut mutta tosiaan verikokeet ovat aivan loistavat kaikinpuolin. Kiitos vinkistä, vilkaisen asiaa.
-ap
https://www.akupunktiolahde.fi/talla-kotikonstilla-poistat-sappikivesi-…
Refluksi, palleatyrä?