En halua enää syödä muuta kun sen mikä on "pakko" olen aina ollut tyytyväinen painooni
Olen lapsesta saakka ollut pieniruokanen ja hoikka. Nyt 34v, 162cm/49kg. Ei liene hengenvaarallista. Minulla ei vaan ole ruokahalua. Päivän aikana saatan syödä kaksi kiiviä ja ruisleivän oivariinilla ja 17% juustolla, joskus jos töistä jää esim. rahkaa, tai spagettia niin syön sitä pienen lautasen (spagettia vajaa DL, kastiketta 1 RKL) juon vettä litran päivässä ja pari mukillista yöllä. Mikä avuksi kun ei vaan tee mieli syödä?
Kommentit (17)
Onhan tuo jo lievää alipainoa. Minkälaista sun jaksaminen ja mieliala on?
Itse ainakin samoissa mitoissa ollut jo aika nääntynyt.
Oon hommannut lisäenergiaksi mm proteiinijuomia ja vanukkaita, pähkinöitä ja leipäjuustoa niitä päiviä varten kun ei löydy energiaa valmistaa mitään. Noita on helppo nappailla vaikka ei ole näläntunnettakaan.
Ei mitään, jos ihan hyvin jaksat. Jonkun monivitamiinitabletin voisit ottaa päivittäin, koska noin vähäisestä ruokamäärästä ei välttämättä saa kaikkia mikroravinteita tarpeeksi.
Ehkä et liiku tarpeeksi? Olen itse 157/47kg ja huomasin että liikuntaa lisäämällä ruokahalu kasvoi myös.
Ei tietenkään ole pakko syödä jos ei tee mieli.
Onhan pakko syödä jos mielii terveenä vanheta. Tietyt yrtit voi kasvattaa ruokahalua vaikkapa ja tuo liikunta. Ei mitenkään tervettä vaikka olisi miten hoikka tahansa.
Voi kultapieni, ei tuo oikein riitä aikuiselle naiselle.
Mikä on sun olo muuten, oletko väsynyt, kuinka sä nukut ja liikut? Jaksatko ylipäätään mitään?
Onko kuukautiset säännölliset?
Johan tuossa kohta lähtee tukka päästä ja iho hilseilee yms.
Sulle voisi sopia se hömppäohjelma missä alipainoiset vaihtaa ruokavaliota ylipainoisen kanssa ja alipainoinen oikeasti syö joka aterialla niin paljon kuin vaan kykenee. Ja jun sen paksukaisen ruuat ovat yleensä jotain maukasta epäterveellistä mättöä, niin alkaa se ruuan ja syömisen ilokin löytymään sieltä. Tietenkään ohjeistuksena ei ole että kumpikaan jatkaisi kokeilemallaan dieetillä vaan sitten molemmille suunnitellaan joku järkevä ruokavalio kun on päästy yli siitä "en vaan pysty syömään / en vaan pysty olemaan syömättä" -vaiheesta.
Poltatko tupakkaa tai juotko kahvia/teetä litroittain? Joillain ihmisillä nämä vie ruokahalun todella tehokkaasti.
Mulla oli kilo enempi painoa iässäsi mutta pituutta 7 cm enemmän.
Sain 40-vuotispäiväksi painonnostettua 56kg. Joka on hyvä.
Muuten, kun lähestyy neljääkymppiä ja ruukaa menkat runsastua, voi tulla äkkiä raudanpuutos.
Toki, jos jotain pillereitä popsit, ei vaikuta. Kunhan sanon.
Kuvailemassasi ruokavaliossa on tosi vähän proteiinia, toki ymmärrän että tuo oli vaan esimerkki mutta johan tuossa lihakset kuihtuu.
Olisiko sinun mahdollista esim. syödä lohta tai kanaa, niistä saa proteiinia ja lohesta myös hyviä rasvoja.
No, eipä tuo kaukana ole pituus miinus 110 luvusta, joka on ihanne ja terveellisin paino.
Itsellä 170cm, 57kg. Eli yhtä hoikka kuin sinä.
Aika monelle naiselle tule yllärinä, että menkat alkaa muuttua 35-40 ikävälillä. Viimeistään 44iäs on jo muutoksia. Tervetuloa keski-ikään 😂
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle naiselle tule yllärinä, että menkat alkaa muuttua 35-40 ikävälillä. Viimeistään 44iäs on jo muutoksia. Tervetuloa keski-ikään 😂
Liittyy asiaan miten?
En kyllä ymmärrä miksi pitäisikään syödä muuta kuin se mikä on "pakko"?
Miksi ihmeessä pitäisi ahtaa ja mässätä kun ei ole nälkä? Ylimääräistä mättöä?
Minä syön aamulla, jotain pientä aamupäivän aikana. Sitten lounaan ja viimeisenä päivällisen.
Välipaloja en syö koska ne on tarpeettomia.
Olen ikäni ollut hoikka ja olen painooni tyytyväinen vaikka tuntuu sille että moni jolle se ei kuulu, ei ole.
Huomautuksista päätellen.
En kieltäydy esim. suklaasta joka on herkkuni, mutta syön sitä vain harvoin ja silloinkin noin yhden rivin levystä. En tunne tarvetta ahmia.
Huvittaa myös täysin ulkopuoliset ihmiset jotka ovat niiiiiiin "huolissaan" terveydestäni ja painostani :D. Onhan se tietysti liikuttavaa kiltteyttä mutta.....
Vierailija kirjoitti:
Voi kultapieni, ei tuo oikein riitä aikuiselle naiselle.
Mikä on sun olo muuten, oletko väsynyt, kuinka sä nukut ja liikut? Jaksatko ylipäätään mitään?
Onko kuukautiset säännölliset?
Oletko yläasteella, jäänyt sen tasoiseksi vai muuten vaan tyhmä? Kukaan muu ei sano "voi kultapieni".
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kilo enempi painoa iässäsi mutta pituutta 7 cm enemmän.
Sain 40-vuotispäiväksi painonnostettua 56kg. Joka on hyvä.Muuten, kun lähestyy neljääkymppiä ja ruukaa menkat runsastua, voi tulla äkkiä raudanpuutos.
Toki, jos jotain pillereitä popsit, ei vaikuta. Kunhan sanon.
Mä olin 164cm ja 15v 47kg, 16-38v 52kg ja vasta sen jälkeen normaalipainon puolivälissä. Ihan normipainoja kaikki. Jaksamisessa ei mitään vikaa, kasvatettu 4 lasta, tehty töitä ja treenattu sopivasti. Aina ollut pieniruokainen
Nyt 60v olen samalla syömisellä ja vähemmällä liikkumisella vähän ylipainoinen, valitettavasti
No ole tyytyväinen ettei tee mieli syödä enempää kuin tarvii. Painosi on ihan ok pituuteesi nähden, joten ei mitään syytä väkisin yrittää syödä enempää.