Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöläisten kokemuksia kävelymatoista?

Vierailija
09.01.2023 |

Kerro kokemuksesi kävelymatosta/jupksumatosta, jos sinulla on sellainen. Alkaa etätyö tuntua kropassa liiallisena istumisena. Kävelymatolla voisi tarpoa ainakin kokoukset läpi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais kanssa kun olen kävelymattoja tutkiskellut. Käytössä tällä hetkellä sähköisesti korkeussäädettävä pöytä ja tämä jalkojen aktivointiin seisoessa:

https://blackroll.com/products/blackroll-smoove-board

Vierailija
2/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kuntopyörää, jos on ns. kuunneltava "palaveri", eli ei tarvitse kirjoittaa mitään tai edes kommentoida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole etätyöläinen, mutta sellaisen ostin. Yllättävän rankkaa sohvaperunalle. Kävelen sillä noin 45 min illassa ja välillä siinä juoksen minuutin tai kaksi. Toistaiseksi en jaksa enempää. Pääasiassa kävelen reipasta tahtia niin, että hiki tulee. Olen siis käyttänyt sitä noin kuukauden. Yllättävän kovaääninen on. Esim suomalaisia ohjelmia en kuule jos ääni tulee suoraan telkkarista. Meillä siis ihan halpa malli, mutta toistaiseksi on palvellut hyvin.

Ja kengät pitää olla hyvät ja joustavat. Siis sellaiset juoksukengät kai. Mulla ainakin tuli jalkapohjat kipeiksi huonoilla kengillä.

Ja pystyn muuten hölkätä ilman, että pidän kiinni, mutta reipas kävely ei onnistu ilman, että pidän toisesta aisasta kiinni. En tiedä onko mulla huono tasapaino vai tottumiskysymys.

Mutta suosittelen. Työni puolesta kyllä tulee askeleita se 10000, mutta työkävelyni on sellaista hidasta lampsimista.

Vierailija
4/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin minäkin noita kävelymattoja, mutta ei...

Oma ratkaisuni on: selätin, halpa ja helppo käyttää. Sitten oma sisätriathlon: eli olen koneella välillä seisoen, välillä istuen ja välillä makuulla.

Ja välillä ulos, pääkallokeleistä huolimatta. Kunnolliset nastaremmit jalkaan niin pysyy pystyssä.

Kävellä ja liikkua pitää, tai muuten siihen ei enää pysty.

Vierailija
5/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää sitä aikaa, mikä menisi muuten ajomatkoihin, päivittäiseen kuntoiluun, niin silloin ei pitäisi kyllä olla liikunnan puute. Vähän itsekuria - ei se muuta vaadi. Tuommoinen juoksumatto on ihan höpö höpö ja aivan turha.

Vierailija
6/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähen heti aamulla lemmikin kanssa lenkille ulos. Päivällä käyn kaupassa ja kahvilla, illalla vielä ulos lenkille. Kannattaa liikkua.

Vierailija
7/12 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt missään palavereissa läähätä sillä matolla. Tauoilla vaan please.

Vierailija
8/12 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kävelymatoilla pystyy tekemään töitä, kun säätää vauhdin hitaaksi eli noin 0,5 km/h. Palavereissa voi olla nopeampi vauhti, jos ei tarvitse itse esiintyä tai puhua paljoa. Istumatyö on turmioksi, joten ehdottomasti suositeltava juttu! Nykyään näitä on jo joillakin työpaikoillakin.

Vierailija
9/12 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää sitä aikaa, mikä menisi muuten ajomatkoihin, päivittäiseen kuntoiluun, niin silloin ei pitäisi kyllä olla liikunnan puute. Vähän itsekuria - ei se muuta vaadi. Tuommoinen juoksumatto on ihan höpö höpö ja aivan turha.

Tässä ei olekaan kyse siitä, ettei olisi aikaa kuntoilla, vaan siitä, että päivässä tulee liikaa istuttua. Kävelymatto mahdollistaa istumatyöläisellekin jonkin verran liikuntaa päivän aikana. Muuten on vaikea saada 10 000 askelta täyteen, jos istuu päivät ja käy vaan illalla liikkumassa. Ei se yksistään riitä.

Vierailija
10/12 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin kuulla kokemuksia, miten matto toimii työpäivän aikana? Onnistuuko sen käyttö?

Vierailija
11/12 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole etätyöläinen, mutta sellaisen ostin. Yllättävän rankkaa sohvaperunalle. Kävelen sillä noin 45 min illassa ja välillä siinä juoksen minuutin tai kaksi. Toistaiseksi en jaksa enempää. Pääasiassa kävelen reipasta tahtia niin, että hiki tulee. Olen siis käyttänyt sitä noin kuukauden. Yllättävän kovaääninen on. Esim suomalaisia ohjelmia en kuule jos ääni tulee suoraan telkkarista. Meillä siis ihan halpa malli, mutta toistaiseksi on palvellut hyvin.

Ja kengät pitää olla hyvät ja joustavat. Siis sellaiset juoksukengät kai. Mulla ainakin tuli jalkapohjat kipeiksi huonoilla kengillä.

Ja pystyn muuten hölkätä ilman, että pidän kiinni, mutta reipas kävely ei onnistu ilman, että pidän toisesta aisasta kiinni. En tiedä onko mulla huono tasapaino vai tottumiskysymys.

Mutta suosittelen. Työni puolesta kyllä tulee askeleita se 10000, mutta työkävelyni on sellaista hidasta lampsimista.

Juoksumatot, varsinkaan halvat, eivät muuten sovellu kovin hyvin kävelymatoiksi. Kävelymatot ovat lähtökohtaisesti kalliimpia kuin juoksumatot. Toisin, kuin voisi kuvitella, kävellessä mattoon kohdistuu paljon suurempi rasitus kuin juostessa, koska jalka on maassa huomattavasti pidemmän aikaa ja liikkuu pidemmän matkan matolla alustaa vasten. Toisekseen kävelymatot ovat paljon hiljaisempia, koska ne on suunniteltu käytettäväksi toimistoympäristössä, etäpalavereissa yms. 

Vierailija
12/12 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta tosta Fitnord Walk 200 kävelymatosta? Siis tästä: https://sportspro.fi/paras-kavelymatto-kotiin-tai-toimistoon/ Täytyis saada enemmän liikuntaa etätyöpäivään, mutta mun polvet ei tykkää pääkallokeleistä ulkona pidempään kävelystä, vaikka nastat onkin alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän