Osaatteko selittää yhden asian (sähköstä)?
Olen tässä pohtinut kun joka paikassa pitäisi säästää sähköä että miksi se ei koske ulkomainontaa? Luulisi että sammuttamalla ison osan ostareiden ja megamarkettien ja keskustoidenkin ulkovaloista saataisiin säästö helposti kasaan. Ymmärrän hyvin että vaikkapa ulkovalaistuksesta ei voi säästää, eikä kaikesta teollisuudestakaan. Mutta tuo olisi suhteellisen helppo säästökohde, suurin osa tietää missä se oma vakikauppa on ja toki vaikka 20 prosenttia mainosvaloista voisi olla käytössä. Onko tätä ehdotettu missään, miksi ei toimisi? Ei minusta kotitalouksien tavallisesta kulutuksesta niin isoja lukuja tule.
Kommentit (4)
Kun tuo olisi helppo säästö niin mietityttää että onko se säästö oikeaati tarpeen vai mistä tässä on kyse. En ole nähnyt mediassa yhtään juttua missä ehdotettaisiin vaikka että ostarin ja Prismakeskuksen mainosvalot pois päältä joka päivä vaikka 3 tunniksi. Ei edes kaikki valot vaan ne mainokset. Niitä ulkotaulujakin on valtavasti. Meneekö tässäkin suurten yritysten etu edelle? Jo nyt kuluttajia syyllistetään siitä että ostetaan liikaa niitä tuotteita mitä mainostetaan, eikö helpompaa olisi rajoittaa niitä mainostajia?
No ei sähköä edes ole tarvetta erityisesti säästää. Hyvin on riittäänyt muutenkin.
Tee kansalaisaloite että tuollaisiin "turhiin" paikkoihin käyettävä sähkö saisi erityisen kovan haittaveron. Luulisi sähkön riittävän suomessa ihan eri malliin.
Tärkeintä se kotitalouksien säästö näköjään. Sekin toisilla ääliömäistä kun säästetään sähkölaskussa. Kotona otsalampun valossa kun talossa vaan yhtä valoa voi käyttää. Pyhä henkikö se sitä lamppua loistattaa siinä otsalla?