Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa, kun en tiennyt tätä suhteessani narsistisen kanssa

Vierailija
06.01.2023 |

Vasta nyt jälkeenpäin olen oppinut eri lähteistä, että narsisti janoaa sinun reaktiotasi. Siksi hän valittaa jostain aivan uskomattomista asioista tai keksii jotain todella outoa, josta reaktiosi voisi saada. Hän luo tilanteita, joissa vaihtoehdot ovat suostuminen kyselemättä hänen oikkuihinsa (älä näe ystävääsi, anna hänelle kaikki rahasi, mene nukkumaan tai valvo, kun hän sanoo jne.) tai pidä puoliasi ja joudu älyttömään riitaan, joka kestää 2h-3 päivää. Olisinpa tiennyt, että paras reaktio on ei reaktiota ollenkaan.
Toki siitäkin sanomista tulee, mutta sitten hän saa riidellä yksinään. "Kuulitko ollenkaan,mitä sanoin?" "Että mykkäkoulua sitten aattelit pitää?" "Aika lapsellista käytöstä, ettei voi vastata!"
Näet, miten narsistinen ihminen alkaa kiemurrella, kun ei saa reaktiota. Kertaluontoisesti voit ilmoittaa, että vastaat kyllä järkeviin asioihin ihan mielelläsi. Hän toki yrittää perustella, miksi hänen sääntönsä olisi järkevä. Mutta siinä vaiheessa korvasi eivät enää kuule.
Tein tuota vain osittain, kun olin saanut 100% tarpeekseni. Laitoin musiikin soimaan, kokkailin, siivosin tai pyykkäsin rauhassa laulellen. Mutta olisi pitänyt alusta asti tietää tuo eikä lähteä jokaiseen provokaatioon mukaan.
Ja miksi käsittelen tätä, vaikka olen hänestä jo erossa ja uudessa hyvässä suhteessa? Tietoisuuden lisäämiseksi muille vastaavassa tilanteessa oleville. Ja tottakai tuollainen kohtelu pidemmän päälle jättää jotain jälkeä. Ei niitä aktiivisesti ajattele ja on päässyt yli, mutta tottakai menneisyys välillä pulpahtaa mieleen, kun ei ole tuo dementiakaan vielä iskenyt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei saa hoitaa lastenlapsia, välit häneen katkaistaan.

Vierailija
2/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikoimattamuus ei ole hyvä ratkaisu. Ei toiminut sinullakaan ja ero tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Siksi olen itsekin opetellut hallitsemaan tunteeni ja reaktioni, pääsen niin paljon helpommalla. T. Narsistin puoliso

Vierailija
4/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan selvää, että narsistin käytöstä miettii vuosiakin myöhemmin. Kun on tilaa ja elämä paremmin pystyy helpommin käymään läpi, oivaltaa ja todeta, että tilanteet olisivat sujuneen paremmin niin tai näin. Kuitenkin sitä toimi juuri silloin niin kuin parhaimmaksi uskoo.

MInä  istuin toisessa huoneessa sormet korvilla sen hullun kiljuessa sohvalla ison mahansa takaa. En vastannut koskaan mitään ja koetin vain kestää. MInusta usein vaikutti siltä, että hänelle riitti vain kanavoida pahaa oloaan jonkun pikku syyn vuoksi.  Hän näytti niin vastenmieliseltä reppanalta ja toivon mukaan pian sydäriin kuolevalta. Elämä oli pelkkää varomista 24/7 ja yhä mietin, miten joku voi olla niin sairas.

Asuin onneksi vain vajaan vuoden samassa huushollissa kotini rempan takia.

Vierailija
5/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunikoimattamuus ei ole hyvä ratkaisu. Ei toiminut sinullakaan ja ero tuli.

Hei vain sinä narsisti! Minä kommunoikoin ja nyt voit hieroa vastaustani itseesi.

Vierailija
6/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pointtia!

Vierailija
7/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin. Olisinpa minäkin tajunnut tämän aiemmin.

Sai riitoja aikaan mitä ihmeellisimmistä keksityistä asioista. Puhui niin, että sai minutkin jo uskomaan minun tehneen asioita joista syytti. Siis täysin ilman syytä. Täysin!

Ikävä kyllä vuosien yhteiselo on jättänyt isot jäljet.

Ja keksimästään asiasta saattoi vihoitella KAUAN.

Vierailija
8/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin tarkoitus on saada sinut ulos järkevän aikuisen ihmisen olemuksesta ja käyttäytymään kuten narsisti, eli huutamaan, pitämään mykkäkouluja ja olemaan kaikin tavoin käytökseltäsi keskenkasvuinen. Koska vain siten hänestä voi tulla narsistin uhri kun sinä alat käyttäytyä kuten hän. Ja kun vihdoin alat käyttäytyä kuten hän, narsisti solahtaa aikuisen tasapainoisen ihmisen rooliinsa ja näyttää muille, katsokaa nyt mitä joudun kestämään.

Vierailija
9/9 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin tarkoitus on saada sinut ulos järkevän aikuisen ihmisen olemuksesta ja käyttäytymään kuten narsisti, eli huutamaan, pitämään mykkäkouluja ja olemaan kaikin tavoin käytökseltäsi keskenkasvuinen. Koska vain siten hänestä voi tulla narsistin uhri kun sinä alat käyttäytyä kuten hän. Ja kun vihdoin alat käyttäytyä kuten hän, narsisti solahtaa aikuisen tasapainoisen ihmisen rooliinsa ja näyttää muille, katsokaa nyt mitä joudun kestämään.

Jep. Ja kerää säälipisteet tuttavilta. "Vaimo on sitten niinkin aikuinen, että esti minut whatsappissa, vaikka ihan tavallisia asioita yritin selvittää." (Oikeasti jokin oikkuriita, josta vaimo jo oksentaa ja tärisee, mutta mies ei lopeta pyynnöistä huolimatta.)

"Oon tosi väsynyt, kun vaimo ei anna minun koskaan nukkua." (Oikeasti vaimo haki sen yhden kerran itkien apua mieheltään vauvan kanssa, joka ei koskaan nukkunut. Sai huudot, ei apua. Mies oli saanut nukkua talon hiljaisessa päädyssä jo vuoden.)